[NL 970171106] - Mascol

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

mascol

Berichtdoor heidehipper » za maart 29, 2008 03:55

Die fokker weet waar over hij het heeft .nl dat Sunny boy nog altijd de beste stier was in onze stal ,heeft hij onder ogen gezien ,5 100.000kg koeien
waarvan 3 ook 10.000 kg v+e hebben gehaald

dat noem ik nog eens een topstier
hidiho live from sumarreheide
heidehipper

Beroep: agrarisch manager /foto assistent koeienfotograaf
Interesses: veefokkerij

Berichtdoor jonge boer » za maart 29, 2008 11:28

Hij is nog altijd wel betrokken bij de fokkerij. en gaat nog weles naar Duitsland enzo.
jonge boer

Berichtdoor dimitri » di apr 08, 2008 07:24

waar is deze stier te krijgen?
dimitri

Beroep: student
Interesses: veel

Berichtdoor Robert » di apr 08, 2008 08:08

AWE denk ik.
Het is een Duitse stier via GGI in NL
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor dimitri » di apr 08, 2008 08:11

klopt

heb eens gekeken op de kaart van 1,5 maand geleden en daar staat hij voor 36 euro
dimitri

Beroep: student
Interesses: veel

Berichtdoor heidehipper » wo jul 09, 2008 20:40

Eerste Mascol is hier afgekalfd komt uit een Convincer ik zal proberen een foto plaatsen .Goed aan de maat met genoeg ruimte in de voorhand en een goed voor - en achteruier. Productie is ff afwachten maar ik denk dat het wel goed kopmt heefteen halfzus van Dustin met L.W. van 134, 130 en 86 pnt.
heidehipper

Berichtdoor pieterv » wo jul 09, 2008 23:23

Ik krijg al koude rillingen bij deze stier alleen al om het feit dat hij 39 euro kost en een melksnelheid van 95 vererft!!! :? :roll:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Guus » wo jul 09, 2008 23:35

Nou ik ben benieuwd naar de foto, en dan maar meteen: Hoe is de melksnelheid? Wij hebben de stier ook gebruikt en ook pinken van, maar vanwege prijs en beschikbaarheid niet meer gebruikt!
Guus

Beroep: student/melkveehouder
Interesses: Fokkerij

Berichtdoor heidehipper » do jul 10, 2008 02:10

pieterv schreef:Ik krijg al koude rillingen bij deze stier alleen al om het feit dat hij 39 euro kost en een melksnelheid van 95 vererft!!! :? :roll:

Mascol was een goede bevruchter en koste toen de moeder werd geinsemineerd 30 euro en dan ook nog tien + 2 gratis en als je ze toen ook nog splitste had je ook nog twee dehelft , en je hoeft een stier niet af terekenen op 1 kenmerk daarvoor doe je toch een combinatie paring
heidehipper

Berichtdoor pieterv » do jul 10, 2008 08:44

heidehipper schreef:
pieterv schreef:Ik krijg al koude rillingen bij deze stier alleen al om het feit dat hij 39 euro kost en een melksnelheid van 95 vererft!!! :? :roll:

Mascol was een goede bevruchter en koste toen de moeder werd geinsemineerd 30 euro en dan ook nog tien + 2 gratis en als je ze toen ook nog splitste had je ook nog twee dehelft , en je hoeft een stier niet af terekenen op 1 kenmerk daarvoor doe je toch een combinatie paring

Ow Ow Heidehipper! Easy!! Was niet als "aanslag" op je bedoelt hoor! :lol: Maar gewoon als feit dat zo'n stier der bij mij niet in komt. :idea: En daar de redenen bij vermeld. En trouwens... 30 euro vinnek nog veel! :wink:

En wat die combinatie betreft. Als je dubbele pech hebt; heb je een vaarskalf dan en lijkt het dier volledig op der vader. Zowel van karakter, op melksnelheidsgebied en wat weet ik allemaal... Dus ik neem dit risico niet om een stier met zo'n melksnelheid in te zetten...98 vin ik de limiet. Bij robot bedrijven kan het misschien wel uit! Maar in m'n visgraatsysteem moe'k der niks van weten... :oops:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Beroep: veehouder
Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Re: [NL 970171106] - Mascol

Berichtdoor Koe » za maart 28, 2009 22:41

Hiero een Mascol X Esquimau rondlopen aangekocht dier, moeders is gestroven 2 dagen na kalveren :cry: lijst van 69 lieters :yes: is wel een mooi beestje om te zien, is levendig en ouwewijverig :lol:. EX waardes waren nog nie bekend en dus nu ook af wachten :roll:
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

Berichtdoor prosolo » za maart 28, 2009 23:34

Ik melk er 1.Heeft 3 maanden te vroeg gekalfd 2,5 maand geleden. Komt uit mijn beste addison av 87. Geeft rond de 28l, heeft goede benen en een vast uiertje. Maar is mini (geen 1.40) en smal. Ze is nog wel jong. Ze straalt (eeuwige) jeugd uit zullen we maar denken :wink:
prosolo

Berichtdoor simon. » wo okt 21, 2009 23:48

wij hebben 2 dieren van mascol beide uit superior moeders, leek me een goede combinatie. ook aangezien afstamming, aaa code en fokwaarden. ene vaars is 6 weken aan de melk en is een van de betere vaarsen van de stal: vsp 305dgn 9666 3.98 3.42 116 geeft op het moment 38liter. terwijl dat de moeder maar heel gewoon gaf. verder zit ze goed in elkaar vooral kruis (lang en breed met mooie helling), veel jeugd en melktype mischien niet de allergrootste. uier is super lang en vast met mooie spenen en speenplaatsing uier is hoog en breed, benen ook super droog hard en goed van stand. denk dat ze rond de 85 a 86 ptn gaat doen. andere mascol is pink. is 4-11 uitgeteld lijkt net z'n soort beestje maar wat groter en minder melktype. De vaars melk mooi mischien aan de snelle kant meer ze lekt geen melk ook is ze rustig. ik denk dat mascol een hele beste stier is. hoor in de regio ook goede verhalen thuis gaan wij hem ook zeker meer in zetten. vooral op koeien die in melktype, gehaltens, celgetal, benen en correctheid van bouw ondersteuning vragen. melksnelheid is trouwens van 95 naar 105 gegaan langleve de fokwaarde schatting :lol: :?
simon.

Berichtdoor lot » do dec 17, 2009 19:47

Mascol is een stier die we weer opnieuw zijn gaan inzetten.
Hij geeft niet te grote nakomelingen met prima uiers.
Ze geven makkelijk voldoende melk en draaien goed mee op het TMR-rantsoen.

Zet em wel in op krachtige koeien met brede voorhand anders worden ze te fijntjes !!
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor JA » wo dec 23, 2009 23:41

geeft mooie jeugdige dochters die met een hoge productie tenminste ook nog op zichzelf passen. qua melkproductie concurreren ze hier met de canvassen, maar de mascols worden wel drachtig 8)
zijn wel allemaal zeer eigenwijs, t lijken net jerseys in hun gedrag
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokstieren