prijs rijkuil

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: prijs rijkuil

Berichtdoor Henk » do jan 22, 2009 09:59

Dolph schreef:paar jaar geleden hadden we veels te veel land, daardoor zien we door de kuilbulten het bos niet meer zeg maar. :oops:

heb iemand die wil misschien ongeveer 20 euro per ton geven voor de kuil. :o

Ik bied 25 euri; wel tuusbracht dan wa :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Dolph » do jan 22, 2009 11:37

over de telefoon bood die man 20 euro / ton.

komt vanmiddag of morgen ff kijken. Hij zou et transport regelen, wij een kraan denk...

Das te weinig henk, transport van hier naar jou dat is een stukkie :yes:
Dolph

Beroep: Melkveehouder
Interesses: ja

Berichtdoor Guus J » do jan 22, 2009 12:59

grotehar schreef:
guus1987 schreef: vorig jaar graskuil verkocht per kg/ds boer uit buurt, kwam hier zelf laden met z'n voerwagen. 56.7%ds 869VEM 160r eiwit totaal 104suiker €0.135/kg ds

per KVEM dus 15,5 €urocent :arrow: was in winterseizoen 2007/08 voor een dergelijke kuil, af boerderij, een nette prijs :) :)

ben bang dat je dat nu niet meer realiseert :( :(

goeie vraag, dit jaar weer beetje proberen te verkopen... verkopen ookal op stam, en kopen mais terug
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do jan 22, 2009 13:12

Ik heb in principe een kuil van mijn buurman gekocht, maar dan moeten ze hem wel willen vreten. Ik ben er nu een stuk voor aan het wegsnijden, aangezien deze kuil al eens open is geweest en niet zo strak weer is dicht gelegd..... Zit toch nog wel aardig broei in en er ligt nu al een hele bult kuil op de mestplaat.

Kuil komt op minder dan een tientje per kuub uit bij een voederwaarde van 800. Is voor de pinken bedoeld. Maar zoals gezegd, ze moeten hem wel goed willen vreten anders moet ik een alternatief zoeken.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boerinnetje » ma maart 09, 2009 08:58

Wij voeren hier een 100 % maisrantsoen en hebben voor de droge koeien een graskuil 1e snede laat gemaaid met 54% ds gekocht. Hier hebben we 31€ p m3 voor betaald.
Misschien dat een boer in de buurt die redelijk veel mais voert t wil kopen, maar ja da hangt weer van ds% af, die kun je misschien wel inschatten???
Maarre in fryslan zit iedereen toch met teveel kuil...
boerinnetje

Berichtdoor melkboer » ma maart 09, 2009 19:51

boerinnetje schreef:Wij voeren hier een 100 % maisrantsoen en hebben voor de droge koeien een graskuil 1e snede laat gemaaid met 54% ds gekocht. Hier hebben we 31€ p m3 voor betaald.
Misschien dat een boer in de buurt die redelijk veel mais voert t wil kopen, maar ja da hangt weer van ds% af, die kun je misschien wel inschatten???
Maarre in fryslan zit iedereen toch met teveel kuil...

:?: :?: :?: :?: Echt niet iedereen, :no: heb je wel eens van overwinterende c.q. overzomerende ganzen gehoord?? En in Friesland heeft men de korrelmais ook eindelijk uitgevonden zodt men hier eigen krachtvoer teelt.... :yes:
Acteren is doen alsof terwijl je doet alsof je niet doet alsof...
melkboer

Beroep: Chef kok m`r den veur koeiju

Vorige

Keer terug naar Koe en voer