www.mijnvoer.nl

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: www.mijnvoer.nl

Berichtdoor M H » di jan 19, 2016 10:21

Wat is firane bass. Nooit van gehoord. Is wel een wat luxere variant als van jurjen
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor M H » di jan 19, 2016 10:23

Ziechet al, Farina basse bedoel je, tarwevoerbloem hoogst waarschijnlijk
M H

Berichtdoor jan.nl » di jan 19, 2016 11:59

jurjen schreef:P is hier het probleem niet :no: N :yes:

Maar wat voor voeders en % er van zitten in dat voer :?: ben bang dat ik het antwoord al weet :mrgreen:

hier palmpit 29
tarwe 17
soja hullen 15
raap00 14
soja 10
maisgluten 5
b. pulp 5

Soja/raap en maisgluten en pulp/tarwe kan koe wat mee,palmpit en soja hullen kan koe nix mee. :no:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor maistro » di jan 19, 2016 12:08

sojahullen wordt veelvuldig verkocht als energieleverancier met rc ooj vaak bestanddeel in ruwvoerbrok
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor jurjen » di jan 19, 2016 13:46

en die is?[/quote]

5 en andere brok 4,09 zit 165 re in maar doe geen bex :wink:[/quote]

nee oke... vooral niet gaan doen dan ;)

Onze brok kostte laatste keer 27,5/100 kg ex btw bij 8 ton. 189RE 3.68P[/quote]

voor onder de 23 heb je ook een brok met 185 re en 3,7 p :yes:
maar dan zit er niet al te veel bicarbonaat en dergelijke in,maar bij goed ruwvoer is dat toch ook niet nodig :no:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor Guus J » di jan 19, 2016 14:21

jurjen schreef:voor onder de 23 heb je ook een brok met 185 re en 3,7 p :yes:
maar dan zit er niet al te veel bicarbonaat en dergelijke in,maar bij goed ruwvoer is dat toch ook niet nodig :no:

vast wel (y) maar ik werk liever voor iets meer geld met goede grondstoffen
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor coen dp » di jan 19, 2016 15:09

Guus J schreef:
jurjen schreef:voor onder de 23 heb je ook een brok met 185 re en 3,7 p :yes:

vast wel (y) maar ik werk liever voor iets meer geld met goede grondstoffen

klop je samenstelling maar in op mijnvoer.nl dan kom je rond 25 euro :yes:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor maistro » di jan 19, 2016 17:28

maistro schreef:zat ff na te tellen maar onze voersnuiter heeft basis rantsoen via computer doorgerekend
daar klopt het wel maar zit volgens mijn berekening maar 130 gr. re in
verder ook geen compensatie re via brok , dacht dat het minimaal >150 moest zijn?

Weten andere Vtf ers hun re in het basis rantsoen? of vertrouw op laptop mapman?
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Henk » di jan 19, 2016 17:47

maistro schreef:
maistro schreef:zat ff na te tellen maar onze voersnuiter heeft basis rantsoen via computer doorgerekend
daar klopt het wel maar zit volgens mijn berekening maar 130 gr. re in
verder ook geen compensatie re via brok , dacht dat het minimaal >150 moest zijn?

Weten andere Vtf ers hun re in het basis rantsoen? of vertrouw op laptop mapman?

Rond de 15%.
Zelf telde ik eerdere jaren 13-14% maar dan laat je toch iets melk liggen is mijn idee.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Betty » di jan 19, 2016 21:41

zijn er hier nog die met mijnvoer werken? Hier wordt altijd via daar vergeleken en dan de goedkoopste voerproducent zelf gecontacteerd en 80 euro extra korting op een volle vracht (wat zij aan mijnvoer betalen) gevraagd
Betty

Berichtdoor katerberg » di jan 19, 2016 22:31

Heb sinds vorige week dinsdag voer in de silo via mijn voer. Heb onderstaande samenstelling :
VEM(/kg) 1.013,15
VEVI(/kg) 1.110,34
DVE(g/kg) 114,32
OEB(g/kg) 3,08
BZET(g/kg) 87,29
RE(g/kg) 160,00
RVet(g/kg) 49,44
RC(g/kg) 99,21
RAS(g/kg) 74,80
Zetmeel(g/kg) 283,97
Suiker(g/kg) 41,07
FOS(g/kg) 491,33
P/RE(%) 2,22
Na(g/kg) 6,00
K(g/kg) 8,14
Mg(g/kg) 3,53
Ca(g/kg) 11,00
P(g/kg) 3,56
Cl(g/kg) 9,39
Cu(mg/kg) 20,63
Zn(mg/kg) 82,27
Vit.E(IE/kg) 10,04

Grondstofsamenstelling
Titel %(prod.)
Mais 35,35
Sojahullen 15,06
Soja 49 HP RTRS 12,10
Suikerbietpulp 9,82
Gerst 9,11
Best Raap 7,08
Lijnzaad 6,87
Krijt (voeder) 38% Ca 1,91
Natriumchloride (zout) 1,50
Vit/Min Melkvee 0.5% 0,50

prijs 24,13 per 100 kg bij 16 ton afname. Voerde brok zonder lijnzaad van 27.25........
katerberg

Berichtdoor M H » wo jan 20, 2016 09:49

Is zo'n brok nog wel hard, met bijna 7% lijnzaad erin, verder mooi propje op het oog, met gemiddeld goede grondstoffen. Mijn vraag is wel, schakelen degene die via mijnheer.nl bestellen, dan een onafhankelijk adviseur in, of doen jullie alles met eigen bevinding
M H

Berichtdoor jurjen » wo jan 20, 2016 10:03

Hier geen mapman :no:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor katerberg » wo jan 20, 2016 19:35

M H schreef:Is zo'n brok nog wel hard, met bijna 7% lijnzaad erin, verder mooi propje op het oog, met gemiddeld goede grondstoffen. Mijn vraag is wel, schakelen degene die via mijnheer.nl bestellen, dan een onafhankelijk adviseur in, of doen jullie alles met eigen bevinding

Wist de samenstelling van mijn "oude" voer. Heb een beetje gesleuteld met de grondstoffen en aantal product op max 0,1 % gezet: lopen ze er ook niet in! Brok is wel goed hard. Melk per koe blijft hetzelfde: laatste tank wel + 0,08 eiwit.......komt vast niet door de kou......... :D
katerberg

Berichtdoor Betty » wo jan 20, 2016 21:34

M H schreef:Is zo'n brok nog wel hard, met bijna 7% lijnzaad erin, verder mooi propje op het oog, met gemiddeld goede grondstoffen. Mijn vraag is wel, schakelen degene die via mijnheer.nl bestellen, dan een onafhankelijk adviseur in, of doen jullie alles met eigen bevinding

met eigen bevinding. reken wat met OEB DVE VEM en je kunt zelf een mooi brokje maken en let ook zeker wat op de grondstoffen.
Mocht het dan nog niet super zijn (maar veel mag het toch niet afwijken) kijk je wat naar de mest en check je je gehaltes en ureum id melk. Zo moeilijk ist ook allemaal niet. Als je als melkveehouder nog geen fatsoenlijk rantsoen kunt samenstellen weet ik niet of je veel toekomst hebt :) En zelfs al twijfel je wat en werk je toch liever met een adviseur is het niet slecht om er zelf ook wat mee bezig te zijn. Voer is toch een van de belangrijkste kosten op een melkveebedrijf... Er zijn ook genoeg voedercursussen beschikbaar, op een dagje ken je het echt wel. In Belgie/Z Nederland zou ik Liba aanraden, ik dacht gehoord te hebben dat die ook wat samenwerkten met mijnvoer.nl. In Nederland heb ik geen idee maar hey : google ;)

Of als je goed melkt neem je exacte rantsoen van je huidige leverancier en bestel dat op mijnvoer.nl (of duw de mijnvoerprijs onder de ogen van je voerleverancier en vraag om een lagere prijs) :cheers:
Betty

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer