sleufsilo

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

sleufsilo

Berichtdoor aj-prins » wo feb 22, 2006 17:16

moet een nieuwe sleufsilo maken voor het gras.wat is het beste?gestort is geen optie.wat voor platen moet ik hebben?
aj-prins

Beroep: veehouder
Interesses: koei

Re: sleufsilo

Berichtdoor Henk » wo feb 22, 2006 17:35

aj-prins schreef:moet een nieuwe sleufsilo maken voor het gras.wat is het beste?gestort is geen optie.wat voor platen moet ik hebben?

Waarom is gestort geen optie prins aj ? Je hebt gegarandeerd een vlakke vloer zonder naden evenals de wanden die naadloos zijn. Dit heeft als voordeel dat je geen plastic over de wanden hoeft te hangen om het voer goed te houden.
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor auke » do feb 23, 2006 00:23

klinkers op de grond en afgekeurde vloerplaten als wand. op de vloer kun je ook betonplaten leggen. timmerman in ruinerwold heeft die wel. vloerplaten bij dam beton in akkrum
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Petra » do feb 23, 2006 12:05

Een sleufsilo met elementen is ideaal. Zo kun je hem altijd nog eens breder/ langer maken als dat nodig is.
Petra

Berichtdoor Henk » do feb 23, 2006 13:00

Langer maken kan altijd, breder maken komt in de praktijk niet vaak voor. Het nadeel van losse elementen vind ik de naden in vloer en wanden. Er steekt nogal 'ns gauw 'n randje boven het maaiveld uit waar je elke keer weer met je loaderbak op ketst. Klinkers is nix, die verzakken. Neem je tóch klinkers, pak dan de dubbelhardgebakken.
Beton gestort, gevlindert door een topbedrijf en ingestrooid met curing compound(een soort quarts) geeft een harde toplaag die zeer lang meegaat. Ik heb ondertussen alles al meegemaakt; van klinkerkuilplaten tot systeemsilo's. Geef mij maar gestort beton; ook goedkoper dan elementen. :idea:
Henk

Berichtdoor auke » do feb 23, 2006 13:06

geurs beton in hengevelde heeft relatief goedkope elementen, 120 euro voor 3 mtr lang en 1.20 hoog. de kieren tussen de elementen kun je afkitten.
vloerplaten kosten 30 per meter incl staanders. een dag met de kraan erbij en je hebt er 100 meter oid staan. wat kost gestort beton dan henk?
veel mensne hebben wel een verharde ondergronf en willen later wanden. die vloerplaten zet je gewoon op de zwarte grond dus lekker simpel.
klinkers verzakken bij mij niet. maar ik rijd ook niet met zulk zwaar materieel.
auke

Berichtdoor peter » do feb 23, 2006 14:46

wij hebben 4 jaar geleden ook een nieuwe sleufsilo gebouwd van gestort beton een silo van 14 bij 50 meter was 12000 euro goedkoper dan elementen
peter

Berichtdoor Petra » do feb 23, 2006 15:24

Wij zijn een aantal jaar geleden verhuisd en hebben toen de uit elementen bestaande sleufsilo meegenomen. Bosch beton zette hem voor 3000 euro weer op de nieuwe plek. Dat is goedkoper dan een nieuwe gestortte sleufsilo neerzetten.
Petra

Berichtdoor Corjan » do feb 23, 2006 15:44

Petra schreef:Wij zijn een aantal jaar geleden verhuisd en hebben toen de uit elementen bestaande sleufsilo meegenomen. Bosch beton zette hem voor 3000 euro weer op de nieuwe plek. Dat is goedkoper dan een nieuwe gestortte sleufsilo neerzetten.

Jij bent de Petra die bij Reinoud zijn 'Canadians' opgemaakt heeft :?:

Bij een verhuising zijnde elementen dus ideaal, moet voor zwerver Henk toch ook wel wat zijn. Zelf heb ik gestorte sleufsilo's, en heb bij de laatste twee die ik dit jaar heb laten bouwen, de muren zo sterk laten maken dat er nog 125 cm later opgestort kan worden :idea:
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Petra » do feb 23, 2006 16:05

Corjan schreef:
Jij bent de Petra die bij Reinoud zijn 'Canadians' opgemaakt heeft :?:

Haha, ik denk dat je het goed hebt, maar ik heb ze niet allemaal alleen opgemaakt hoor, Reinoud kan er ook wat van... :wink: (maar dat weet je vast wel :lol: )
Petra

Berichtdoor Henk » do feb 23, 2006 19:02

Ruim 1200 m2 betonvloer, beton 15 cm dik, wapening 150*150*8 dubbel, wanden 1.50 hoog Totaal 39.350 euro.incl. arbeid en egaliseren ondergrond. :idea:
Zelfs m'n erfverharding bestaat uit 4000 M2 beton a' 20 euro/ mtr. incl arbeid en egalisatie vooraf.

Ik heb het door de loop der tijd wel afgeleerd dingen mee te nemen. Je hebt er 'n hoop werk mee, veel dingen passen uiteindelijk toch nét weer niet en het blijft gebruikt spul oftewel; de jaren tellen door bij die spullen.
Ik heb de laatste keer alles verkocht tot de laatste spijker. Een andere veehouder heeft de hele boedel eruitgekocht(melkstal, paar jaar oud, melktank 7300 liter, 5 jaar oud, wat stalinrichtig én hij heeft geprobeerd ingestorte(!!) elementen los te slijpen, een voerplaat van stelconplaten te verplaatsen en een paar honderd meter kaalgevreten klinkers eruit te scheppen.
Het heeft hem samen met enkele man hulp gigantisch veel tijd gekost, het gros paste toch weer nét niet, voerplaten waren toch kaler dan ie had ingeschat, de uitgevreten klinkers liggen nog steeds aan 'n hoop.
Mijn schoonvader sjouwde 10 jaar geleden ook alles wat los en vast zat naar een andere stek. Het gros hiervan is de laatste weken verdwenen in 9 containers van 30 M3.........
Tel je alles ( ja, óók arbeid) zit er niet zo gek veel aan verdient om met ouwe spullen te gaan sjouwen.
Henk

Berichtdoor aj-prins » za feb 25, 2006 16:33

Petra schreef:Wij zijn een aantal jaar geleden verhuisd en hebben toen de uit elementen bestaande sleufsilo meegenomen. Bosch beton zette hem voor 3000 euro weer op de nieuwe plek. Dat is goedkoper dan een nieuwe gestortte sleufsilo neerzetten.

dat is bij mij ook de reden dat ik niet gestort kan hebben.moeten misschien nog verhuizen vandaar.voor jaar een plaat laten leggen gestort.bevalt goed.1,50 hoog 11 meter breed en 50 meter lang.voor de mais .de nieuwe plaat komt hiernaast waarschijnlijk en moet in ieder geval net zo hoog worden.maar moet nog even uitvissen wat voor elementen ik moet hebben vandaar jullie wijsheden gevraagd
aj-prins

Berichtdoor auke » za feb 25, 2006 16:47

aj-prins schreef:[
.moeten misschien nog verhuizen vandaar.

uitbreiding stadshagen?
[/quote]
moet in ieder geval net zo hoog worden.maar moet nog even uitvissen wat voor elementen ik moet hebben vandaar jullie wijsheden gevraagd[/quote]

geurs hengevelde zo als ik al zij levert een compleet programma en is beslist goedkoper dan bosch etc
auke

Berichtdoor aj-prins » za feb 25, 2006 16:52

auke schreef:
aj-prins schreef:[
.moeten misschien nog verhuizen vandaar.

uitbreiding stadshagen?

geurs hengevelde zo als ik al zij levert een compleet programma en is beslist goedkoper dan bosch etc
jammer genoeg niet.hadden we een leuke prijs gebeurd.hebben trouwens nog gekeken in ruinerwold naar 2 lappen grond.is jou daar wat bekend van?larei weg was het geloof ik.wat is dat voor grond daar precies?
aj-prins

Berichtdoor auke » za feb 25, 2006 21:57

de larij weg is een hele lange weg dus . ben er wel eens langs gekomen. volgens mij zandirig en venig. niet de hoogste grond in ieder geval. leek mij nix . heb zelf hoge zandgrond en vind vochtige grond dus al gauw te nat. :D
auke

Volgende

Keer terug naar Koe en voer