[NL 429759583] - Big Winner

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Re: [NL 429759583] - Big Winner

Berichtdoor teuntje93 » vr jan 23, 2015 16:01

pieterv schreef:Rond zijn ze hier ook niet want bijna allemaal hebben ze weer aAa 516 oid nodig. Denk dat in juli de eerste aan de melk komen.

Zegt nog niet alles want hier pas 2 gecodeerd maar die hebben 324 en 426 gekregen, moeders 651 en 561 hebben er hier in totaal 6 lopen momenteel. komen er nog een paar aan ast goed is :yes:
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor arnoud » za jan 24, 2015 13:06

hier ook 29 vrouwlijke gehad en nog meer stieren
ik zet m nog steeds een beetje in maar had ook veel win 395 ingezet
2 stuks niet drachtig gekregen 1als pink en als 2e kalfs
1 slacht met darmverdraaing
2 voor de fokkerij verkocht
3 goeie vaarzen nu aan de melk
en 2 aardige 2e kalfs
rest heeft nog niet gekalfd
Het zijn gem allemaal kleinere maar korrekte dieren met een spiertje extra en ietsje breder als andere
:cheers:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor Sander » za jan 24, 2015 22:31

M H schreef:
maar zoals ik er nu naar kijk moet je ze echt zetten op grote open koeien,

:yes: denk ik ook. onze oudste koe is ook zo'n koe en de big winner pink daaruit is een beste (y)
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor M H » zo jan 25, 2015 11:04

heb net even gekeken, en er komen er toch 3 van de 9 uit niet al te open koeien, dus dat kan al een stukje verklaring zijn. volgend jaar hebben we ze aan de melk, en misschien ben ik dan wel lyrisch, en zijn ze flink bij getrokken.

zelf had ik de verwachting dat het een soort Kian is, die vererfde ook niet groot en zwaar, maar zijn hier de zwaarste koeien die weggaan.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor pieterv » ma aug 10, 2015 17:11

1ste 2 zijn hier nu aan de melk.
Melken vlot en zijn erg rustig. De eerst gekalfde heeft een heel best uier. De 2de minder maar haar moeder heeft ook een matig uier. Vooral te weinig achteruier.

Ik krijg er nog 3 aan de melk (dacht eigenlijk dak der meer had :oops: )
Toch nog 25 rietjes sperma gekocht van hem.
Zelfkennis; het begin van alle wijsheid...
pieterv

Interesses: alles met landbouw en koeien en varkens

Berichtdoor M H » vr sep 23, 2016 18:30

Hier nu een stuk of 7 van aan de melk, en wordt toch wel enthousiast, is heel plezierig vee, gemiddeld melken ze vlot, mooie uiers, goede benen. Dieren zijn heel goed in balans. Eerste moeten nu bijna droog, en zwaren toch wel uit, maar worden zeker niet de grootsten en de zwaarste van stal.
M H

Berichtdoor Robert » vr sep 23, 2016 21:31

afgelopen week nog 4 BW uit een grote Shottle gezien. Een spoeling.
Alle vier hadden ze BW kenmerken maar waren heel verschillend. Een stuk kleiner dan moeder in ieder geval.
Een met een matig achterstel, een mieterig 2e kalfs ding met een lang vooruier en te weinig melk. Nr 3 had een superuier en Nr 4 was een complete met een superlijst. Veehouder was niet tevreden want die houdt van groot en sterk. Ik pikte er zo drie uit.
Robert

Beroep: 't zou wat moeten zijn
Interesses: dezelfde als van de loopvogel

Berichtdoor Marcel V » ma okt 03, 2016 19:39

Robert schreef:afgelopen week nog 4 BW uit een grote Shottle gezien. Een spoeling.
Alle vier hadden ze BW kenmerken maar waren heel verschillend. Een stuk kleiner dan moeder in ieder geval.
Een met een matig achterstel, een mieterig 2e kalfs ding met een lang vooruier en te weinig melk. Nr 3 had een superuier en Nr 4 was een complete met een superlijst. Veehouder was niet tevreden want die houdt van groot en sterk. Ik pikte er zo drie uit.

Heb zelf die combi ook gemaakt, komt deze week uit de wei naar huis :yes: . Is begin November uitgerekend. Kruis vond ik nog niet geweldig en pink kreeg weer 651 dus niet veel van Winner meegekregen.
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor sivert » ma okt 31, 2016 22:56

De Big Winners vallen mij nog niet mee, ze zijn te licht en geven ook niet zo geweldig. Ze hebben hier de volgende lacatatiewaardes: LW 67, vertrokken, LW 92, 101, 99, 119 (enige BW die echt goed geeft), 90 en 83. Gemiddeld scoren ze voor lactatiewaarde zo'n 20 punten lager dan de moeder. Als de moeder niet onder de toppers valt doe ik ze nu voor export weg, vorige week is ook nog een Big Winner voor export vertrokken.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor teuntje93 » di nov 01, 2016 16:56

volgens mij hebben wij hier weer geluk gehad want hier vooralsnog geen mindere Big Winners. Nu 6 aan de melk en zijn eigenlijk 6 dezelfde dieren qua uiterlijk. Doen het ook geen van allen slecht maar ook niet echt uitschieters naar boven. Zijn wel beesten die oud kunnen worden (y)

De oudste Big winner heeft vannacht voor de 2e x gekalfd. Als ze allemaal zo doorgroeien (y) (y)
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor M H » di nov 01, 2016 21:14

Hier ook tevreden, hoewel ik ze als pink matig vond, eerste staat weer droog, groeien aardig door, en er zijn geen minpunten aan de dieren te zien.
M H

Berichtdoor De Roodte » do nov 03, 2016 19:04

Hier 17 Big winners aan de melk, gemiddelde lac waarde 104, varieert van 85 tot 122
De Roodte

Beroep: Hulpje
Interesses: Melkveehouderij, Brandweer

Vorige

Keer terug naar Fokstieren