fokkerijgids?

Plaats hier uw opmerkingen, vragen en suggesties.

fokkerijgids?

Berichtdoor redflower0kirsten » di jan 04, 2011 15:55

he iedereen ,
ik ben kirsten studente dierenzorg. bij ons in school krijgen we niet vaak les over koeien en zo maar mijn vraag is wat is een fokkerijgids en wat staat er zoal in?
alvast bedankt -x-
redflower0kirsten

Beroep: student

Re: fokkerijgids?

Berichtdoor Inge » di jan 04, 2011 16:36

Kirsten,
Kijk maar eens op de fokkerijgids.
Inge
Moderator

Beroep: redacteur Veeteelt

Berichtdoor ArnoH » ma jun 06, 2011 21:54

Misschien voor in de toekomst.
De optie om van een bepaalde stier geen zonen in beeld te krijgen.

Stel je hebt een dochter met Oman*Shottle

Stel je klikt op top 20 voorhand, dan in 70% Oman zoon. in overige 30% is 25 jocko bloed-vorming.
Als je vooraf kunt selecteren dat Oman/Shottle, zonen en kleinzonen niet worden getoond dan krijg je iets waar je iets aan hebt.
ArnoH

Berichtdoor jochem » vr nov 18, 2011 19:28

Ik zou graag willen dat er ook een lijst komt met alle hoge genomic stieren.
zou dat mogelijk zijn?
jochem

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Veefokkerij en alles er om heen.

Berichtdoor Guus J » za nov 19, 2011 19:27

jochem schreef:Ik zou graag willen dat er ook een lijst komt met alle hoge genomic stieren.
zou dat mogelijk zijn?

misschien is een lijst interessanter die het NVI verloop laat zien van die stieren. Tenminste voor de discussie ;)
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Pelikaan duif » zo nov 20, 2011 16:06

jochem schreef:Ik zou graag willen dat er ook een lijst komt met alle hoge genomic stieren.
zou dat mogelijk zijn?

Ga naar de site van cr delta, dan links 'fokwaarden' en dan op die pagina onderaan 'perspublicaties met toplijsten'. Via deze link kom je er denk ik ook: https://www.cr-delta.nl/nl/fokwaarden/stieren.htm

Daar staan voor ZB en RB complete overzichten van genomische bullekes. Ook die niet van CRV zijn, het is alleen jammer dat je ze niet kunt sorteren op %eiwit ofzo om te kijken wat er het beste uitkomt!

Is dit wat je zoekt?
Pelikaan duif

Berichtdoor coen dp » zo nov 20, 2011 16:30

Pelikaan duif schreef:
zou dat mogelijk zijn?

Ga naar de site van cr delta, dan links 'fokwaarden' en dan op die pagina onderaan 'perspublicaties met toplijsten'. Via deze link kom je er denk ik ook: https://www.cr-delta.nl/nl/fokwaarden/stieren.htm

Daar staan voor ZB en RB complete overzichten van genomische bullekes. Ook die niet van CRV zijn, het is alleen jammer dat je ze niet kunt sorteren op %eiwit ofzo om te kijken wat er het beste uitkomt!

Is dit wat je zoekt?

je kan wel in excel selecteren :yes: http://www.gratiscursus.be/excell_2003/excelles26.htm
alleen jammer dat er maar de beste 200 stieren in de lijst staan (n)
stieren die de volgende indexdraai dochters aan de melk gaan krijgen hebben structureel een wat lagere nvi dan de stieren die nu nieuw ingezet worden waardoor deze niet meer in deze lijst staan. :?
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor moorken » za jun 25, 2016 18:48

zou dat mogelijk zijn?

ik zou hier ook wel interesse in hebben.
iPhone Wallpaper verzamelaar
moorken

Berichtdoor opelmanta » ma dec 19, 2016 03:36

Hij is weg, hij is er niet meer. Was op zich wel een aardige site, je kon van alle merken wat minimum waarden invullen. Maximum hoogtemaat niet, dat was wel jammer. Jammer dat ie weg is.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Keer terug naar Over de Fokkerijgids