Imposant

Geef hier uw ervaringen met stieren uit de Internationale Fokkerijgids.

Imposant

Berichtdoor M H » vr aug 07, 2015 18:43

Eerste imposant aan de melk. Zit nu op 26 liter, week gekalft. Achteruier kon beter. Rest is heel goed in balans. Volgens er nog wel 10. Ik hoop alleen niet dat ze allemaal hetzelfde karakter hebben als deze.
M H

Beroep: veehouder

Re: Imposant

Berichtdoor wit » vr aug 07, 2015 21:49

hier nu 4 imposant dochters aan de melk.
1 vers,de andere 3 gem 105 lw waarvan 1 driespeen.

dochters van de kruislingstieren (imposant,reladon,edelity,legende) totaal 8, gem 107,4 LW.
Alle vaarzen gem 103LW
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor M H » za dec 19, 2015 22:01

wit schreef:hier nu 4 imposant dochters aan de melk.
1 vers,de andere 3 gem 105 lw waarvan 1 driespeen.

dochters van de kruislingstieren (imposant,reladon,edelity,legende) totaal 8, gem 107,4 LW.
Alle vaarzen gem 103LW

Vaars geeft nu ruim 4 maanden later nog steeds 27 liter, en zit al twee maanden met kalf. Andere is nog nooit boven de 25 gekomen, maar ook niet onder de 23. De derde die ik aan de melk had, heb ik vorige week verkocht. Was vers, gaf ruim 27.

Dieren bevallen mij tot nog toe hartstikke goed, dat persistente is ook wel lekker, spiertje en puntje conditie extra, zie ik ook graag
M H

Berichtdoor Erikjan » di dec 22, 2015 20:21

M.H. als deze fleckvieh kruisling zo goed bevalt heb je ook zuivere Fleckvieh stieren gebruikt?
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: fokkerij, grasland, management

Berichtdoor M H » wo dec 23, 2015 05:45

Nee (nog) niet. Heb hem vnl op koeien die makkelijk melken, en iets te scherp zijn gezet, dus op de dieren die 561 ed nodig hebben. Was een soort probeersel van mij, krijg er de komende jaren rond de 10. Dan gaan we conclusies trekken.

Koe is gewoon heel anders als de Hf, mrij en Jersey kruisingen lopen hier ook een paar, Jersey wordt hem niet, teveel armoe, mrij is nog niet mijn type koe, kan nog komen, zijn nl nog vaarzen.

Krijg ook nog wat brolin dieren, maar dat duurt nog dik een jaar, maar de kalveren vallen nog niet echt mee
M H

Berichtdoor JA » do dec 24, 2015 11:05

Hier 8 imposantdochters aan de melk, harde jeugdige beesten met goede uiers. Nadeel is de lagere melksnelheid en ze hadden wel 2a3 liter meer kunnen geven. Blijven nu wat hangen rond de 25 ltr.
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

Berichtdoor Erikjan » do dec 24, 2015 14:58

JA schreef:Hier 8 imposantdochters aan de melk, harde jeugdige beesten met goede uiers. Nadeel is de lagere melksnelheid en ze hadden wel 2a3 liter meer kunnen geven. Blijven nu wat hangen rond de 25 ltr.

Dit komt overeen met de gerealiseerde index van Imposant. Hopelijke laten ze een flinke stijging van eerste naar tweede lactatie zoals fleckvieh betaamt.

https://apps.crv4all.nl/modules/stierzo ... 5CE1DABE57
Erikjan

Berichtdoor M H » do dec 24, 2015 20:27

Dat idee van pittig stijgen krijg ik wel bij deze beestjes. Geeft vertrouwen lekker persistent tot. U toe. En groeien lekker door.
M H

Berichtdoor JA » za dec 26, 2015 12:21

Het zijn idd wel koeien waar ik van verwacht dat ze flink uitzwaren, doen hun reladon nichtjes ook (y)
No budget like a low budget
JA

Beroep: koeienmelker
Interesses: Jerseys, buitenland

Berichtdoor M H » za jul 16, 2016 04:45

De eerste twee zijn nu tweede kalfs, kunnen mij nog steeds erg goed bekoren, tussen vnl hulsteins. Beide als vaars goed persistent, geen piek, dus vrij vlakke productiecurve.

Zijn lekker door gegroeid, en lijken nu ook weer makkelijk te produceren. Conditie is heel stuk beter. Al met al reden om weer te gaan gebruiken. Zitten nog stuk of 10 bij het Jv.

Hebben beide van groot kalf afgekalft. Liepen er beide bij :no:
M H

Berichtdoor Erikjan » za jul 16, 2016 11:35

MH is een rondje FLV geen optie?. Een extra spier past goed in de veenweide. Normaal ontwikkelde stieren als Rijeka, Rumbo, Watnox en Raldi zouden wel eens goed op je veestapel kunnen passen.
Erikjan

Berichtdoor M H » za jul 16, 2016 17:52

Krijg een paar halve flekkies en montbeliarde. Eerst even afwachten.
M H

Keer terug naar Fokstieren