compackt voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: compackt voeren

Berichtdoor W.A » ma aug 12, 2019 16:09

Wilde er ook lang niet aan....maar doen het nu ook een paar maanden. Geen probleem met warmen! Sterker nog,bij gewoon voeren zonder zuur werd het wel heet. Nu nat met zuur niet. Zuur gaat in de voormix en een halve dosis in de eind mix...
Ook de voertrog blijft veel netter en plakvrijer dan vroeger!
Kwa melk wn gehaltes weet ik nog niet heel veel beters te vertellen...maar denk dat dat wel goed komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » ma aug 12, 2019 16:17

Flyinghollander schreef:Jij blij hier een :cheers: :cheers: :mrgreen:

Ja zeker Ik blijf er bij dat het niks is ,maar laat mij het eens vragen hoeveel hier doen het nu echt ik bedoel cv niet alleen een paar liter water bij mengen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer pieter » di aug 13, 2019 08:54

W.A schreef:Wilde er ook lang niet aan....maar doen het nu ook een paar maanden. Geen probleem met warmen! Sterker nog,bij gewoon voeren zonder zuur werd het wel heet. Nu nat met zuur niet. Zuur gaat in de voormix en een halve dosis in de eind mix...
Ook de voertrog blijft veel netter en plakvrijer dan vroeger!
Kwa melk wn gehaltes weet ik nog niet heel veel beters te vertellen...maar denk dat dat wel goed komt.

mooi voor jou ,maar waarom werd het gewone voer warm ,dan klopt er al iets niet ,
boer pieter

Berichtdoor john verhaar » di aug 13, 2019 13:59

Pieter :arrow: gefeliciteerd met je overwining want zo zal het voelen (y) maar maak je geen zorgen er worden elke dag meer koeien compact gevoerd :cheers:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor boer pieter » di aug 13, 2019 14:06

hier niet :no: maar vertel eens hoe jij het doet en hoelang mengen jullie per vracht
boer pieter

Berichtdoor Roderick » di aug 13, 2019 15:59

Snap jouw obsessie met compackt voeren ook niet Pieter :no: :no: :shock:

Het lijkt wel omdat jij het zelf onmogelijk kunt doen, dat er tegen trappen het enigste is wat er voor zorgt dat je snachts nog kunt slapen :lol: :lol: :shock: :?:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor sjoerdje » di aug 13, 2019 17:04

Ik denk dat Pieter doeld op de definitie van compact voeren,dus krachtvoer voorweken paar uur laten staan dan gras erbij nacht laten staan volgende dag mais erbij en dan 20 min Mengen, dat is compact voeren en gebeurt niet veel.
Kan ook alleen als je 1 vracht per dag voert
sjoerdje

Berichtdoor G.U. » di aug 13, 2019 18:45

sjoerdje schreef:Ik denk dat Pieter doeld op de definitie van compact voeren,dus krachtvoer voorweken paar uur laten staan dan gras erbij nacht laten staan volgende dag mais erbij en dan 20 min Mengen, dat is compact voeren en gebeurt niet veel.

Waarom alleen als je 1 vracht doet? Moet het beslist in de mengkuip blijven dan? Je kunt het toch ook lossen als je twee wagens moet doen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Flyinghollander » di aug 13, 2019 19:50

sjoerdje schreef:Ik denk dat Pieter doeld op de definitie van compact voeren,dus krachtvoer voorweken paar uur laten staan dan gras erbij nacht laten staan volgende dag mais erbij en dan 20 min Mengen, dat is compact voeren en gebeurt niet veel.

Dan er zo fanatieke op zijn kom op. Kan je naar twee drie keer ook gewoon denken ach laat het
Flyinghollander

Berichtdoor sjoerdje » di aug 13, 2019 19:58

Een klets water toevoegen zonder inweken en eindeloos mengen heeft niets met compact voeren te maken.
sjoerdje

Berichtdoor Flyinghollander » di aug 13, 2019 21:03

Ben je de broer van? :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor sjoerdje » di aug 13, 2019 21:14

Voor zo ver ik weet ben ik enigst kind :D
sjoerdje

Berichtdoor boer pieter » di aug 13, 2019 21:35

Roderick schreef:Snap jouw obsessie met compackt voeren ook niet Pieter :no: :no: :shock:

Het lijkt wel omdat jij het zelf onmogelijk kunt doen, dat er tegen trappen het enigste is wat er voor zorgt dat je snachts nog kunt slapen :lol: :lol: :shock: :?:
Ik heb geen obsessie hoor alleen een paar liter water bij mengen is nog lang geen cv kun je net zo goed iets natter inkuilen .alleen ik zie bij veel die het proberen en er toch weer mee stoppen gewoon omdat het nogal wat tijd kost diesel en niet het grwenste effekt .maar wel doorgaan met een paar liter water bij mengen .dat doe ik ook maar dat is nog geen cv

boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » di aug 13, 2019 22:07

sjoerdje schreef:Voor zo ver ik weet ben ik enigst kind :D

Misschien leuk om je voor te stellen als je wil, dat kan hier >> http://www.veeteeltforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5508&start=1050
Flyinghollander

Berichtdoor poekske » wo aug 14, 2019 05:05

boer pieter schreef:
Roderick schreef:Snap jouw obsessie met compackt voeren ook niet Pieter :no: :no: :shock:

Ik heb geen obsessie hoor alleen een paar liter water bij mengen is nog lang geen cv kun je net zo goed iets natter inkuilen .alleen ik zie bij veel die het proberen en er toch weer mee stoppen gewoon omdat het nogal wat tijd kost diesel en niet het grwenste effekt .maar wel doorgaan met een paar liter water bij mengen .dat doe ik ook maar dat is nog geen cv

Natter inkuilen is iets helemaal anders dan water in de menger gooien
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer