ervaring met sleufsilo van megablokken/ stapelblokken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

ervaring met sleufsilo van megablokken/ stapelblokken

Berichtdoor boertje » ma maart 15, 2010 12:52

Hoi,
ik moet de bestaande sleufsilo's verlengen maar verwacht tegelijk dat de hele huidge locatie maar tijdelijk is. Ik overweg nu om Stapelblokken te nemen. dat zijn blokken van 1,40 meter lang, 0,8 meter breed en 0,4 hoog. 3 blokken in verband gestapeld is voldoende voor een silowand van 1,2 meter hoog zonder dat er grond nodig is voor tegendruk. kosten per meter muur inclusief plaatsing zijn dan zo'n 120 euro. daar komt nog wat bij voor ondergrond uitvlakken. Tussen blokken komen betonplaten op de grond. Heeft iemand ervaring met dit systeem?
boertje

Re: ervaring met sleufsilo van megablokken/ stapelblokken

Berichtdoor Dave » ma maart 15, 2010 18:01

:yes: kan heel best, al mijn sleufsilos zijn op die manier gebouwd. de blokken die wij gebruiken hebben aan de boven kant noppen en aan de onderkant een groef zodat ze niet kunnen schuiven :idea: ik hep bij 3 bunkers grond aan de buitenkant maar heb ook 3 bunkers vrijstaand en kuil dan aan bijde kanten er tegen aan. 2 vrijstaande muren zijn 3 bloken hoog dus 1.8 meter en bij de snijmais is de tussen muur 4 blok hoog dus 2.4m. wel plastic langs de binnen kant want het is niet lucht dicht :yes: ook mijn soya, canola en distillers heb ik op die manier kleine bays voor gemaakt
Dave

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Voeding, economie, melken

Re: ervaring met sleufsilo van megablokken/ stapelblokken

Berichtdoor Frans V » ma maart 15, 2010 23:49

Hier ook die blokken, zijn hier 1,60 lang 0,80 hoog en 0,80 breed. 3 op elkaar dus muur van 2,40 zonder grondwal beide kanten kuil tegenaan. Maar ook aan 1 kant kuilen zonder problemen. Is alleen ze zijn een beetje zwaar voor je erf, als je erf op veen zit zou ik ze niet gebruiken, want dan kan je elk jaar een nieuwe laag erop laten zetten :mrgreen:
Afbeelding
Don't call it a dream. Call it a plan.
Frans V

Keer terug naar Koe en voer