www.mijnvoer.nl

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: www.mijnvoer.nl

Berichtdoor auke » ma nov 26, 2012 21:56

Kan qua prijzen goed meekomen volgens mij. . Komt 1 a 2 dagen per week een voorlichter langs die behalve voer ook BEX kan doen etc.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor koekoekoe » ma nov 09, 2015 21:28

Net besteld op mijnvoer, huidige voerproducent was dus veel te duur, scheelde 9.41c
op 32 ton geeft dat dus een dikke 3000 euro
volgende keer maar rechtstreeks bestellen bij onze nieuwe leverancier, zal wss ook maar éénmalig geweest zijn, die 80 euro die mijnvoer per vracht eraan overhoudt steek ik ook liever in mijn eigen zak
koekoekoe

Berichtdoor Flyinghollander » ma nov 09, 2015 22:12

andere zullen ook maar wat aan je verdienen :shock:
Flyinghollander

Berichtdoor wit » ma nov 09, 2015 22:47

Net besteld op mijnvoer, huidige voerproducent was dus veel te duur, scheelde 9.41c

:? vergelijkbare samenstelling/kwaliteit :roll:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor koekoekoe » ma nov 09, 2015 22:51

Flyinghollander schreef:andere zullen ook maar wat aan je verdienen :shock:

waarom zou ik op jaarbasis 1000 euro aan mijnvoer.nl weggooien?
ik zal het af en toe checken, is een andere leverancier geschikter en wilt die zo niet leveren bestel ik eenmalig op mijnvoer, anders laat ik ze ertussenuit... Vrij logisch, als je overal je centjes laat liggen ga je niet ver komen hoor
koekoekoe

Berichtdoor koekoekoe » ma nov 09, 2015 22:54

wit schreef:

:? vergelijkbare samenstelling/kwaliteit :roll:

jups, raap wat vervangen door soja en mineralen IETSJE minder, maar we moeten nu toch iets meer kilo's voederen dus qua mineralen komen we wel ok uit. Zeker qua samenstelling niets minderwaardig.

Zegt waarschijnlijk meer over de immens hoge prijs van vorige voerleverancier, als je goed zit zit je goed maar ik zou toch eens vergelijken mocht je daar niet zeker van zijn...
koekoekoe

Berichtdoor Flyinghollander » ma nov 09, 2015 22:59

koekoekoe schreef:
Flyinghollander schreef:andere zullen ook maar wat aan je verdienen :shock:

waarom zou ik op jaarbasis 1000 euro aan mijnvoer.nl weggooien?
ik zal het af en toe checken, is een andere leverancier geschikter en wilt die zo niet leveren bestel ik eenmalig op mijnvoer, anders laat ik ze ertussenuit... Vrij logisch, als je overal je centjes laat liggen ga je niet ver komen hoor

Vind die 80 euro nog te overleven, die 3000 hakte er veel harder in en was jou vorige brokjes maker erg duur.
Vrije markt (y) zelde voor melkprijs dat consument goedkoper kan krijgen :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma nov 09, 2015 22:59

koekoekoe schreef:Net besteld op mijnvoer, huidige voerproducent was dus veel te duur, scheelde 9.41c
volgende keer maar rechtstreeks bestellen bij onze nieuwe leverancier, zal wss ook maar éénmalig geweest zijn, die 80 euro die mijnvoer per vracht eraan overhoudt steek ik ook liever in mijn eigen zak

Het bestaat niet dat je nu vergelijkbaar voer hebt voor 9 ct per kg minder. Je kan wel te duur voer voeren en dat het ook wel met goedkoper voer kan maar de concurrentie in mengvoerland is wel dusdanig dat vergelijkbaar voer voor zoveel minder te koop is
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Flyinghollander » ma nov 09, 2015 23:02

maar nu mag jij dus wel beslissen in het bedrijf :?: En problemen al minder :?:
Flyinghollander

Berichtdoor koekoekoe » ma nov 09, 2015 23:04

katerberg schreef:op de bon die meegeleverd wordt kun je in ieder geval de grondstoffen die gebruikt worden vinden. De grondstof die procentueel het meest gebruikt wordt, komt als eerste op de voerbon. Er wordt nogal eens ureum gebruikt in de brok. Leuk om het ruw eiwit in de brok te verhogen maar koe doet er vaak niet veel mee....Ureum heeft ruw eiwit waarde van geloof ik 2700. 2-3 % in brok doet ruw eiwit in de biks behoorlijk verhogen.

wij halen hier met een procentje ureum steeds zeer mooie resultaten omdat ons rantsoen sowieso al naar zeer (tot licht negatieve) OEB gaat
Maar het lijkt me logisch dat je altijd moet kijken wat erin zit. Ureum kost bijna niks, maar daarom net dat het er (bij rantsoenen met lage OEB) gewoon bijhoort... Een koe is net het enige dier dat met ureum wel iets kan :roll:

Je moet natuurlijk bij je voeder steeds naar het totaalpakket kijken, niemand besteld voeder puur op basis van het RE percentage

ik zou nooit boven de 2% (en ikzelf nooit boven de 1.2%) gaan, ga je je koeien gewoon ziek maken, maar een procentje ureum bij rantsoenen met veel snijmais is zeker niet slecht
koekoekoe

Berichtdoor koekoekoe » ma nov 09, 2015 23:16

Hookwood Holsteins schreef:
koekoekoe schreef:Net besteld op mijnvoer, huidige voerproducent was dus veel te duur, scheelde 9.41c

Het bestaat niet dat je nu vergelijkbaar voer hebt voor 9 ct per kg minder. Je kan wel te duur voer voeren en dat het ook wel met goedkoper voer kan maar de concurrentie in mengvoerland is wel dusdanig dat vergelijkbaar voer voor zoveel minder te koop is

soja 44 is deels verplaatst naar 49 en bestendige raap door bestendige soja, aan de rest is nooit meer dan 2% gesleuteld. DVE pakken hoger, OEB iets hoger, vooral door een procentje ureum (zonder ureum zou het iets lager uitkomen), VEM wat lager
Voor ons rantsoen zeker niets minderwaardiger

krachtvoer was 1) denk ik niet zo optimaal en vooral 2) belange geen 43.4c waard die wij betaalden voor een standaard 37.5% RE eiwitkern :s (en 3) nieuwe brokjesmaker zit ook heel wat km'ertjes dichter)
Ik verwacht hem deze/volgende week wel weer, mag hij het uitleggen :p
koekoekoe

Berichtdoor poekske » ma nov 09, 2015 23:32

Ze draaien in brokjes wat ze willen...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di nov 10, 2015 07:52

Bestendige soja en/of raap in combinatie met ureum is het schoolvoorbeeld van het cijfermatig rondrekenen van eiwitrijk voer....
Hookwood Holsteins

Berichtdoor M H » di nov 10, 2015 08:42

Hookwood Holsteins schreef:Bestendige soja en/of raap in combinatie met ureum is het schoolvoorbeeld van het cijfermatig rondrekenen van eiwitrijk voer....

Helemaal mee eens, maar ruim 43 euro vragen voor brok met 37% ruw eiwit, is denk ook een rekenfoutje, want dat slaat nergens op. Een paar euro verschil is altijd mogelijk, maar dit is echt wel teveel. Soja in blokvorm hoeft niet meer dan 36 a37 euro te kosten, de 44/7 dan. En dan heb je al een heel dotje eiwit meer dan 37,5%
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor koekoekoe » di nov 10, 2015 11:21

Hookwood Holsteins schreef:Bestendige soja en/of raap in combinatie met ureum is het schoolvoorbeeld van het cijfermatig rondrekenen van eiwitrijk voer....

zeker waar als je erin overdrijft
ureum zit onder de %, bestendige soja+raap aan 13%, daar kan de koe denk ik nog wel wat mee, als je er 5% ureum en een hoop pensbestenige eiwitten voorkippert komt dat inderdaad niet goed hoewel het rantsoen op papier er netjes uitziet vallen je koeien als bakstenen dood...
er zijn altijd studies die zeggen dat het zus of zo moet (http://veeteelt.nl/nieuws/behandeld-soj ... javerbruik) en studies die beweren dat ureum het grootste vergif ter wereld is en je een koe zoveel mogelijk op de pens moet sturen ipv als een varken te behandelen een koe niks kan met bestendige soja, tja, iedereen doet zijn ding zeker...

Het overgrote deel van het RE komt nog van gewone onbestendige raap en soja (zelfs +50% soja49) en wat bijproductjes
als de melkprijzen terug wat stijgen (of de sojaprijzen kelderen serieus) vliegt dat bestendigd spul er ook uit maar dat zal jammer genoeg niet voor de eerste maanden zijn

zomaar zeggen dit is fout en dit is goed lijkt me ook wat te zwart wit, je moet wat kijken wat bij je rantsoen past
koekoekoe

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer