Welk eiwitgehalte heeft jullie melk (deel 2)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Welk eiwitgehalte heeft jullie melk (deel 2)

Berichtdoor opelmanta » ma dec 03, 2018 12:48

4.45 vet 3.79 eiwit laatste tank, oktober/november 4.52en 3.65 gemiddeld. Dat is bij 29 liter, ik ben niet tevreden. Ik ben afgelopen jaar te zuinig geweest. Dat ging goed totdat het echt heet werd.
Wat jij melkt is niet slecht maar als je geen beperking in liters hebt dan kun je er wel een kilo brok bij voeren. Die verdient zich altijd terug.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Richt » ma dec 03, 2018 13:20

Hier was laatste tank 28,2ltr met 4,50 en 3,56, 170 dagen in lactatie en 30% eerste kalfs.

Is mij aan liters net te weinig, mag wel wat bij maar er lopen nog een paar koeien bij met te hoge verwachte tkt die gemiddelde nogal omlaag trekken.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Corjan » ma dec 03, 2018 15:10

Hier een 32 in de tank. 4.54 en 3.57 . Gemiddeld 145 dim en met gem 99 dagen drachtig
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor wijnbergen » ma dec 03, 2018 15:16

6,4 vet en 4,48 eiwit, dikke 20 liter, nog nooit zo'n hoog eiwit gehad (y)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor h.groothuis » ma dec 03, 2018 15:53

laatste tank 5,04/3,76.... met 29.6 vanmorgen laatste 10 jaar niet zulk hoog vet gehad....210 DIL. laatste 3 tanken al boven 5% vet,eiwit gaat nu ook omhoog, denk dat het aan het jaar ligt, iedereen melkt betere gehaltes en liters wat krapper volgens mij.
h.groothuis

Berichtdoor boer pieter » ma dec 03, 2018 16:04

opelmanta schreef:4.45 vet 3.79 eiwit laatste tank, oktober/november 4.52en 3.65 gemiddeld. Dat is bij 29 liter, ik ben niet tevreden. Ik ben afgelopen jaar te zuinig geweest. Dat ging goed totdat het echt heet werd.
Wat jij melkt is niet slecht maar als je geen beperking in liters hebt dan kun je er wel een kilo brok bij voeren. Die verdient zich altijd terug.

ja dat zegt iedereen, maar elk jaar een kuil bult overhouden is ook wat, en verkopen is nog niet zo gemakkelijk kopers genoeg maar dan de centen nog ,ik heb me 1 keer eerder gestoten en gaat niet weer gebeuren ,alles wat hier van de dam af gaat is eerst betalen :yes:
heb wel veel oud melkse koeien en een paar afmelkers die nu weggaan voor heel denemarken stil gaat staan met kerst :roll:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Talis » ma dec 03, 2018 16:15

170 dagen aan de melk. laatste tank 33 kg met 4.5 en 3.82.
Talis

Berichtdoor G.U. » ma dec 03, 2018 16:39

Talis schreef:170 dagen aan de melk. laatste tank 33 kg met 4.5 en 3.82.

Dat is een beste productie (y) melken jullie drie keer daags?9
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » ma dec 03, 2018 17:31

(y)
boer pieter

Berichtdoor Henk » ma dec 03, 2018 19:36

boer pieter schreef:
opelmanta schreef:4.45 vet 3.79 eiwit laatste tank, oktober/november 4.52en 3.65 gemiddeld. Dat is bij 29 liter, ik ben niet tevreden. Ik ben afgelopen jaar te zuinig geweest. Dat ging goed totdat het echt heet werd.

ja dat zegt iedereen, maar elk jaar een kuil bult overhouden is ook wat, en verkopen is nog niet zo gemakkelijk kopers genoeg maar dan de centen nog ,ik heb me 1 keer eerder gestoten en gaat niet weer gebeuren ,alles wat hier van de dam af gaat is eerst betalen :yes:
heb wel veel oud melkse koeien en een paar afmelkers die nu weggaan voor heel denemarken stil gaat staan met kerst :roll:

Met Pieter eens. De meesten willen liever veel melken ipv veel verdienen. De 1 is intensief, de andere extensief. Wat voor grondslag heb je, is de stal wel of niet vol, en zo zijn er -tig redenen waarom iedereen het op zn eigen manier doet :yes:

Verder hanteert iedereen naar eigen gezicht een kengetal. De 1 heeft het over kg melk/koe, de ander over saldo per kg melk, een ander over saldo per koe, weer iemand anders over saldo per ligbox, en van alles valt wat te zeggen, zowel positief als negatief :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor inseminatieservice » di dec 04, 2018 16:56

john verhaar schreef:Om daar echt over te oordelen moeten we ff het gemiddeld aantal dgn in melk en % drachtig hebben :?:

John, dat weten de meeste europese veehouders niet :oops: Laat staan pregrate, inseminationrate of conceptionrate. Die getallen kunnen we een heel deel afleiden hoe het op een bedrijf loopt en die kennen ze niet :oops: :oops:
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor inseminatieservice » di dec 04, 2018 17:03

Het hoogste bedrijf waar we dagelijks komen 37.8 kgm 4.20 vet 3.55 eiwit 163 dim 68% insrate 24% pregrate 37 conception rate 60% van de veestapel is dragend
inseminatieservice.nl
inseminatieservice

Beroep: RMS Inseminator
Interesses: Vruchtbaarheid van de koe

Berichtdoor boer pieter » di dec 04, 2018 17:54

Er zijn altijd die het beter doen meer melk betere gehaltes en al die andere kern getallen die jij noemt maar de grote vraag is verdienen die ook geld ik hoop het wel voor hun anders heb je nog niets aan die getallen
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » di dec 04, 2018 18:37

Deze getallen zijn wel de belangrijker getallen economisch :wink: zegt met dan hoeveel gram krachtvoer per liter melk
Flyinghollander

Berichtdoor opelmanta » di dec 04, 2018 19:03

Bij Nederlandse aantallen dieren totaal oninteressante cijfers.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer