[NL 970171106] - Mascol

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Re: [NL 970171106] - Mascol

Berichtdoor JA » di apr 27, 2010 16:48

Afbeelding

deze mascol komt uit hookwood monetmoeder. is als vaars voorspelt op: 8202 3.64 3.52 117 (y)
wilde alleen niet erg graag mooi op de foto :wink:
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

Berichtdoor Guus J » di apr 27, 2010 17:18

lekker fris ingestrooid die boxen :shock:
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Robert » di apr 27, 2010 22:56

Je hoeft niet alles te zeggen hr Janssen. :wink:
Soms is het ook leuk om (y) de zeggen over de vaars.
(y) vaars
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor JA » wo apr 28, 2010 08:50

guus j schreef:lekker fris ingestrooid die boxen :shock:

En dan moet je es nagaan dat het celgetal onder de 100 ligt, met momenteel 250 melkkoeien op 200 boxen :wink:
Gewoon fotoos á la Pons maar dan met echte mprcijfers.. :mrgreen:
JA

Berichtdoor lot » wo apr 28, 2010 12:51

Mascols doen het goed bij ons. Het zijn vlotte koeien. De beste is een Mascol uit een Walton: 173 dagen 29 liter per dag met 4,65 vet en 4,04 eiwit LW123.

De andere vier vaarzen zijn nog erg vers. Ze geven meer dan 30 liter melk. Gemiddeld LW 110.

Het lijkt er op dat ze meer willen geven dan ze aankunnen daarom de stier MASCOL persé gebruiken op brede sterke koeien met voldoende inhoud! . Echte vreetkoeien dus. Dan komt het wel goed.

Taaiheid is geen probleem.
lot

Beroep: boerin

Berichtdoor Wijde Blik » do apr 29, 2010 23:21

JA : vaars die het makkelijk doet (y)
Wijde Blik

Beroep: veehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Guus J » vr apr 30, 2010 08:17

Robert schreef:Je hoeft niet alles te zeggen hr Janssen. :wink:
Soms is het ook leuk om (y) de zeggen over de vaars.
(y) vaars

mijn welgemeende excuses :yes: dacht misschien heeftie 't zelf niet gezien 8) :wink:
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor pieterv » zo okt 10, 2010 13:55

Afgelopen week 15 rietjes Mascol in de ketel gekregen! :yes: Bedoeling is vooral om deze te gaan gebruiken op niveau en herzbube-pinken met deze code! :yes:
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor Kornelis » zo jun 05, 2011 12:40

pieterv schreef:
heidehipper schreef:
pieterv schreef:Ik krijg al koude rillingen bij deze stier alleen al om het feit dat hij 39 euro kost en een melksnelheid van 95 vererft!!! :? :roll:

Mascol was een goede bevruchter en koste toen de moeder werd geinsemineerd 30 euro en dan ook nog tien + 2 gratis en als je ze toen ook nog splitste had je ook nog twee dehelft , en je hoeft een stier niet af terekenen op 1 kenmerk daarvoor doe je toch een combinatie paring

Ow Ow Heidehipper! Easy!! Was niet als "aanslag" op je bedoelt hoor! :lol: Maar gewoon als feit dat zo'n stier der bij mij niet in komt. :idea: En daar de redenen bij vermeld. En trouwens... 30 euro vinnek nog veel! :wink:

En wat die combinatie betreft. Als je dubbele pech hebt; heb je een vaarskalf dan en lijkt het dier volledig op der vader. Zowel van karakter, op melksnelheidsgebied en wat weet ik allemaal... Dus ik neem dit risico niet om een stier met zo'n melksnelheid in te zetten...98 vin ik de limiet. Bij robot bedrijven kan het misschien wel uit! Maar in m'n visgraatsysteem moe'k der niks van weten... :oops:

pieterv schreef:Afgelopen week 15 rietjes Mascol in de ketel gekregen! :yes: Bedoeling is vooral om deze te gaan gebruiken op niveau en herzbube-pinken met deze code! :yes:

Overweeg overigens de stier ook in te zetten, zijn er nog verdere aandachtspunten of ervaringen van mascoldochter melkers?
Kornelis

Berichtdoor pieterv » zo jun 05, 2011 12:50

ik gebruik de stier en de bevruchtingsresultaten zijn eigenlijk wel best te noemen.
Maar 1 ding begrijp ik nog niet zo goed.
Dat de cijfers van melksnelheid zo drastisch veranderd zijn... In 2008 nog 95 en 2011 al 103...
Ik weet heel zeker: moest de melksnelheid nog 95 zijn; dan gebruikte ik de stier ondanks alle andere goeie cijfers niet! :no:
pieterv

Berichtdoor Sander » zo jun 05, 2011 14:47

zal wel vader invloed zijn geen geweest? mtoto
Sander

Interesses: fokkerij

Re:

Berichtdoor m@x!m clement » zo jun 05, 2011 14:56

pieterv schreef:
heidehipper schreef:
pieterv schreef:Ik krijg al koude rillingen bij deze stier alleen al om het feit dat hij 39 euro kost en een melksnelheid van 95 vererft!!! :? :roll:

Mascol was een goede bevruchter en koste toen de moeder werd geinsemineerd 30 euro en dan ook nog tien + 2 gratis en als je ze toen ook nog splitste had je ook nog twee dehelft , en je hoeft een stier niet af terekenen op 1 kenmerk daarvoor doe je toch een combinatie paring

Ow Ow Heidehipper! Easy!! Was niet als "aanslag" op je bedoelt hoor! :lol: Maar gewoon als feit dat zo'n stier der bij mij niet in komt. :idea: En daar de redenen bij vermeld. En trouwens... 30 euro vinnek nog veel! :wink:

En wat die combinatie betreft. Als je dubbele pech hebt; heb je een vaarskalf dan en lijkt het dier volledig op der vader. Zowel van karakter, op melksnelheidsgebied en wat weet ik allemaal... Dus ik neem dit risico niet om een stier met zo'n melksnelheid in te zetten...98 vin ik de limiet. Bij robot bedrijven kan het misschien wel uit! Maar in m'n visgraatsysteem moe'k der niks van weten... :oops:

onze mascol melkt 2,3. ze komt uit een dunker
maar t'is niet omdat je met een robot melkt dat je af en toe wat trage melkers mag hebben, die houden de robot dan veel te lang bezig. en dan kun je er minder melken per robot é
m@x!m clement

Beroep: nog student
Interesses: boerderij en fokkerij

Berichtdoor hulsteins » ma jun 06, 2011 22:42

René vdW , jullie hebben ook Mascols
hoe zijn ze in ontwikkeling en ribdiepte ?
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor JA » ma jun 27, 2011 13:51

vaars van hierboven heeft een tijdje terug gekalfd voor derde keer, geeft momenteel 43 ltr, tweede lijst van: 9304 met 3.97 vet en 3.58 eiwit

tweede kalfs mascol x charm wordt voorspeld op: 8400 met 4.40 vet en 3.76 eiwit, haar moeder gaf 101 duizend :)

super tevreden over de mascolletjes, denk dat ze erg oud kunnen worden (y)
JA

Berichtdoor pieterv » zo jan 22, 2012 18:49

Voor een stier die nogal wat gebruikt werd en zo duur is... had ik wel wat meer reacties en fotos gewenst over deze stier en z'n dochters... :idea:
pieterv

VorigeVolgende

Keer terug naar Fokstieren