Voeren: mengen of niet?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Voeren: mengen of niet?

Berichtdoor Hans van Bergen » zo mei 31, 2009 14:05

:?: Monteur heb toch ook werkplaats en gereedschap :idea: Monteurs zijn zeldsamer. Der zijn altijd weer nieuwe loonwerkers en shovel en kraanaannemers.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor wil » zo mei 31, 2009 18:02

hier in het gooi beuren de hovenier een busje 2 man en wat gereedschap al 50 euro per uur excl btw per man
wil

Beroep: hobby boer
Interesses: natuur

Berichtdoor Sander » zo mei 31, 2009 18:19

ja ontopic maar weer :wink:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Koets » di jun 16, 2009 12:54

Sander, nog belang bij een doseerwagen zonder weeginrichting van ruum een jaar oud :?: :roll:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Sander » di jun 16, 2009 23:18

nee moet weeginrichitng op.

vandaag nog bij eentje gekeken van 1 jaar oud. maar vonk niks. niet iedereen is zuinig op zijn pas aangeschafte materialen geloof ik :no:

gaat denk ik tussen een schuitemaker 120 of feedo 80-13. Voermengwagen wordt veel te duur.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jun 17, 2009 11:38

Het lijkt tuuk een gepruts maar tis wel een collega die kwa kostprijs 3-0 voorstaat op de rest qua voermechanisatiekosten :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo jun 17, 2009 11:51

Hans van Bergen schreef:Het lijkt tuuk een gepruts maar tis wel een collega die kwa kostprijs 3-0 voorstaat op de rest qua voermechanisatiekosten :idea:

Kan jij dat zo bekijken? Hij zit er nog met een trekker door te roeren. Als je met je steekschop de blokken zo voor het voerhek zet ben je volgens mij nog goed koper uit. En als je de koeien het zelf uit de bult laat vreten nog goedkoper.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor martin b » wo jun 17, 2009 11:59

Hans van Bergen schreef:Het lijkt tuuk een gepruts maar tis wel een collega die kwa kostprijs 3-0 voorstaat op de rest qua voermechanisatiekosten :idea:

Hans, denk dat ie wel doet robotmelken, is en cosmix krachtvoerbox op achtegrond als ik het goed heb 8)
martin b

Berichtdoor Guus J » wo jun 17, 2009 12:08

martin b schreef:

Hans, denk dat ie wel doet robotmelken, is en cosmix krachtvoerbox op achtegrond als ik het goed heb 8)

ja indd.. maar hans zei ook kwa qua voermechanisatie...

vindtut verder maar smerrig kijken zo met zo'n blubbertrak over 't voeier liggen te crossen
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Pieter Assen » wo jun 17, 2009 20:39

hij heb wel een mooie straight pipe op z'n sassy massy :lol: :lol:
tijd voor wat zonnescijn
Pieter Assen

Interesses: knooien

Berichtdoor postma friesland » do jun 18, 2009 19:41

martin b schreef:

Halsbanden lijken niet echt lely achtig :no:
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor martin b » do jun 18, 2009 20:02

postma friesland schreef:
martin b schreef:

Halsbanden lijken niet echt lely achtig :no:

Zijn anders precies dezelfde als de onze, zwarte banden met rode nummers/witte cijfers en rode transponder :arrow: :arrow: EN DIE ZIJN WEL DEGELIJK VOOR DE LELY ASTRONAUT A3 :!: :!: :!:
martin b

Berichtdoor Richard B » do jun 18, 2009 20:24

martin b schreef:

:( :( :( dan ga heel z'n mechanisatie voordeel op aan z'n botje :cry: :mrgreen: :mrgreen:
Richard B

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Koeienboer Jannes » zo jun 21, 2009 21:33

Heel scherp, richard. :mrgreen:
Koeienboer Jannes

Interesses: Koeien, en Bonte Paarden (zie www.koeienboerjannes.tk en www.stable-rubywhite.nl )

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer