Diamond V

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Diamond V

Berichtdoor Flyinghollander » zo feb 05, 2012 17:35

ok, als je weet wat hier allemaal speelt.... dan word menig een gek.
Ik kwam in jullie.
Mais was gezaait, ze hadden gps en de koeien was 1 grote mix.
Flyinghollander

Berichtdoor postma friesland » zo feb 05, 2012 17:48

Corjan schreef:Nou zal ik ook ff een berekening geven met het kwotum systeem :idea:

Goed 0.4 hogervet lijkt mij hoog maar vooruit dan.

met een hoger vet laat je $35.000 eiwit geld liggen met de de gegevens van Ontario. Ik weet niet hoe dat bij jullie is :?: Dan kost dat spul ook nog eens $43.800 per jaar :!: Dus de laatste 10% (wat hoog is) van de melk kost je $0.51 per liter :shock: :?

Of als ik mijn eigen 7.5 cent aan krachtvoer kosten zou gebruiken per liter zou dat met dat spul er bij naar 12.5 cent gaan :? (n) Waar kun je dat aan trug verdienen :?: Ja minder belasting betalen :wink: :idea: :mrgreen:

zoals ik zei tis allemaal moeilijk te bewijzen dat het bypass zoveel verhoging geeft, ons eiwit is sindsdien ook ongeveer 2 tiende hoger. de enigste manier om der achter te komen is het een maand weglaten en kijken wat er dan gebuert.
Wij hadden afgelopen zomer elke maand 320 kg vet gratis te vullen, en maar 102 boxen in de stal. Je kunt dan extra werk creeren door een groepie die anders al geculled had wat langer door te melken op een bult stroo buiten. (n) maar door een beetje overbezetting en bypass fat voeren wel atijd 4% geleverd de hele zomer en daardoor wel atijd de gratis kg vet gevuld
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Vie » zo feb 05, 2012 17:54

He postma zou jij nie es je pufcursus in de praktijk gaan brenge :mrgreen:
Vie

Berichtdoor Roderick » zo feb 05, 2012 17:54

Heptie nou al je zus met kind geschopt. :?: :shock: :oops: :oops:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor postma friesland » zo feb 05, 2012 22:04

tzal nog wel effe denk wij waren beide overtijd dus geen pinkestier :mrgreen:
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Jan Speerstra » wo feb 15, 2012 20:43

Goedenavond allemaal

Tot mijn vreugde zie ik de reacties over het product Diamondv een product wat al sinds 1943 geproduceerd wordt, door diamodnv Mills , juist een nieuwe fabriek gebouwd , dagelijks krijgen meer dan 5 miljoen koeien dit product !!.
Voor ieders info wij zijn importeur sinds 1998 en verkopen ieder jaar meer.
Vooral sind 2009 toen we aangetoond hebben dat je met gemak 2 kg krachtvoer kunt vervangen bij gebruik van 60 gram Diamondv XP gistcultuur, mits je maar goede kwaliteit ruwvoer gebruikt en goed let opd e mineralenvoorziening

Groeten

Jan Speerstra
Jan Speerstra

Beroep: Ondernemer

Berichtdoor Flyinghollander » wo feb 15, 2012 20:44

De gisten helpen het ruwvoer makkelijker te verteren waardoor er meer DS in de koe kan?
Flyinghollander

Berichtdoor ten Hoeve » wo feb 15, 2012 21:09

Gist is goed voor de clos-up en fresh cows, die zijn mischien een beetje hulp nodig. Als je verder goed voer hebt ben je echt geen gist nodig. Wij hebben ook gist gevoerd voor een aantal jaren en zijn er nu een paar maanden mee gestopt, en de koeine geven nog net zoveel melk.
ten Hoeve

Beroep: boer

Berichtdoor Harm59 » wo feb 15, 2012 22:24

ten Hoeve schreef:Gist is goed voor de clos-up en fresh cows, die zijn mischien een beetje hulp nodig. Als je verder goed voer hebt ben je echt geen gist nodig. Wij hebben ook gist gevoerd voor een aantal jaren en zijn er nu een paar maanden mee gestopt, en de koeine geven nog net zoveel melk.

wat heeft jan speerstra hier op te zeggen :mrgreen: :?:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Kristof » do feb 16, 2012 02:58

Harm59 schreef:
ten Hoeve schreef:Gist is goed voor de clos-up en fresh cows, die zijn mischien een beetje hulp nodig. Als je verder goed voer hebt ben je echt geen gist nodig. Wij hebben ook gist gevoerd voor een aantal jaren en zijn er nu een paar maanden mee gestopt, en de koeine geven nog net zoveel melk.

wat heeft jan speerstra hier op te zeggen :mrgreen: :?:

ik denk dat Jan zich afvraagt om welke gist het gaat.

misschien een keer Levabon Rumen proberen?
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor maistro » do feb 16, 2012 11:47

tis allemaal moeilijk aan te tonen of het werkt :no:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Arnout O. » do feb 16, 2012 11:54

maistro schreef:tis allemaal moeilijk aan te tonen of het werkt :no:

En dan zou het ook nog iets moeten opleveren. Beter de koeien goed voeren en er niet aan beginnen. Wat je niet uitgeeft hoef je immers ook niet terug te verdienen
Arnout O.

Beroep: Koeieboer

Berichtdoor Niek Arends » do feb 16, 2012 13:08

Arnout O. schreef:

En dan zou het ook nog iets moeten opleveren. Beter de koeien goed voeren en er niet aan beginnen. Wat je niet uitgeeft hoef je immers ook niet terug te verdienen

(y) (y) (y)
Niek Arends

Beroep: Boer in ruste . Gleuvenvuller
Interesses: fokkerij koeien

Berichtdoor Kristof » do feb 16, 2012 13:29

Arnout O. schreef:

het volgende heeft niets met gist te maken maar is een kritische vraagstelling op de mentaliteit van de post hierboven.

wat je niet uitgeeft KAN je nooit terugverdienen Arnout. eerst geef je aan dat men koeien goed moet voederen. hoe wil je dat dan doen? is dat allemaal gratis? wat vind jij goed of goed genoeg? heb je de kwaliteit van je grondstoffen getoetst? heb je een berekend-gevoerd-gevreten-verteerd-analyse gemaakt en die naast de gehalten gelegd? wat is je voerconversie, efficiëntie etc.?
er zijn nog een heel boek vol parameters om te berekenen of je het goed doet.

het probleem Arnout zit hem in het feit dat je niet kan berekenen wat je dagelijks verliest. helaas pindakaas, maar als je tevreden bent zonder gist is het toch ook goed, niet?
het is onmogelijk problemen op te lossen met dezelfde gedachtengang die ze veroorzaakte!
Kristof

Beroep: Dierenarts

Berichtdoor Henk » do feb 16, 2012 15:17

Het zou idd vreemd overkomen als je Arnoud bemoedigend op zn rug zou kloppen... 8) :wink: Iedereen preekt voor eigen parochie en da's ieders goed recht (y) :yes:
Lastige is dat er door verkopers tegenwoordig veel wordt geïnvesteerd in het 'ongrijpbare' dwz, het is niet lijnrercht te becijferen wat iets wel of niet doet want er zijn teveel externe factoren die de zaak beïnvloeden.
Een goede mapman schrijft uiteraard de plussen toe aan zijn produkt. Valt er iets tegen wordt er veelal gewezen naar externe factoren... En omdat het niet loepzuiver te controleren is ga je voor de bijl....

Daarom ben ik het met Arnoud eens; gewoon skippen dergelijke produkten, hoef je ook niet je nek erover te breken of het nou wel of niet iets toevoegt aan je inkomen...en ondertussen hou je die uitgaven in je tes (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer