phpBB3 StylesPlantillas Web

Graan silage

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Graan silage

Berichtdoor Gerben77 » 29 jul 2010 20:08

Dit kaartje zie je veel bij emigratieboeren :
Waar kan ik nu t beste mais verbouwen ???.......welk gedeelte ?
(neem aan hoe noordelijker hoe minder........maar is het donkerste gedeelte nu t beste ??)

Afbeelding
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Roderick » 29 jul 2010 20:51

Dacht toch dajje MINIMAAL 2600 HU nodig hep, om fatsoenlijk mais te verbouwen. :yes:
En minstens 2700-2800 om korrelmais te maken........maar ik denk da de USA en CA mannen da beter weten. :yes:
Deze week: CHILLEN en veel pleuris opruimen
Roderick

Beroep: uitmelker
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Corjan » 29 jul 2010 21:06

Roderick schreef:Dacht toch dajje MINIMAAL 2600 HU nodig hep, om fatsoenlijk mais te verbouwen. :yes:
En minstens 2700-2800 om korrelmais te maken........maar ik denk da de USA en CA mannen da beter weten. :yes:

Hierro 2900-3000 HU en ken je makkelijk mais verbouwen (y) Maar ut legt ook een beetje aant ras :yes: Zellufs in da kouwe kikkerlandje kunnen ze mais verbouwen :yes: :mrgreen:
BLAF
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Roderick » 29 jul 2010 21:12

Maar om effe terug te komen op Manitoba.
Wat ik begreep van de makelaar, die ook in Manitoba farmpjes verkoopt, moet je er echt van houden, anders trek je het daar niet. :no:
Heel sober sociaal leven, lange sneeuwige winters die extreem koud aanvoelen :? .....en snikhete broeierige zomers, met allerlei ongedierte en ongemakken die daar bij horen. :idea:
Zakelijk gezien, helemaal niet zo'n slechte locatie.....sociaal gezien een hel....... :oops:

Dat is wat hij me vertelde......ik ben er nooit zo serieus mee bezig geweest....dusssssss. :idea:
Deze week: CHILLEN en veel pleuris opruimen
Roderick

Beroep: uitmelker
Interesses: brede interesses

Berichtdoor macdonalds » 29 jul 2010 21:40

net wat je wil, wat is sociaal. aan een haffel nederlanders kleffen en over de locale bevolking bitchen.
steinbach en omgeving (waar meerdere veebedrijven bij elkaar zitten), ligt op een uur reiden van winnipeg. voor jongeren heeft winnipeg hetzelfde uitgaans leven dan elke wat grotere stad. voor de natuur liefhebers, boswandelingen, in de winter langlaufen, skidoo rijden, in de zomer quadbiken, fissen en schieten.
nederland 10 uur vliegen.
wijzelf zijn op het moment bezig om in mb iets te kopen, ons bedrijf hier is verkocht, overdracht is mid september. we hebben in manitoba wat gehuurd, huis (en stal) en vandaaruit kijken we verder naar de geschikte plek. heb werk als herdmanager aangenomen per mid october, om weer te 'leren' boeren canuuk style.
misschien dat het iets makkelijker voor ons is daar het wijfie uit mb komt, en ik onder de bed en stal theorie hoor :wink:
frozen hell, here we come!
macdonalds

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: koeien,genealogie

Berichtdoor Koets » 29 jul 2010 21:43

Haha, en dan je onderschrift :lol:. Je bent wel een echte avonturier, Mac (y).
@ Work... :yes:
Koets

Beroep: Divers
Interesses: van alles

Berichtdoor wijnbergen » 29 jul 2010 21:48

waarom weg uit Australie en naar Canada dan?
wijnbergen

Berichtdoor Henk V » 30 jul 2010 04:27

Hier 2300 heat units word ook gewoon corn verbouwd hoor :idea:
Hot
Henk V

Beroep: Bandekeiler
Interesses: Uiers

Berichtdoor Wimk » 30 jul 2010 08:04

macdonalds schreef:net wat je wil, wat is sociaal. aan een haffel nederlanders kleffen en over de locale bevolking bitchen.
steinbach en omgeving (waar meerdere veebedrijven bij elkaar zitten), ligt op een uur reiden van winnipeg. voor jongeren heeft winnipeg hetzelfde uitgaans leven dan elke wat grotere stad. voor de natuur liefhebers, boswandelingen, in de winter langlaufen, skidoo rijden, in de zomer quadbiken, fissen en schieten.
wijzelf zijn op het moment bezig om in mb iets te kopen, ons bedrijf hier is verkocht, overdracht is mid september. we hebben in manitoba wat gehuurd, huis (en stal) en vandaaruit kijken we verder naar de geschikte plek. heb werk als herdmanager aangenomen per mid october, om weer te 'leren' boeren canuuk style.
misschien dat het iets makkelijker voor ons is daar het wijfie uit mb komt, en ik onder de bed en stal theorie hoor :wink:

MD Veel suc6 in Canukkenland.
Wimk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Hans van Bergen » 30 jul 2010 09:42

Roderick schreef:Maar om effe terug te komen op Manitoba.
Wat ik begreep van de makelaar, die ook in Manitoba farmpjes verkoopt, moet je er echt van houden, anders trek je het daar niet. :no:
Heel sober sociaal leven, lange sneeuwige winters die extreem koud aanvoelen :? .....en snikhete broeierige zomers, met allerlei ongedierte en ongemakken die daar bij horen. :idea:
Zakelijk gezien, helemaal niet zo'n slechte locatie.....sociaal gezien een hel....... :oops:

Dat is wat hij me vertelde......ik ben er nooit zo serieus mee bezig geweest....dusssssss. :idea:

Ja :roll: :roll: :roll: :roll: Dat zegt een makelaar :roll: Ws beurt ie meer in Ontario en issie alleen maar mb dealer om die klantjes op te vangen en naar ont te loodsen. Als een makelaar niest liegt ie al :idea:

Maar ff serieus tis hiero in NL qua boeren heus nie altijd je dat. Maar we hebben hier nou 6 weken sneeuw gezien en ik denk dak voor iedereen sprak dat was wel voldoende. Ook issut een paar weken heet en droog geweest. Ook dat was lang genoeg. Genieten vant weer doe je toch tussen de 16 en de 25 graden. Ook de dieren en ook de gewassen
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » 30 jul 2010 10:03

macdonalds schreef:net wat je wil, wat is sociaal. aan een haffel nederlanders kleffen en over de locale bevolking bitchen.

:shock: :shock: (y) (y) (y)

succes! werd het je te droog in australie??
WAARSCHUWING: Welstandscommissie Drents Plateau brengt uw gezondheid ernstige schade toe
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Gerben77 » 30 jul 2010 12:03

Mac Donals ging toch weer terug naar Canada omdat z'n vrouw heimwee kreeg naar Canada.
Dat schrijft MD toch ook dat z'n vrouw uit Manitoba komt...........of heb ik het nu mis ??

@ Mac Donals.......Succes met jullie nieuwe start in Manitoba !
Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Wimk » 30 jul 2010 12:06

Gerben77 schreef:Mac Donals ging toch weer terug naar Canada omdat z'n vrouw heimwee kreeg naar Canada.
Dat schrijft MD toch ook dat z'n vrouw uit Manitoba komt...........of heb ik het nu mis ??

@ Mac Donals.......Succes met jullie nieuwe start in Manitoba !

Dat heb ik d'r ook van gelezen :yes:
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor Hans van Bergen » 30 jul 2010 13:01

Nee (y) suc7
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor boer pieter » 30 jul 2010 19:42