phpBB3 StylesPlantillas Web

[NL 393714184] - Jotan Red

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

[NL 393714184] - Jotan Red

Berichtdoor Fokkerijgids » 09 sep 2009 11:59

Hier kunt u uw ervaringen met Jotan Red kwijt
Fokkerijgids

Re: [NL 393714184] - Jotan Red

Berichtdoor JA » 22 jul 2010 13:29

mn oom had van deze stier 10 rietjes aan laten smeren....
Nu maar hopen dat er niet veel vktjes bij zitten, lijken mij niet echt koeien die het bij ons goed gaan doen, veels te groot en te smal. Heb ook maar een hekel aan speenlengte 86 :shock:
Als ik de dochterfoto's op site wws zie wordt ik niet echt vrolijk (n), wegdrukken in crossies lijkt mij maar het beste.... 8)
JA

Beroep: student
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Rienk » 23 jul 2010 15:10

JA schreef:mn oom had van deze stier 10 rietjes aan laten smeren....
Nu maar hopen dat er niet veel vktjes bij zitten, lijken mij niet echt koeien die het bij ons goed gaan doen, veels te groot en te smal. Heb ook maar een hekel aan speenlengte 86 :shock:
Als ik de dochterfoto's op site wws zie wordt ik niet echt vrolijk (n), wegdrukken in crossies lijkt mij maar het beste.... 8)

Gebruik hem op koeien met wat bredere voorhand en langere spenen. (y) koeien van gezien in duitsland! Stuk voor stuk super beste uiers, hellende kruizen met best droogbeenwerk eronder.
Die Jenna die op de site staat is echt een apart best beest.
Forza FC GRONINGEN :!: :!: :!:

WMS = Building a BETTER cow
Rienk

Beroep: Melkveehouder en WMS Paringsadviseur
Interesses: Alles wat met de melkveehouderij te maken heeft

Berichtdoor Herre-Kuiper » 24 jul 2010 13:32

Heb thuis 10 rieten bestelt bij Hans Boschma na de laatste indexdraai.

De stier doet in 1 generatie iets aparts met de koeien.
Bekijk op de site van WWS maar eens naar het verhaaltje van Jotan Red bij "Stier in Beeld'.
Dat wekt toch echt wel vertrouwen in de gehele familie. Keer op keer bewijzen dat het een goede familie is.

Het volgende bewijst de kracht van die familie nog maar eens duidelijk.

'De basisaanpassing voor totaal exterieur bij roodbonte stieren bedraagt -3 punten. De stier Jotan Red stond in januari op 113 totaal exterieur (roodbontbasis) en blijft in april op 113 totaal exterieur staan. Dit houdt dus in dat Jotan 3 punten voor totaal exterieur is gestegen. Immers: 113 – 3 (punten basisaanpassing) = 110 en aangezien Jotan op 113 uitkomt tijdens de april indexdraai heeft hij 3 punten winst geboekt." (y)
Herre-Kuiper

Beroep: Student
Interesses: Fokkerij

Berichtdoor Niek Arends » 24 jul 2010 19:04

Hier ook int vat via RoegeRienk :yes: :yes:
Nog effe en dan gaat het beginnen
Niek Arends

Beroep: Aardbolstoffeerder
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor roegerijkers » 26 jul 2010 21:51

Wij melken nu 2 Jotans uit de proefperiode, 109 en 110 lw! (y)
Beide gemiddeld voor melk met hoge gehaltes. Exterieur is ook goed.
Ruim voldoende groot (denk 1,45 en 1,48) met voldoende breedte, hellende kruizen,
beste ondiepe uiers met korte speentjes en goede benen waar ze vlot op stappen..goede stier toch.. :wink:
roegerijkers

Beroep: vertegenwoordiger/melkveehouder
Interesses: Fokkerij & Management

Berichtdoor Herre-Kuiper » 27 jul 2010 19:23

Maar lactatiewaarde is maar getal, wat voor liters zitten erachter die koeien dan? En de gehaltes?
Zijn de koeien qua exterieur idd stuk beter dan moeder?

ben best wel benieuwd,,
Herre-Kuiper

Beroep: Student
Interesses: Fokkerij

Berichtdoor roegerijkers » 27 jul 2010 20:14

de oudste Jotan heeft nu 4 controles gehad en wordt voorspeld op ongeveer 7600 5.1 3.6 110
de jongere Jotan heeft pas 4 weken gekalfd en stijgt nog , nu 32 kg m per dag, voorspeld 7900 4.8 3.5 109
de moeder van oudste was een Jorden uit de proefperiode met gemiddelde productie, zowel melk als gehaltes
en een gemiddeld frame met een best uier en matige kromme benen. Haar dochter is groter met eveneens
een zeer goed ondiep uier met wat betere benen als moeder maar wel minste onderdeel vh exterieur. Moeder
had dacht ik 79 punten, schat deze op 81. De jongere Jotan komt uit een Stadel die begon met 6000 kg melk en eindigde
met 11000 als 6e kalfs, had redelijke gehaltes en 81 punten. Dochter is wat groter en breder als moeder met
een goed uier mer korte spenen terwijl moeder juist lange spenen had en zeer goede benen, schat deze vaars op 83 a 84 totaal!
roegerijkers

Berichtdoor Arnout O. » 28 jul 2010 09:34

roegerijkers schreef:de oudste Jotan heeft nu 4 controles gehad en wordt voorspeld op ongeveer 7600 5.1 3.6 110
de jongere Jotan heeft pas 4 weken gekalfd en stijgt nog , nu 32 kg m per dag, voorspeld 7900 4.8 3.5 109
de moeder van oudste was een Jorden uit de proefperiode met gemiddelde productie, zowel melk als gehaltes
en een gemiddeld frame met een best uier en matige kromme benen. Haar dochter is groter met eveneens
een zeer goed ondiep uier met wat betere benen als moeder maar wel minste onderdeel vh exterieur. Moeder
had dacht ik 79 punten, schat deze op 81. De jongere Jotan komt uit een Stadel die begon met 6000 kg melk en eindigde
met 11000 als 6e kalfs, had redelijke gehaltes en 81 punten. Dochter is wat groter en breder als moeder met
een goed uier mer korte spenen terwijl moeder juist lange spenen had en zeer goede benen, schat deze vaars op 83 a 84 totaal!

Nou rijkers, zijn misschien wel mooie koetjes op dr een dakota in te blaffen
Arnout O.

Beroep: koeiboer

Berichtdoor roegerijkers » 29 jul 2010 21:38

Nou rijkers, zijn misschien wel mooie koetjes op dr een dakota in te blaffen

Dat zou wel een passende combi zijn Arnout, beetje meer melk en de hellende kruizen en ondiepe uiertjes
van Jotan, je kan zo aan t werk als vertegenwoordiger denk ik ... :wink:
roegerijkers

Keer terug naar Fokstieren