Kempen systeem????

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Kempen systeem????

Berichtdoor Henk » do maart 04, 2010 11:03

guus j schreef:
Henk schreef:"Op je knieën en eten, stame iets van bij... :roll: :mrgreen:

hoe zag jij gezicht er tijdens 't eten dan uit henk? :arrow: :roll: :shock:

:o
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jurjen » do maart 04, 2010 13:40

Henk schreef:
guus j schreef:
Henk schreef:"Op je knieën en eten, stame iets van bij... :roll: :mrgreen:

hoe zag jij gezicht er tijdens 't eten dan uit henk? :arrow: :roll: :shock:

:o

:no: meer van dit :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :o :oops: :mrgreen:
noemen dit ook wel het kempen systeem, dus maar weer ontopic :yes:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Henk » do maart 04, 2010 13:48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Henk

Berichtdoor Henk » do okt 20, 2011 11:28

durk schreef:Ben net terug van een bezoek aan Hellendoorn, het geheel was zeker een plaatje

Opvallende zaken: linksdraaiende 40-stands buitenmelker (), geen automatische selectiepoorten/melkmeting/koeherkenning, zeer ondiep zandbed (circa 6 cm) en natuurlijk de mestverwerking (alle organische stof met de mineralen worden afgezet en de dunne fractie met de N blijft zoveel mogelijk thuis). Een weinig vertrouwenwekkend verhaal van de verkoper van HX-UTD over het Kempensysteem maar eens afwachten hoe het Kloosterman met dit systeem vergaat

Maar na de gesprekken met deze en gene verbaas ik me toch ook wel behoorlijk Kloosterman neemt volgens mij nogal wat risico's maar ik kan niet zien cq achterhalen hoe alles in elkaar zit:
. investeringsbedrag bedrijf 5.000 euro per koe inclusief alles (vergunningen, verhardingen, mestverwerking, nà 600.000 euro SAB-subsidie en IDV-subsidie),
. basis onder het bedrijf: 50 ha cultuurgrond + omgezette 45 ha natuurgrond (o.b.v. 90% vrije waarde ),
. een eigen melkquotum van 1.000.000kg,
. uit melkmaatschap met zijn jongveeopfokker met een inbreng van 400.000kg melkquotum,
. een melkmaatschap met z'n broer Klaas in Friesland met een inbreng van 1.400.000kg melkquotum,
. een duur Kempen-voersysteem,
. geen eigen jongvee,
. arbeidsbezetting dagelijks 2 man op > 3.000.000kg melk die de complete koeverzorging (incl. het melken) voor hun rekening nemen vergeten te vragen hoeveel uren er dan dagelijks gemaakt moeten worden ,
. de komende tijd nog realiseren projectontwikkeling rood-voor-rood alles in eigen hand.

Volgend jaar maar eens met een clubje collega's nog maar eens een bezoekje brengen

En durk, bende dr nog gewist :?:

Hoorde via de tamtam dat het toch allemaal wat anders loopt bij Kloosterman.
-Zand is uit de boxen verdwenen, nu dikke frxxie uit de mestscheider.
- Met terugwerkende kracht heeft ie koppijn omdat ie ooit bedacht heeft autobanden in het beton te sorten in de ligboxen
- Kempensysteem is de deur uit. Koeien vaak lebmagen en andere vage klachten, wss door gebrek aan goed hooi waardoor te weinig opname van het hooi.
- Loonwerker voert er nu met de mengert

Los daarvan; Kloosterman is nie gek en hep ut aardig op de rit weiter, maar toevallig had mn hulp er van de week nog over hoe ut v R uit R zou vergaan met zijn kempensysteem. Hooi en brok zijn schreeuwend duur, laat staan dajje aan mooi hooi kunt komen...

Henk

Berichtdoor Johannes » do okt 20, 2011 12:52

durk schreef:Opvallende zaken: linksdraaiende 40-stands buitenmelker (), ..

= beter voor de darmen :idea: :wink:
Ik weet dat ik niets weet.
Johannes

Beroep: Manusje van alles
Interesses: kruisen, gezondheid, grasland

Berichtdoor karst-jan » do okt 20, 2011 13:07

Henk schreef:
durk schreef:Ben net terug van een bezoek aan Hellendoorn, het geheel was zeker een plaatje

Opvallende zaken: linksdraaiende 40-stands buitenmelker (), geen automatische selectiepoorten/melkmeting/koeherkenning, zeer ondiep zandbed (circa 6 cm) en natuurlijk de mestverwerking (alle organische stof met de mineralen worden afgezet en de dunne fractie met de N blijft zoveel mogelijk thuis). Een weinig vertrouwenwekkend verhaal van de verkoper van HX-UTD over het Kempensysteem maar eens afwachten hoe het Kloosterman met dit systeem vergaat

Maar na de gesprekken met deze en gene verbaas ik me toch ook wel behoorlijk Kloosterman neemt volgens mij nogal wat risico's maar ik kan niet zien cq achterhalen hoe alles in elkaar zit:
. investeringsbedrag bedrijf 5.000 euro per koe inclusief alles (vergunningen, verhardingen, mestverwerking, nà 600.000 euro SAB-subsidie en IDV-subsidie),
. basis onder het bedrijf: 50 ha cultuurgrond + omgezette 45 ha natuurgrond (o.b.v. 90% vrije waarde ),
. een eigen melkquotum van 1.000.000kg,
. uit melkmaatschap met zijn jongveeopfokker met een inbreng van 400.000kg melkquotum,
. een melkmaatschap met z'n broer Klaas in Friesland met een inbreng van 1.400.000kg melkquotum,
. een duur Kempen-voersysteem,
. geen eigen jongvee,
. arbeidsbezetting dagelijks 2 man op > 3.000.000kg melk die de complete koeverzorging (incl. het melken) voor hun rekening nemen vergeten te vragen hoeveel uren er dan dagelijks gemaakt moeten worden ,
. de komende tijd nog realiseren projectontwikkeling rood-voor-rood alles in eigen hand.

Volgend jaar maar eens met een clubje collega's nog maar eens een bezoekje brengen

En durk, bende dr nog gewist :?:

Hoorde via de tamtam dat het toch allemaal wat anders loopt bij Kloosterman.
-Zand is uit de boxen verdwenen, nu dikke frxxie uit de mestscheider.
- Met terugwerkende kracht heeft ie koppijn omdat ie ooit bedacht heeft autobanden in het beton te sorten in de ligboxen
- Kempensysteem is de deur uit. Koeien vaak lebmagen en andere vage klachten, wss door gebrek aan goed hooi waardoor te weinig opname van het hooi.
- Loonwerker voert er nu met de mengert

Los daarvan; Kloosterman is nie gek en hep ut aardig op de rit weiter, maar toevallig had mn hulp er van de week nog over hoe ut v R uit R zou vergaan met zijn kempensysteem. Hooi en brok zijn schreeuwend duur, laat staan dajje aan mooi hooi kunt komen...

die dunne fractie is toch heel erg verzurend voor je grond ? lijkt me ook niet fijn voor de opbrnegst :no:
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do okt 20, 2011 13:12

Volgende week vrijdag opendag bij de familie Captein. Voeren graszaadhooi en krachtvoer. Krachtvoer wordt niet in Kempenbakken verstrekt maar in de voercomputer:

http://stalbouw.nl/Stalbouw.nl/In_uitvo ... uizen.html

http://www.agrifirm.com/agrifirm-feed/o ... temid/1120
Hookwood Holsteins

Berichtdoor karst-jan » do okt 20, 2011 13:18

das een verrekte mooie stal. hoe intensief zijn ze ? weet niet of dat werkt hoor. hier moet de koe wel eerst door de robot voordat ze bij de krachtvoer stations kunnen of nie ? anders willen de koeien denk niet meer lopen :no:
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do okt 20, 2011 13:29

karst-jan schreef:das een verrekte mooie stal. hoe intensief zijn ze ? weet niet of dat werkt hoor. hier moet de koe wel eerst door de robot voordat ze bij de krachtvoer stations kunnen of nie ? anders willen de koeien denk niet meer lopen :no:

Hoe intensief ze zijn weet ik niet, maar daar heb je goed verhuurbare grond en dan is zo'n systeem een stuk interessanter....
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Schoonvelde » do okt 20, 2011 14:59

Hookwood Holsteins schreef:Volgende week vrijdag opendag bij de familie Captein. Voeren graszaadhooi en krachtvoer. Krachtvoer wordt niet in Kempenbakken verstrekt maar in de voercomputer:

Mooi concept, morgen helaas geen tijd. Zou de lely a4 ook wel eens in bedrijf willen zien.
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Gerben77 » do okt 20, 2011 15:47

Mooi concept, morgen helaas geen tijd. Zou de lely a4 ook wel eens in bedrijf willen zien.
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: ????

Volgende week vrijdag opendag bij de familie Captein. Voeren graszaadhooi en krachtvoer. Krachtvoer wordt niet in Kempenbakken verstrekt maar in de voercomputer:

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Schoonvelde » do okt 20, 2011 16:13

Gerben77 schreef:

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: ????

:idea: :cheers:
Doe lekker waar je je goed bij voelt.
Schoonvelde

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Brede interesse

Berichtdoor Frans-Jan » vr okt 21, 2011 14:32

Hookwood Holsteins schreef:Volgende week vrijdag opendag bij de familie Captein. Voeren graszaadhooi en krachtvoer. Krachtvoer wordt niet in Kempenbakken verstrekt maar in de voercomputer:

Ik ben er al geweest maar ga volgende week nog eens aanschouwen :yes: :yes: is echt een aanrader als je wat tijd over hebt (y) (y)
Wie het gemak niet zoekt is lui.........
Frans-Jan

Beroep: Dierentuin medewerker
Interesses: veehouderij,fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » vr okt 21, 2011 19:09

Wil wel even gaan kijken.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor willemk » do aug 02, 2012 20:04

Ben benieuwd hoe dit systeem nu uitpakt met deze voerprijzen :?:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer