sleufsilo

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: sleufsilo

Berichtdoor BsK » wo dec 09, 2015 12:16

poekske schreef:
BsK schreef:
poekske schreef:En tonnen voer die achtrblijven

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
je moet uit de bult het voer halen en niet er over heen rijden. :mrgreen:

heb ook de mais en het gras in het land.ideaal is het niet maar gaat goed

jij hebt je silo wel met zand gemaakt niet? En op afschot? Hier is een kuil op het land gewoon ergens droppen bij velen

hier ook 4 bulten ergens gedropt in het land :oops: heb maar 2 silos met beton
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor pinguin » wo dec 09, 2015 12:33

melkkoeienboer schreef:Zelf gebruikte betonklinkers leggen, is best zat voor gras. Die heb je voor 2,5 euro/m2 thuis

Meeste kosten zitten vaak al voor t straatwerk, hier tenminste wel! Puin/zand grondverzet etc is vaak de grootste kostenpost

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor john jakobs » wo dec 09, 2015 19:02

stelconplaten kosten 20 tot25 euro per vierkante meter is toch heel anders dan die 2,5 wel zorgen dat de klinkers uit een partij komen anders heb je maat afwijking en leggen is al nie leuk dat wordt dan nog erger
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Sander » wo dec 09, 2015 23:57

wat voor aslast heb ie dan wel niet voor dat geld john
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor dutchcowboy » do dec 10, 2015 11:39

Bij klinkers van 2,5 per meter weet je in ieder geval zeker dat je maatverschil hebt en het leggen niet leuk is! Althans dat is mijn ervaring :oops:
dutchcowboy

Berichtdoor john jakobs » do dec 10, 2015 12:14

dutchcowboy schreef:Bij klinkers van 2,5 per meter weet je in ieder geval zeker dat je maatverschil hebt en het leggen niet leuk is! Althans dat is mijn ervaring :oops:

hoeft helemaal nie ,, maar je moet optijd gaan zoeken ,, als ze ergens een weg eruit laden en ze kunnen dat meteen weg zetten zijn ze blij dat ze er weer vanaf zijn ,,
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Berichtdoor john jakobs » do dec 10, 2015 12:16

Sander schreef:wat voor aslast heb ie dan wel niet voor dat geld john
http://www.boschbeton.nl/erfverharding/ ... w#tab-id-2
john jakobs

Berichtdoor Mellek » do dec 17, 2015 20:24

john jakobs schreef:
dutchcowboy schreef:Bij klinkers van 2,5 per meter weet je in ieder geval zeker dat je maatverschil hebt en het leggen niet leuk is! Althans dat is mijn ervaring :oops:

hoeft helemaal nie ,, maar je moet optijd gaan zoeken ,, als ze ergens een weg eruit laden en ze kunnen dat meteen weg zetten zijn ze blij dat ze er weer vanaf zijn ,,

Nee inderdaad, kan best meevallen. Belde laatste keer Brima zit in de Betuwe geloof ik, maar de ochtend er op ging iemand rooien in Leeuwarden was 3 euro wel nette stenen hoor, was 1 groot plein wel maatvast en bijna geen grond en wortels of mutsen etc., alleen laatste vracht zaten er wat rondere stenen scheelde misschien een paar mm maar ligt er verder wel mooi in.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Stijn » vr maart 31, 2017 08:06

Hier hebben we 4 sleufsilos en 1 plaat.
Nu wil ik bij die plaat betonelementen erlangs zetten.
Is dan de grootste sleufsilo voor gras.
Dus komt in ieder geval 1+2 snede in.
Ik doe elk jaar lasagnekuil en dat bevalt met heel goed.
Nu doe ik eerste snede tot de muur en dan 2e snede boven de muren. Is het lastig als eerste snede een 30 cm onder de muur blijft? Met plastic erop en eraf doen?

.
Stijn

Berichtdoor Davy » vr maart 31, 2017 09:21

nee hoor, ik doe dat al 6 jaar zo. Eerste snede komt bij ons tot ongeveer 1,4m hoogte (zijmuren zijn 1,6 m). Voor dat je de silo voor het eerst vult, leg dan wandfolie (best iets dikkere gebruiken want die moet minstens één keer terug omhoog geklapt worden) tegen de wand. Vul dan met de eerste kuil, die je hol legt, dus afwaterend van de zijkanten naar het midden. Als je gras bijeen is maak je tegen de wanden met je handen een soort gootje, vervolgens leg je de wandfolie naar binnen. Hierop komt dan de uiteindelijke folie (best drie laagse). Ik pak hem zelf 2 m breder dan de breedte tussen de muren, maar dat moet je zelf wat inschatten (hangt af van hoe hoog je boven de muren wilt gaan met de 2 de snede). Wij leggen zelf grindslurven tegen de zijwanden in de voornoemde goot en natuurlijk ook aan de voor en achterzijde. Als je dan een autoband onder het plastic legt, met een 2 duimse aanzuigslang erin, kan je bv. met de mestton de lucht uit de kuil trekken, dan zie je het plastic echt zakken. Na en tijdje trek je slang vanonder het plastic onderuit (band blijft liggen) en je sluit het plastic af met een schepje zand. Dan is het nog een kwestie van wat kuilkleden te leggen tegen vogels en ander ongedierte, en klaar is kees.
Lijkt veel werk, maar valt mee tov heel de kuil vol banden slingeren. Bij de 2de snede gaat alles eraf en de wandfolie terug over de muren. Wij doen er daarna met de greppelfrees een klein laagje zand op.
Er gaat in mijn ogen niets zo goed als de hele winter een constante kuil te kunnen voeren, en mijn (relatief korte) ervaring is, dat een 1ste en 2de snede dikwijls heel goed samen gaan, je kan immers ook nog een beetje bijsturen. Bij een snelle eerste kan je de tweede snede iets ouder laten worden en omgekeerd.
Davy

Berichtdoor walmark » vr maart 31, 2017 15:42

Davy, jij maakt er wel een echt kunstwerk van 8)
Hier doen we het ook al vele jaren, maar dan gewoon ietsjes hol leggen, maar niks geen gootje tegen de muur maken, en geen slurven (die rollen weg) maar gewoon een topseal, ingevouwen zijmuurplastic, dan zwart/wit kuilplastic en een bescherm kleed en 1 rij autobanden (canadese maat) tegen de muur, en dat werkt gewoon goed voor ons :yes:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Corjan » vr maart 31, 2017 19:44

Wij doen het nu ook een paar jaar. Plastic langs de muren valt niet helemaal mee met een muur van 365. Dus hier ook hol naar het midden en een gootje langs de muur zodat de slurf tegen de muur zakt. Is niet ideal, maar 4 weken later snijden we plastic in het midden van de kuil in de lengte door, en hangen we die nu wel over de muren. Er is dan nog 1 tot 1.5 meter muur bloot. Als de twwede snee er dan opzit vouwen we het naar binnen en gooien er een nieuwe rol overheen.
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor gerwinmorren » ma mei 01, 2017 14:34

.
gerwinmorren

Berichtdoor lienhoeve » ma mei 01, 2017 15:14

gerwinmorren schreef:Onlangs heb ik bij Simbeton sleufsilowanden gekocht, tot nu toe heb ik hier geen problemen mee gehad. Daarnaast was de levering van deze keerwanden erg snel en netjes. Klankvriendelijkheid is top! Ze hebben hier verschillende soorten sleufsilowanden. Misschien interessant om eens op hun website een kijkje te nemen.
https://simbeton.nl/sleufsilowanden/ voor de sleufsilowanden, eventueel zijn er ook nog andere betonproducten op hun website te vinden als betonplaten https://simbeton.nl/betonplaten/ of keerwanden https://simbeton.nl/keerwanden.

Mijn advies is neem een kijkje op hun website, vraag een gratis offerte aan en kijk of het wat voor jou is.

Groetjes,

Wim van Pengelen

Een gratis offerte?..wow; dat mogen we niet missen..
power to the bauer
lienhoeve

Beroep: duurzame boer
Interesses: duurzaam boeren, alles duurzaam

Berichtdoor poekske » ma mei 01, 2017 16:14

Allen erheen!! :cheers:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer