Spanbanden over de silo heen en "kuilbedekkingstroep

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Brecht » vr jul 04, 2008 11:52

plaastic langsonder en 2 langsboven met het zwart nr beneden :yes:
kleine gangsters beroven een bank, grote gangsters leiden een bank.
Brecht

Beroep: akkerbouw en vleesvee/student
Interesses: landbouw,veevoeding, rundveehouderij, melkgeitenhouderij

Berichtdoor Henk » vr jul 04, 2008 15:31

Plestiek op de grond :shock: :?: Is da beton bij jullie nie luchtdicht :lol: :lol: :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Vie » vr jul 04, 2008 16:12

T maakt geen ruk uut welke kant je kuilen opliggen volgens mij :roll:
Vie

Berichtdoor Brecht » vr jul 04, 2008 21:30

Henk schreef:Plestiek op de grond :shock: :?: Is da beton bij jullie nie luchtdicht :lol: :lol: :?:

is op aangestampte aarde :yes: het overtollige vocht die eruit dringt gaat in de bodem wa... :yes: (y) zonder plastiek,wat we mer en mer doen nu 8)
Brecht

Berichtdoor MelkboerLuc » vr jul 04, 2008 23:03

Naam is gewijzigd, op verzoek is daar kuilbedekkingstroep aan toegevoegd.

Als jullie straks maar niet beginnen over kuilmuren, en vervolgens inkuilapparatuur, en misschien ook wel uitkuilapparatuur, en , waarom niet automatische voerverstrekkers, en daarna over krachtvoerautomaten, en een enkeling heeft het dan over het effect in de melkcontrole, en het vet-en eiwitgehalte, en een goeie BSK, die natuurlijk een rol speelt bij de uitbetaling van de melk, maar die melkprijs zal nooit hoger worden want de cooperatieve bestuurders willen het niet want die zitten vast in het bestuurderspluche en worden daar vet voor betaald en daar kan zelfs een leveringsstop niks aan verhelpen, want boeren willen niet stoppen met melken omdat ze melk willen leveren en dat kan alleen als ze goed kuilvoer hebben door ... de juiste folie te gebruiken.
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor jurjen » vr jul 04, 2008 23:39

Naam is gewijzigd, op verzoek is daar kuilbedekkingstroep aan toegevoegd.

(y) Super Luc
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Vie » di jul 08, 2008 23:47

Ik had et nog nie eens gezien :oops: Vind et wel mooi staan :D

Nu nog kalverhokjestroep, graslandzooi 2008, nrmbende, :lol:
Vie

Berichtdoor Koeienboer Jannes » wo jul 09, 2008 00:54

Henk V schreef:T maakt geen ruk uut welke kant je kuilen opliggen volgens mij :roll:

Volgens mij ook niet, de zon schijnt hier in het noorden nog steeds op de bult en er niet in.

Hier gebruiken we op de graskuilen 2 lagen zwart landbouwplastic, een nieuwe en een oude van het jaar ervoor. Met daar bovenop autobanden. Hier nog geen sleufsilo's, dus onderom een laagje zand.
Op de maiskuil komen ook 2 lagen plastic met een beschermkleed+autobanden geen zand rondom. Zolang de voersnelheid hoog genoeg is, 1m/week, gaat dit prima.
Koeienboer Jannes

Interesses: Koeien, en Bonte Paarden (zie www.koeienboerjannes.tk en www.stable-rubywhite.nl )

Berichtdoor Koeienboer Jannes » wo jul 09, 2008 00:59

Koets schreef:
Henk schreef:
@ Koets: snijvlak opt noorden hangt af hoe je silo's liggen he...:yes:

joh, je meent ut :lol: Maar daar mot je bij plaatsing van die dingen rekening mee houden..dat is wak bedoelde :idea:

Of je plaatst ze langs een rij bomen, heb je ze in het hoogseizoen mooi in de schaduw liggen. 8)
Koeienboer Jannes

Interesses: Koeien, en Bonte Paarden (zie www.koeienboerjannes.tk en www.stable-rubywhite.nl )

Berichtdoor Corjan » wo jul 09, 2008 01:56

Koeienboer Jannes schreef:
Koets schreef:
Henk schreef:
@ Koets: snijvlak opt noorden hangt af hoe je silo's liggen he...:yes:

joh, je meent ut :lol: Maar daar mot je bij plaatsing van die dingen rekening mee houden..dat is wak bedoelde :idea:

Of je plaatst ze langs een rij bomen, heb je ze in het hoogseizoen mooi in de schaduw liggen. 8)

En ik heb het liefst de zuid kant open :idea: Vooral in ut najaar kunnen de vogels hier een plaag zijn in de mais kuil :twisted: Toen ik de kuil netjes open had lag de helft van de mais die ik nodig had al los op de grond :twisted: :x Nu snij ik het plestiek op 1.5 meter af en flappert lekker voor de kuil omdat meestal de wind uit het noorden komt. En blijven de meeste vogels weg :idea: :D En met voeren druk ik met de bak gewoon tegen het plastic, en valt de nieuwe mais vanzelluf op de grond :idea: Zonder extra werk en uitstappen want daar bennik te lui voor :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Re: Spanbanden over de silo heen en "kuilbedekkingstroep

Berichtdoor Brecht » za okt 11, 2008 21:44

ff een topic reanimeren 8)

kuilen moeten best met ut snijvlek naar het zuiden liggen :yes: want als de wind onder de plestik binnenwaait,ken ze er nie mer uit en wind brengt bacterien met zich mee welke zich maar al te graag vestigen in de lekkere kuul :idea: (n)

bron:"Het oordeelkundig gebruik van perspulp" Guy Legrand,en de vader des huize brechthoeve.
Brecht

Vorige

Keer terug naar Koe en voer