voerprijzen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

voerprijzen

Berichtdoor Heuvel » wo feb 22, 2012 11:39

Ik wil graag in de buurt afspraken over aankoop van ruwvoer (gras / mais). Alleen van welke prijs moet je dan uit gaan... wil namelijk graag langere tijd afspraken maken (bv 5 jr). Weten jullie een notering waaraan ik de prijs kan relateren, zodat ik altijd een (redelijk) marktconforme prijs betaal? Dus in de trend van: "ik koop de aankomende 5 jr jou mais en dan betaal ik per ton á de actuele prijs op ..... ??"
Heuvel

Re: voerprijzen

Berichtdoor Wim R » wo feb 22, 2012 12:21

Heuvel schreef:Ik wil graag in de buurt afspraken over aankoop van ruwvoer (gras / mais). Alleen van welke prijs moet je dan uit gaan... wil namelijk graag langere tijd afspraken maken (bv 5 jr). Weten jullie een notering waaraan ik de prijs kan relateren, zodat ik altijd een (redelijk) marktconforme prijs betaal? Dus in de trend van: "ik koop de aankomende 5 jr jou mais en dan betaal ik per ton á de actuele prijs op ..... ??"

Ga met de betreffende grondeigenaar eens rond de tafel zitten. Spreek een standaard prijs af van bv 1000 euro per ha voor goede mais . Bekijk met de oogst wat het gewas qua opbrengst gegeven heeft en wat de marktprijs op dat moment is. Betaal dan wat bij of dat hij wat terug betaald. Hij blij en jij blij. :) :) :)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Arno » wo feb 22, 2012 16:20

dus $1000/ha :shock: :shock: :40-55 ton en dan moette eventueel nog wat trug betalen :lol: :lol: en dan moettie ook nog blij zijn :?: :?: :shock:
dan zoujje ind nooit geen vierkante meter grond moette kopen :no: :no:

Op dit moment is de waarde van mais in t veld ,als de prijzen niet veranderen ,zon $45-50/ton en das excl hakkelen.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Flyinghollander » wo feb 22, 2012 16:34

Spreek een standaard prijs af van bv 1000

BV=bijvoorbeeld Arno, iedergeval zo lees ik het dan.
Flyinghollander

Berichtdoor Erik Reintjes » wo feb 22, 2012 16:34

Arno schreef:dus $1000/ha :shock: :shock: :40-55 ton en dan moette eventueel nog wat trug betalen :lol: :lol: en dan moettie ook nog blij zijn :?: :?: :shock:

Op dit moment is de waarde van mais in t veld ,als de prijzen niet veranderen ,zon $45-50/ton en das excl hakkelen.

Als dit seizoen een beetje beter is dan de afgelopen 2 jaar dan is die ook vlot weer gehalveerd. Ik zou nu geen prijs afspraken maken over voer.
Quis custodiet ipsos custodes
Erik Reintjes

Berichtdoor Harm59 » vr feb 24, 2012 15:37

Erik Reintjes schreef:
Arno schreef:dus $1000/ha :shock: :shock: :40-55 ton en dan moette eventueel nog wat trug betalen :lol: :lol: en dan moettie ook nog blij zijn :?: :?: :shock:

Als dit seizoen een beetje beter is dan de afgelopen 2 jaar dan is die ook vlot weer gehalveerd. Ik zou nu geen prijs afspraken maken over voer.

de helft vink wel errug veel :yes:
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor Sander » zo jun 17, 2012 14:00

wa kost sprayfo geel momenteel bij jullie? moest 24-5 nog 226 euro betalen per 100 kg :shock:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor auke » ma jun 18, 2012 10:51

betaal op 12-06 nog 218 euro per 100 kilo voor Fok Super 51 luxe . is van Alpuro met 51 procent mager melkpoeder. : eiwit 21,5% en vet 14,5%
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor A.k » di jun 19, 2012 22:29

vandaag gebeld voor vracht soja 47 kosste me 41 euro, ga ik toch maar iets anders proberen
A.k

Berichtdoor Henk » wo jun 20, 2012 07:56

Alles is duur...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » wo jun 20, 2012 10:11

A.k schreef:vandaag gebeld voor vracht soja 47 kosste me 41 euro, ga ik toch maar iets anders proberen

Duurste spul kan nog wel eens het goedkoopst zijn. Haal er volgens mij de meerprijs van het pure product er goed uit vergeleken met alle andere goedkopere geperste eiwit shit. Daarbij de goedkopere producten zijn nog stervens duur (n) (n)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo jun 20, 2012 14:00

Wim R schreef:
A.k schreef:vandaag gebeld voor vracht soja 47 kosste me 41 euro, ga ik toch maar iets anders proberen

Duurste spul kan nog wel eens het goedkoopst zijn. Haal er volgens mij de meerprijs van het pure product er goed uit vergeleken met alle andere goedkopere geperste eiwit shit. Daarbij de goedkopere producten zijn nog stervens duur (n) (n)

Gewoon kijken naar re en niet naar dve etc. Al dat bewerkte spul doet meestal weinig in de pens. Daarom maar weer wat sojaraap besteld om iets te kunnen bij sturen. Gelukkig staat er momenteel goed wat gras in de wei dus de mais iets terug genomen net als de sojaraap.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor h. groothuis » wo jun 20, 2012 16:18

Henk schreef:Alles is duur...

behalve de melk 8) 8)
h. groothuis

Beroep: veeh/akkb

Berichtdoor eddy76 » wo jun 20, 2012 22:10

Sander schreef:wa kost sprayfo geel momenteel bij jullie? moest 24-5 nog 226 euro betalen per 100 kg :shock:

Is dat incl btw, Sander :?:
Betaalde hier op 24-5 178,50 ex.btw voor Denkamilk Topstart. Is van Denkavit, geleverd via particuliere voerleverancier.
eddy76

Berichtdoor Wimk » do jun 21, 2012 14:06

Sprayfo-Sprint 200,09 incl.Mwst/ 100 kg
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Volgende

Keer terug naar Koe en voer