Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Kuilafdekmethodes en de kosten daarvan

Berichtdoor boer 19 » ma feb 20, 2017 11:31

Ja veel werk, en op dat filmpje zijn ze ook al met z'n tweeën.
boer 19

Berichtdoor BsK » ma feb 20, 2017 11:32

wanneer komt jullie afdeksysteem boer 19?
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor boer 19 » ma feb 20, 2017 11:54

Nu nog niet, valt nog niets in te kuilen :no: :no:
boer 19

Berichtdoor hendrik83 » ma feb 20, 2017 11:54

allemachtig je mag wel een dag uitrekken om dat spul allemaal klaar te leggen in de silo
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » ma feb 20, 2017 14:10

Omslachtig, onnodig en duur lijkt me :yes: Als je maar GOED inkuilt, er een plastiekje over doet, kleed tegen de kraaien en wat banden dr op, kun je ook een prima kuil hebben :yes:
Lijkt steeds vaker dat er allerlei kunst en vliegwerk moet worden toegepast om slecht inkuilmanagement proberen te repareren :? en dan ook nog es met overpriced spul vaak :|
Neem nu die oprolsystemen...je betaalt goud geld voor 1 van de simpelste werkjes op de farm :? Nu ben ik zelf zo krom als een hoepel maar wat banden dr af gooien en plastiek + kleed vort trekken vraagt weinig energie en is in enkele minuten gebeurt :yes:

What's next :?: een kuilkleed-oprol-robot :?: Hydraulische kleppen op je kuilwanden, beetje het idee van vrachtwaggels met kleppen :?: of hoe zot gaan we het nog maken... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » ma feb 20, 2017 14:14

Henk schreef:Omslachtig, onnodig en duur lijkt me :yes: Als je maar GOED inkuilt, er een plastiekje over doet, kleed tegen de kraaien en wat banden dr op, kun je ook een prima kuil hebben :yes:
Lijkt steeds vaker dat er allerlei kunst en vliegwerk moet worden toegepast om slecht inkuilmanagement proberen te repareren :? en dan ook nog es met overpriced spul vaak :|
Neem nu die oprolsystemen...je betaalt goud geld voor 1 van de simpelste werkjes op de farm :? Nu ben ik zelf zo krom als een hoepel maar wat banden dr af gooien en plastiek + kleed vort trekken vraagt weinig energie en is in enkele minuten gebeurt :yes:

What's next :?: een kuilkleed-oprol-robot :?: Hydraulische kleppen op je kuilwanden, beetje het idee van vrachtwaggels met kleppen :?: of hoe zot gaan we het nog maken... :roll:

zit wat in. Aan de andere kant ik wil ooit nog eens een grote sleufsilo van ong.60x15 maken waar dan alles in kan als lasagnekuil, Als je zo'n bult alleen mag kaal maken is zo'n oprolsysteem toch wel errug aanlokkelijk
hendrik83

Berichtdoor Henk » ma feb 20, 2017 14:17

Daarom heb ik nooit iets gezien in dat rare lasagneverhaal :no: Zit ook totaal geen logica in ook :no:
Heel het seizoen dek je het gras af met een stukkie plastiek en hier en daar een schop zand dr op, plastiek enkele keren dr af en dr op, en pas laat herfst denkt men aan inkuilmanagement en wordt de kuil te goei dicht gemaakt :? Wy... :roll:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » ma feb 20, 2017 14:21

Vorig jaar voor het eerst de 1e snee in 1 dikke bult gestopt en 2e en 3e in samen ingekuild. maar volgend jaar toch weer alle drie samen. voer nu de eerste en voer nu 300 gr stro bij om er genoeg structuur in te houden. Op zich is gras over het hele seizoen gemiddeld wel een mooi product alleen per snee is het vaak net niet passend voor de totale behoefte vandaar het lasagne kuil idee. Alleen het tussentijds afdekken is natuurlijk ruk
hendrik83

Berichtdoor boer pieter » ma feb 20, 2017 16:26

is allemaal 2 keer niks die lasagne kuil een maat van mij deed het ook grote sleuf silo eerste jaar prima veel werk met open en dicht maken ,maar produkt was prima ,tweede jaar was de silo nog niet helemaal leeg dan begint het gekloot ,maar goed iedereen zijn ding ,ik doe er ook niet zo moeilijk over een paar ekstra mensen er bij en de bult vol met banden en klaar ,toen ik nog in fryslan woonde werkte ik veel bij een boer die maakte een paar keer per jaar een mengkuil 1 of 2 dagen druk en dan was je er weer een paar maand af had een weeling hek (y) werkte wel mooi hoor er nu bijna nooit iemand meer over
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Richt » ma feb 20, 2017 17:25

Die lasagne kuilen is extra werk en je maakt steeds een kuil die net stabiel is kwa kuil proces weer open en geeft em weer een grote hap zuurstof.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer 19 » ma feb 20, 2017 19:29

Henk schreef:Omslachtig, onnodig en duur lijkt me :yes: Als je maar GOED inkuilt, er een plastiekje over doet, kleed tegen de kraaien en wat banden dr op, kun je ook een prima kuil hebben :yes:
Neem nu die oprolsystemen...je betaalt goud geld voor 1 van de simpelste werkjes op de farm :?

Het is niet om slecht inkuilmanagement goed te praten. Het is een gigantische werkbesparing als je silo's van 80 bij 10 meter hebt..... Je wil niet weten hoeveel banden wij wel niet hebben :mrgreen:
boer 19

Berichtdoor boer pieter » ma feb 20, 2017 19:44

Zo als ik zeg gewoon meer mensen in huren en niet alles zelf willen doen zie je toch ook op dat filmpje dan valt het allemaal wel mee
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer 19 » ma feb 20, 2017 19:49

Die mensen zijn er hier lang niet altijd :no: en t spul moet ook weer eens open..
boer 19

Berichtdoor Corjan » ma feb 20, 2017 19:56

Wij kuilen eerste tweede snee ook over elkaar (y) . En ja het is k#t werk maar met 2 3 man ben je binnen een uur klaar :!: Valt ook wel weer mee :!: Gewoon ff diep adem halen en gaan meddie banaan :|
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Richt » ma feb 20, 2017 20:15

Hier altijd wel wat jongens die helpen met kuil afdekken, gewoon normaal betalen, natijd een vette hap en een krat bier, en voor nog geen 50€ vreemde arbeid is de kuil weer dicht :yes: (y)
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer