[NL 207288005] - Kian

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Berichtdoor Henk » za okt 20, 2007 13:20

Henk schreef:Dit doet onnoemelijk zeer en heel mn dag is nu met onmiddelijke ingang zoniet met terugwerkende kracht verpest: Ge hebt denk ik gelijk

8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor auke » za okt 20, 2007 16:21

Henk schreef:
Henk schreef:Dit doet onnoemelijk zeer en heel mn dag is nu met onmiddelijke ingang zoniet met terugwerkende kracht verpest: Ge hebt gelijk

8)

Dank U meneer Peters dat u uw ongelijk toegeeft :D
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » za okt 20, 2007 18:45

:lol: :lol: :lol:

Allez... :wink: Jouw feesje Auke 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » vr dec 21, 2007 15:45

Ondertusse heeft Melkveemagazine al vast een voorschot genomen. KIAN is de nieuwe Tops :D Persoonlijk vind ik die conclusie beter gerechtvaardigd als er een 100 100 tonners van zijn maar goed het begin is er. Het blijkt dat de exterieurkenmerken nagenoeg overeenkomen tussen KIAN en Tops :D Alleen in produktie is KIAN wat beter met name in melk en eiwit. Dat beloofd wat 8) Goed dat zo'n blad er es aandacht aan besteed terwijl ie nog door velen gediskrimineerd wordt. Kampen en Alta hebben nog steeds geen zonen ingezet. Ook niet uit dochters. Wordt toch steeds genanter :lol: :lol: Wat zitten ze er langs. Een historische blunder :wink: De beste stier gooien ze weg en de rommel maken ze stiervader. Inderdaad net als bij Tops :idea: :idea: :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor auke » vr dec 21, 2007 17:25

misschien moeten we Kian inzetten als stiervader bij de volgende forumproefstier. Als moeder een koe bij Arno van Velzen weg ( 24 100 tonners)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor jurjen » vr dec 21, 2007 17:48

Lijkt mij een goed :idea: Auke
Met een moeder met voldoende kruisbreedte en super uier
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Bram » vr dec 21, 2007 19:12

Hier sta ik toch iets gereserveerd tegenover; heb liever een stiermoeder die de enige honderdtonner op 't bedrijf is. Als je al 24 honderdtonners op 't bedrijf hebt, wat overigens een prima prestatie is, denk ik dat het toch vooral het management is wat gericht is op honderdtonners. Weet zeker dat als deze koeien op een ander bedrijf hadden gestaan er dan veel minder tientonner geworden waren :idea:

Maar on topic: De Kian-kalveren staan me nog steeds erg best aan, groeien goed en zijn mooi breed. Het zijn ook geen beestjes die zich zomaar opzij laten drukken :idea: Pas 't laatste rietje verspoten. 't resultaat tot nu toe van 15 rietjes: 5 vaarskalveren waarvan 1 kween, 3 stierkalveren en nog 2 drachten onderweg :idea: Bestel waarschijnlijk nog wel eens wat bij, maar vind 21 euro eigenlijk een beetje teveel van 't goede :idea:
Bram

Beroep: Dierenarts
Interesses: Fokkerij, diergezondheid

Berichtdoor Sander » vr dec 21, 2007 20:51

Denk al wanneer ga ik Hans toch horen over dat artikel. Duurde toch nog vrij lang. :P Vind het een vergelijking van niks, zelfs een vernedering voor good old Tops. Leuk verhaal voor de fokker..... Goede Kians opzoeken en gebruiken is niks mis mee, als stiervader lijkt mij zijn rol niet zo boeiend.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor john verhaar » vr dec 21, 2007 20:56

Ben ik ook weer blij om dat te horen :yes: vorige week weer 500 rietjes van gehad :yes: (y) (y)
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Eddy » za dec 22, 2007 09:56

Hans van Bergen schreef:Ondertusse heeft Melkveemagazine al vast een voorschot genomen. KIAN is de nieuwe Tops :D Persoonlijk vind ik die conclusie beter gerechtvaardigd als er een 100 100 tonners van zijn maar goed het begin is er. Het blijkt dat de exterieurkenmerken nagenoeg overeenkomen tussen KIAN en Tops :D Alleen in produktie is KIAN wat beter met name in melk en eiwit. Dat beloofd wat 8) Goed dat zo'n blad er es aandacht aan besteed terwijl ie nog door velen gediskrimineerd wordt. Kampen en Alta hebben nog steeds geen zonen ingezet. Ook niet uit dochters. Wordt toch steeds genanter :lol: :lol: Wat zitten ze er langs. Een historische blunder :wink: De beste stier gooien ze weg en de rommel maken ze stiervader. Inderdaad net als bij Tops :idea: :idea: :idea:

Welke cijfers hebben ze vergeleken? Die van de Tops van nu, of de cijfers van tops 15 jr geleden?
Eddy

Interesses: http://www.facebook.com/pages/Melkveebedrijf-Lindeshoeve/319560278201863?ref=hl

Berichtdoor Hans van Bergen » za dec 22, 2007 11:07

Van nu uiteraard.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » zo dec 30, 2007 23:49

das ook zo krom
Sander

Berichtdoor Eddy » ma dec 31, 2007 10:08

precies!!! Toen Tops uit kwam had ie nog een dikke plus voor melk. Ben benieuwd hoeveel honderdtonners er komen van Tops als we hem nu zullen inzetten.
Eddy

Interesses: http://www.facebook.com/pages/Melkveebedrijf-Lindeshoeve/319560278201863?ref=hl

Berichtdoor Jorina R » wo jan 02, 2008 21:41

Onze kian vaars is nog steeds niet zo vriendelijk in de melkstal. Ik dacht dat kian veel had op karakter?
Jorina R

Beroep: Student
Interesses: koeien

Berichtdoor Sander » wo jan 02, 2008 22:40

yep 105. ook precies tops :roll: :wink:
Sander

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokstieren