Diamond V

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Diamond V

Berichtdoor joop » di jan 24, 2012 18:50

Wie heeft er ervaring met het voeren van Diamond V? Het zou voor een betere benutting van het ruwvoer zorgen. Ik hoor dat het in de USA veel gevoerd wordt, misschien dat onze USA boys kunnen reageren? (y) (y)
joop

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien, koeien en ohjaa.. koeien

Re: Diamond V

Berichtdoor Henk » di jan 24, 2012 21:17

Kom er maar in Rody :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor arnoud » wo jan 25, 2012 20:30

ik voer 1 gratis zak aan mijn koeien voor t kalven die krijgen niet de mineralen van de melkkoeien waar gist/hefe al in zit
ik merk er alleen nix van
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor maistro » wo jan 25, 2012 21:00

al1 in je portomonee 8)
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor ronald de jong » wo jan 25, 2012 22:36

der staat datie het gratis heeft. :? :P
ronald de jong

Beroep: scholier/koeienboer
Interesses: koeien, trekkers, motorcros

Berichtdoor joop » wo jan 25, 2012 23:57

Is het niet zo dat je het bij de melkgevende koeien het beste ziet, dat als je het rantsoen hetzelfde laat de melkgift omhoog gaat? als het tenminste klopt wat de mapman die dit goedje verkoopt zegt.

Hoe lang voer je het al dan arnoud?
joop

Beroep: melkveehouder
Interesses: koeien, koeien en ohjaa.. koeien

Berichtdoor Erik S. » do jan 26, 2012 03:31

joop schreef:Is het niet zo dat je het bij de melkgevende koeien het beste ziet, dat als je het rantsoen hetzelfde laat de melkgift omhoog gaat? als het tenminste klopt wat de mapman die dit goedje verkoopt zegt.

Dan spreek je met hem af dat je het 3 maand wil proberen, geen effect dan hoef jij niets te betalen, wel effect en rendement is hoger dan de kosten dan betaal je :idea:

Gaat mapman daar niet mee akkoord weet je genoeg :wink:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Guus J » do jan 26, 2012 08:44

Erik S. schreef:
joop schreef:Is het niet zo dat je het bij de melkgevende koeien het beste ziet, dat als je het rantsoen hetzelfde laat de melkgift omhoog gaat? als het tenminste klopt wat de mapman die dit goedje verkoopt zegt.

Dan spreek je met hem af dat je het 3 maand wil proberen, geen effect dan hoef jij niets te betalen, wel effect en rendement is hoger dan de kosten dan betaal je :idea:

Gaat mapman daar niet mee akkoord weet je genoeg :wink:

vind ik een beetje kortzichtig voor een wageninger erik... dus als jij mineralen koopt bij je voerboer zeg je tegen 'm: ik ga 't 3 maanden proberen, maar als ik m'n koeien niet beter drachtig krijg... of minder mastitis hebben... of geen betere klauwen dan betaal jij :?: :roll:
Guus J
Moderator

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Erik S. » do jan 26, 2012 08:55

@guus, owh het zal allicht werken maar als ze met beloftes komen dat je direct meer geld krijgt etc. wordt ik toch altijd behoorlijk sceptisch :roll: Als je van al die bedrijfjes al die beloftes bij elkaar op telt sta je verbaast wat een koe kan produceren :lol: :lol:

Bij mineralen heb je gewoon een basis behoefte, zoals Joop het zegt is het instant meer melk bij gebruik van Diamond zonder ook maar iets extra's te veranderen :?: dan is het bij mij toch echt eerst zien en dan geloven :wink:
Erik S.

Berichtdoor Henk » do jan 26, 2012 14:01

Als schuim op de mest idd een verteringsdingetje blijkt en Diamond kan aantonen dat door hun grei de vertering dermate beter is dat je geen schuim meer op je mest krijgt, hebben ze goud in handen... :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Jappie » do jan 26, 2012 14:27

Voer sinds een maand of 3 Diamond V, eerst los bijvoeren nu in de brok boven de melkstal, kan er eigenlijk niks van merken, gelukkig kost het ook bijna niks :?
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Erik S. » do jan 26, 2012 15:20

Jappie schreef:Voer sinds een maand of 3 Diamond V, eerst los bijvoeren nu in de brok boven de melkstal, kan er eigenlijk niks van merken, gelukkig kost het ook bijna niks :?

dus accepteer je de meerkosten maar :roll:

Tis duidelijk, melkprijs is alweer veel te lang goed (n) :P :mrgreen:
Erik S.

Berichtdoor Roderick » do jan 26, 2012 15:47

Henk schreef:Als schuim op de mest idd een verteringsdingetje blijkt en Diamond kan aantonen dat door hun grei de vertering dermate beter is dat je geen schuim meer op je mest krijgt, hebben ze goud in handen... :idea:

Probleem met dat spul is, dat ik sterk het gevoel had, dat het redelijk effect had, in vertering, en gezondheid van de koeien, alleen omdat die zooi zo duur is, ga je toch snel weer denken dat het zonder ook wel kan :oops: :oops: ....om er dan na een paar maanden achter te komen dat het 2-3 maanden geleden eigenlijk toch wel wat beter liep :yes: :evil: .......maar komt dat dan door de Diamond V, of door iets anders. :roll: :?: ............en zo blijf je maar heen rommelen. :oops: :oops:

Hep het hier ook weer bij de verse koeien, en hep ook weer sterk het gevoel dat die koeien minder last hebben van schommelingen :yes: (y) maar zeker weten doe ik het nie. :no: :(
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor wimtek » do jan 26, 2012 16:07

Erik S. schreef:
Jappie schreef:Voer sinds een maand of 3 Diamond V, eerst los bijvoeren nu in de brok boven de melkstal, kan er eigenlijk niks van merken, gelukkig kost het ook bijna niks :?

dus accepteer je de meerkosten maar :roll:

Tis duidelijk, melkprijs is alweer veel te lang goed (n) :P :mrgreen:

niets is zo slecht voor de kostprijs als een goede melkprijs :idea: :wink:
wimtek

Beroep: dairy
Interesses: 3 vrouwen en 2 wielen

Berichtdoor Erik S. » do jan 26, 2012 16:27

Totally agree on that one :!:
Erik S.

Volgende