[NL 970178277] - Vanstein

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Re: [NL 970178277] - Vanstein

Berichtdoor Guus J » za dec 15, 2012 20:25

Wimk schreef:Ik tel ze niet meer, dit was de eerste raszuivere :arrow: nu alles wat cros is met belg en het probleem is opgelost.

:lol:

ik merk dat er hier iemand uit de cross-church klapt?
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor pieterv » za dec 15, 2012 20:42

Zo Zo, Wimk is volledig overtuigd van het cross breeden! :yes: :mrgreen:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Wimk » za dec 22, 2012 22:48

Wimk schreef:
Wimk schreef:Hier heeft de eerste Vanstein ook gekalfd, en is ook al geslacht :yes: ,vanwege overproductief.
1 kontrole 20 kgm
2 kontrole 17 kgm :arrow: naar de slacht en was ook net zo smal en mager als een HF

Nu loopt er nog een zuivere Flv pink met als vader Vanstein moet als ze binnen komt geinsemineerd worden, die ziet er wel goed uit. :yes:

Die pink heeft inmiddels ook gekalfd, ziet er allemaal prima uit goed beest met voor Flv een prima bruikbaar uier.................... maar de melk wil er niet uit :no: :no: Vanavond met de MPR heeft ze 25 minuten aangestaan voor 11.5 kgm :arrow: :arrow: Dat wordt er weer eentje voor de slager en daarbij ligt ze ook altijd op de roosters (n)

272 kg geslacht a 3.75 euro excl. (y)
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Sander » zo dec 23, 2012 14:08

Guus J schreef:
Wimk schreef:Ik tel ze niet meer, dit was de eerste raszuivere :arrow: nu alles wat cros is met belg en het probleem is opgelost.

de paus (lees hof van postel) zal hem het ooit vergeven :yes:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Guus J » za jan 12, 2013 16:50

Sander schreef:
Guus J schreef:

de paus (lees hof van postel) zal hem het ooit vergeven :yes:

:lol: hof van kotsel zei a v w ooit :lol:
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor kistemaker » vr jan 10, 2014 12:26

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met veel dooie kalveren van Vanstein?
ze worden hier wel levend geboren en de eerste dagen gaat het allemaal goed, maar als ze aan de diarree komen zijn ze zo weg (n)
nu eentje dood die eerst hersteld was van de diaree en nu een maand later zo ineens weer diarree kreeg en een dag later dood! en eigenlijk alle dode kalveren van dit jaar en vorig jaar zijn Vansteins, niet dat het er zo veel zijn hoor.. maar lijkt me niet helemaal toeval
kistemaker

Beroep: student

Berichtdoor Erikjan » vr jan 10, 2014 17:40

kistemaker schreef:Zijn er meer mensen die ervaring hebben met veel dooie kalveren van Vanstein?
ze worden hier wel levend geboren en de eerste dagen gaat het allemaal goed, maar als ze aan de diarree komen zijn ze zo weg (n)
nu eentje dood die eerst hersteld was van de diaree en nu een maand later zo ineens weer diarree kreeg en een dag later dood! en eigenlijk alle dode kalveren van dit jaar en vorig jaar zijn Vansteins, niet dat het er zo veel zijn hoor.. maar lijkt me niet helemaal toeval

Vorig jaar 18 vk gehad van deze stier. Er is er inderdaad 1 doodgegaan na een aantal dagen met diarree..
Ben nu met de volgende 35 rieten aan het verspuiten. Als dit op is ook 95 rieten gebruikt.
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Dolph » vr jan 10, 2014 21:38

Hier ook al stuk of wat stieren en koetjes van vanstein gevangen. Heb er geen problemen mee. Geen diarree of dode kalveren ofzo. Gewoon pech denk ik dus.
Dolph

Interesses: ja

Berichtdoor kistemaker » za jan 11, 2014 11:11

Erikjan schreef:Vorig jaar 18 vk gehad van deze stier. Er is er inderdaad 1 doodgegaan na een aantal dagen met diarree..
Ben nu met de volgende 35 rieten aan het verspuiten. Als dit op is ook 95 rieten gebruikt.

Dan krijg je wel veel Vanstein in de koppel (y) , nog geen problemen met inteelt? of doe je dan ff een generatie Montie erover heen?
Hier gaan we zolang het kan nog door met Vanstein, nu de oudsten vierde kalfs en ik vind het (y) koeien :yes:
kistemaker

Berichtdoor Erikjan » za jan 11, 2014 12:41

kistemaker schreef:Dan krijg je wel veel Vanstein in de koppel (y) , nog geen problemen met inteelt? of doe je dan ff een generatie Montie erover heen?
Hier gaan we zolang het kan nog door met Vanstein, nu de oudsten vierde kalfs en ik vind het (y) koeien :yes:

Op de Vansteins gaat gewoon weer een FLECHVIEH. Op de pinken kan volgens mij Passion, Manigo, Haribo of Reumut wel.
Erikjan

Berichtdoor kistemaker » za jan 11, 2014 17:41

Erikjan schreef:
kistemaker schreef:Dan krijg je wel veel Vanstein in de koppel (y) , nog geen problemen met inteelt? of doe je dan ff een generatie Montie erover heen?

Op de Vansteins gaat gewoon weer een FLECHVIEH. Op de pinken kan volgens mij Passion, Waldbrand of Reumut wel.
Mogelijk is Manigo is goede combi?.

Zou kunnen ik heb nog nooit dochters van Manigo gezien :P maar dan moet het uier vd vanstein wel goed zijn, hier hebben we er een paar met een (y) uier daar zou je hem rustig op kunnen gebruiken, maar degene met een minder uier zou ik toch gaan voor een stier die beter scoort voor uier. Heb je eigenlijk al Vansteins aan de melk?
kistemaker

Berichtdoor Erikjan » za jan 11, 2014 19:57

kistemaker schreef:Zou kunnen ik heb nog nooit dochters van Manigo gezien :P maar dan moet het uier vd vanstein wel goed zijn, hier hebben we er een paar met een (y) uier daar zou je hem rustig op kunnen gebruiken, maar degene met een minder uier zou ik toch gaan voor een stier die beter scoort voor uier. Heb je eigenlijk al Vansteins aan de melk?

:no: :no: Oudste is 10 maanden. Ik kan nog rustig over de juiste combi nadenken.
Wat gebruiken jullie op de Vansteins :?:
Erikjan

Berichtdoor bertus » za jan 11, 2014 21:22

kistemaker schreef:Zijn er meer mensen die ervaring hebben met veel dooie kalveren van Vanstein?

vorig jaar 2 vansteins hier geboren ,eentje met een dichte anus en de ander was eerst aan de diaree en hersteld en lag een paar weken later plotseling dood. :shock:
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor kistemaker » zo jan 12, 2014 11:17

Erikjan schreef:
kistemaker schreef:Zou kunnen ik heb nog nooit dochters van Manigo gezien :P maar dan moet het uier vd vanstein wel goed zijn, hier hebben we er een paar met een (y) uier daar zou je hem rustig op kunnen gebruiken, maar degene met een minder uier zou ik toch gaan voor een stier die beter scoort voor uier. Heb je eigenlijk al Vansteins aan de melk?

:no: :no: Oudste is 10 maanden. Ik kan nog rustig over de juiste combi nadenken.
Wat gebruiken jullie op de Vansteins :?:

Saxebyn,Buckarby of Peterslund, maar geloof niet dat dat voor jou een optie is! voor de wat kleinere denk ik dat ik wat cigar ga bestellen :yes: heb ook een paar kalveren van gunnarstorp uit Vansteins lopen die het goed doen! en zelfs een spencer uit een vanstein die het best aardig doet.. voor een spencer :P
kistemaker

Berichtdoor Erikjan » zo jan 12, 2014 15:45

kistemaker schreef:Saxebyn,Buckarby of Peterslund, maar geloof niet dat dat voor jou een optie is! voor de wat kleinere denk ik dat ik wat cigar ga bestellen :yes: heb ook een paar kalveren van gunnarstorp uit Vansteins lopen die het goed doen! en zelfs een spencer uit een vanstein die het best aardig doet.. voor een spencer :P

Inderdaad dit zou niet de eerste keus zijn. Deze week nog wel een Peterslund vk gekregen uit een Manitoba * Canvas * Kian.
Was een derde ins. 2x Wille was niet gelukt. Gebruik eigenlijk geen SRB meer. Beesjes zijn niet mijn type.
Aangezien Vanstein ook drager is van TP en FH 4 vallen al een aantal stieren af. Staan nogal een koppeltje dragers op de verschillende stierenkaarten.
Erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokstieren