Gras 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2018

Berichtdoor Henk » di aug 07, 2018 11:17

boer pieter schreef:nee zou je niet zeggen, maar ze maaien nu ook braak land en doen dat in balen maar wie moet dat op vreten dan die troep ,zou nog liever wat vee weg doen dan die rommel op voeren

Wat groeit er dan op dat braakland :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » di aug 07, 2018 11:25

onkruid veel ridderzuring kweek enz
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » di aug 07, 2018 12:59

Nee da's troep. Jaren geleden konden we in NL ook braakpremie aanvragen. Daar zaaide je dan gewoon een grasmengsel. Ergens in de zomer mocht je dat afmaaien en 'verwijderen', of in gewoon Nederlands; maaien en hooien :yes:

Henk

Berichtdoor poekske » di aug 07, 2018 13:17

Hier mocht dat niet geraapt worden
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor jan.nl » wo aug 08, 2018 07:26

3e snee is ook weer binnen,veel stof en beetje gras :wink: vandaag vezels erop kunnen we er over 2 mnd van knagen.
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Richt » wo aug 08, 2018 10:23

iemand prijzen gehoord van haylage balen?

Had er voor de grap een paar op internet gezet voor 100€ stuk, de scheldkanonades van hobby boeren en paardenvolk stromen de mailbox binnen :shock:

Als je het te duur vind, dan reageer toch gewoon niet denk ik dan? Andere jaren worden balen voor 20-25€ inkl BTW verkocht, waar persen en wikkelen al 14€ ex BTW kosten, dan hoor je ook niemand zeggen dat ze te goedkoop zijn :?:
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo aug 08, 2018 10:37

Richt schreef:iemand prijzen gehoord van haylage balen?

Had er voor de grap een paar op internet gezet voor 100€ stuk, de scheldkanonades van hobby boeren en paardenvolk stromen de mailbox binnen :shock:

Als je het te duur vind, dan reageer toch gewoon niet denk ik dan? Andere jaren worden balen voor 20-25€ inkl BTW verkocht, waar persen en wikkelen al 14€ ex BTW kosten, dan hoor je ook niemand zeggen dat ze te goedkoop zijn :?:

Ik hoor hier prijzen van 50 euro.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor hendrik83 » wo aug 08, 2018 19:32

Richt schreef:iemand prijzen gehoord van haylage balen?

Ik heb zware balen goed paardenhooi verkocht voor 50 per stuk
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor poekske » wo aug 08, 2018 20:23

Geduld en de prijs stijgt
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » vr aug 10, 2018 09:07

dat is wel waar maar je moet ook nog iemand kunnen vinden die het wil en kan betalen ,hier word ook mais aangeboden voor belachelijke prijzen ,maar nu krijgen we allemaal wat regen en over 3 week kunnen we weer maaien ook de mais krijgt een boost dus kan ook allemaal nog wel eens mee vallen
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor bertus » vr aug 10, 2018 10:18

Dat gras moet je dit jaar niet al te veel meer van verwachten. Wordt een keer sprieten en onkruid inkuilen en de laatste keer snot, als het land tenminste niet te nat wordt. De mais die verdroogd is zal ook met regen geen goede kolf meer in komen dus verwacht daar ook geen wonderen van.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Wim R » vr aug 10, 2018 10:30

bertus schreef:Dat gras moet je dit jaar niet al te veel meer van verwachten. Wordt een keer sprieten en onkruid inkuilen en de laatste keer snot, als het land tenminste niet te nat wordt. De mais die verdroogd is zal ook met regen geen goede kolf meer in komen dus verwacht daar ook geen wonderen van.

Pa zei altijd dat de beste raad voorraad is met ruwvoer . Zorgen dat je ruim in je voer zit geeft rust. In verhouding kost een extra kuilplaat of sleufsilo minder dan altijd op het randje zitten met je voorraden.
1e en 2 e snede waren in mijn ogen de oogsten waar we van moeten melken. Snijmais was bij ons altijd de grootste buffer en proberen om 1,5 keer de hoeveelheid te hebben zitten van wat je per jaar opvoert vond ik geen luxe. Mais is ook nog eens een makkelijk product wat goed verhandelbaar was.
Die meter gras per jaar gaan we niet meer halen :no: :no:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » vr aug 10, 2018 12:27

bertus schreef: De mais die verdroogd is zal ook met regen geen goede kolf meer in komen dus verwacht daar ook geen wonderen van.

Als er nu geen kolf in zit komt ie er na 1000 mm water ook niet meer in :no: late mais daar gelaten.
Kwam toevallig vanmorgen langs een perceel mais wat denk pas in juni gezaaid is :?: Weet jij dat Wim R :?: Da's bij vd Sande achter de stallen :yes:

Ik zag ook dat je bouw goed opschiet Wim (y) :yes: Dak op de schuur en spanten van het huis ook overeind :yes:

Henk

Berichtdoor Wim R » vr aug 10, 2018 14:04

Henk schreef:
bertus schreef: De mais die verdroogd is zal ook met regen geen goede kolf meer in komen dus verwacht daar ook geen wonderen van.

Als er nu geen kolf in zit komt ie er na 1000 mm water ook niet meer in :no: late mais daar gelaten.
Kwam toevallig vanmorgen langs een perceel mais wat denk pas in juni gezaaid is :?: Weet jij dat Wim R :?: Da's bij vd Sande achter de stallen :yes:

Ik zag ook dat je bouw goed opschiet Wim (y) :yes: Dak op de schuur en spanten van het huis ook overeind :yes:

Ja zijn nog boompjes afgehaald dacht ik. Qua bouw is de schuur zo goed als klaar, woning begin september heel het metselwerk klaar. Als de dakplaten boer zijn afspraken na komt gaan die er de eerste week september erop. Half september de kozijnen plaatsen en de afwerkvloeren erin en de stukadoor er meteen achteraan.
Hopen er rond de kerst in te zitten (y)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hindrik » vr aug 10, 2018 20:28

Zijn er hier die al ganzenschade uitgekeerd hebben gekregen :?:
Hoor hier van diverse mv houders dat ze na de taxatie nog niks hebben gehoord/ontvangen
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer