Stier advies Blauwe pinken gevraagd

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Stier advies Blauwe pinken gevraagd

Berichtdoor klaas boer » do okt 23, 2014 20:02

Ik heb 15 kruisling belgische blauwe pinken lopen die ik de komende winter wil insemineren . de helft van de pinken heeft een rechte bil voldoende maat en al een beetje breedte. De andere helft van het koppel komen uit MRIJ koeien deze pinken hebben al een ronding in de bil en zijn goed van soort . Wie heeft er een tip voor me ?
klaas boer

Re: Stier advies Blauwe pinken gevraagd

Berichtdoor Erikjan » vr okt 24, 2014 14:20

:shock: :? :oops:
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor klaas boer » vr okt 24, 2014 19:58

Mijn doel is minimaal u kwaliteit dieren te fokken . Mijn slager wil alleen u kwalteit koeien en rose kalveren slachten .
De moederkoeien halen deze classificatie niet maar de kalveren wil ik wel van deze kwaliteit. Blonde d aquitaine haalt de bespiering onvoldoende op met deze moederdieren en geeft 40 % keizersnee . dus ik denk dat ik dikbil moet inzetten maar welke stier moet ik kiezen van de kaart ??
klaas boer

Berichtdoor nicoVdm1 » do okt 30, 2014 15:43

gebruik altijd stieren met voldoende groei , het vlees zal later wel volgen. Als je nu met siper vlees fokt heb je het veel sneller maar zal je veel te vlug kleine koeien hebben. De kilos worden altijd betaald.
klaas boer schreef:Mijn doel is minimaal u kwaliteit dieren te fokken . Mijn slager wil alleen u kwalteit koeien en rose kalveren slachten .
De moederkoeien halen deze classificatie niet maar de kalveren wil ik wel van deze kwaliteit. Blonde d aquitaine haalt de bespiering onvoldoende op met deze moederdieren en geeft 40 % keizersnee . dus ik denk dat ik dikbil moet inzetten maar welke stier moet ik kiezen van de kaart ??
nicoVdm1

Keer terug naar Fokstieren