, wegdrukken in crossies lijkt mij maar het beste.... JA schreef:mn oom had van deze stier 10 rietjes aan laten smeren....
Nu maar hopen dat er niet veel vktjes bij zitten, lijken mij niet echt koeien die het bij ons goed gaan doen, veels te groot en te smal. Heb ook maar een hekel aan speenlengte 86![]()
Als ik de dochterfoto's op site wws zie wordt ik niet echt vrolijk, wegdrukken in crossies lijkt mij maar het beste....
koeien van gezien in duitsland! Stuk voor stuk super beste uiers, hellende kruizen met best droogbeenwerk eronder. 
roegerijkers schreef:de oudste Jotan heeft nu 4 controles gehad en wordt voorspeld op ongeveer 7600 5.1 3.6 110
de jongere Jotan heeft pas 4 weken gekalfd en stijgt nog , nu 32 kg m per dag, voorspeld 7900 4.8 3.5 109
de moeder van oudste was een Jorden uit de proefperiode met gemiddelde productie, zowel melk als gehaltes
en een gemiddeld frame met een best uier en matige kromme benen. Haar dochter is groter met eveneens
een zeer goed ondiep uier met wat betere benen als moeder maar wel minste onderdeel vh exterieur. Moeder
had dacht ik 79 punten, schat deze op 81. De jongere Jotan komt uit een Stadel die begon met 6000 kg melk en eindigde
met 11000 als 6e kalfs, had redelijke gehaltes en 81 punten. Dochter is wat groter en breder als moeder met
een goed uier mer korte spenen terwijl moeder juist lange spenen had en zeer goede benen, schat deze vaars op 83 a 84 totaal!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten