Koe zenders voor krachtvoederbox

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Koe zenders voor krachtvoederbox

Berichtdoor Jowie » do okt 04, 2012 16:12

Wat is de levensduur van koe zenders voor een krachtvoederbox bij jullie?
Is er verschil tussen de vele merken?
Jowie

Beroep: Landbouwer

Re: Koe zenders voor krachtvoederbox

Berichtdoor Arie » do okt 04, 2012 16:38

Denk dat geen ene boer daar nauwkeurige administratie van bijhoud, dus dat niemand dat exact weet. En dus dat dat beetje gokwerk is. En dat terwijl die dingen toch niet bepaald goedkoop zijn en ze nogal eens kapot willen gaan. Althans ... die van DeLaval die we vroeger hadden. Nu sinds ongev. anderhalf jaar SAC responders,nog geen kapot gehad. Zou niet best zijn... :roll: Bij SAC en veel andere merken zitten de responders in de band. Bij DeLaval hangen ze dr als een Zwitserse koeiebel aan te bungelen. Als een koe aan het voerhek staat en ze haalt dr kop beetje enthousiast heen en weer, zie je ze nogal eens met een zwieper tegen de betonmuur aan klappen. Is bij responders in de band veel minder hebk et idee.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor melker » do okt 04, 2012 17:22

Oorresponders er in, verlies per jaar ca. 2% net als oornrs, heb ze nu van WF kosten ca. 20 euro/stuk. In nieuwe stal krijgen we ze van de Laval, zijn ruim de helft goedkoper en tevens I&R oornr, althans is in aanvraag.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » do okt 04, 2012 17:42

melker schreef:Oorresponders er in, verlies per jaar ca. 2% net als oornrs, heb ze nu van WF kosten ca. 20 euro/stuk. In nieuwe stal krijgen we ze van de Laval, zijn ruim de helft goedkoper en tevens I&R oornr, althans is in aanvraag.

Ook in combinatie met oornummers :?: :?: Wij hebben ze van GM en bijna geen verlies. Net je zegt misschien 2% per jaar maar daar kom ik niet aan. Net gekeken hebben er het laatste jaar van de 120 stuks 2 vervangen door verlies. Heb er laatste twee jaar misschien 2 vervangen die het niet meer deden. Oorresponders gaan al 9 jaar mee dus dik tevreden, geen omgedraaide nummers die niet meer leesbaar zijn hier maar een mooi nummer op de kont.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor arnoud » do okt 04, 2012 20:32

GM bestaat toch niet meer :?:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor jorrit » do okt 04, 2012 21:19

arnoud schreef:GM bestaat toch niet meer :?:

is boumatic geworden geloof ik :yes:
jorrit

Beroep: weekend boer
Interesses: fokkerij,torensilo's en mechanisatie

Berichtdoor Hookwood Holsteins » do okt 04, 2012 23:09

De meeste transponders hier (Fullwood) gaan al meer dan 20 jaar mee. Ik kan me ook niet heugen dat ik ze vervangen heb. Ik heb wel andere bijgekocht wegens meer koeien.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor M H » vr okt 05, 2012 06:47

Hookwood Holsteins schreef:De meeste transponders hier (Fullwood) gaan al meer dan 20 jaar mee. Ik kan me ook niet heugen dat ik ze vervangen heb. Ik heb wel andere bijgekocht wegens meer koeien.

hier ook, nog nooit 1 die is uitgevallen, wel afgevallen, komen we hem tegen in de kuil, is dan niet meer bruikbaar :no: koop tegenwoordig altijd oude bij, dingen lijken wel nooit te willen uitvallen. is mooi stukkie goedkoper :yes:
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor melker » vr okt 05, 2012 08:51

Ook in combinatie met oornummers :?: :?: /

Heb al wat proefexemplaren gehad, lijken vrijwel dezelfde als die in schapenoren zitten, niet groter en dezelfde vorm, krijgen ze als kalf al in en werkt direct al op drinkautomaat, gaan wel mee weg als dier weg gaat.
melker

Berichtdoor Sander » vr okt 05, 2012 09:07

werk hier sinds april 2011 met oortransponders van dalton continental. bevalt prima.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor M H » vr okt 05, 2012 09:09

melker schreef:Ook in combinatie met oornummers :?: :?: /

Heb al wat proefexemplaren gehad, lijken vrijwel dezelfde als die in schapenoren zitten, niet groter en dezelfde vorm, krijgen ze als kalf al in en werkt direct al op drinkautomaat, gaan wel mee weg als dier weg gaat.

niet in combi met oornummers, hier gewone oornummers, en zoals bij iedereen een stuk of 25 a 30 per jaar die uitvallen.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor zandboer » vr okt 05, 2012 09:12

M H schreef:
melker schreef:Ook in combinatie met oornummers :?: :?: /

niet in combi met oornummers, hier gewone oornummers, en zoals bij iedereen een stuk of 25 a 30 per jaar die uitvallen.

bedoel jij met die 25 a 30 de gewone oornummers?
op hoeveel stuks vee is dat?
Dat vindt ik heel veel.
Slechte oornummers zijn dat.
zandboer

Berichtdoor melker » vr okt 05, 2012 09:37

Bij zeer hoge uitval val oornrs. moet je ze veel dieper in het oor zetten, zakt verlies% drastisch :yes:
melker

Berichtdoor Kasé5 » vr okt 05, 2012 09:40

:idea: (y) thanks, hier heb je wat aan
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boumatic » zo okt 07, 2012 20:20

BIJ MIJ THUIS HEB IK ER VAN BOUMATIC EN ER GAAT GEEN MAAND VOORBIJ OF ER GAAN ER ENKELE KAPOT DIE ZIJN NIKS WAARD MAAR ZIJN WEL DUUR 57 EURO PER STUK EN VAN GARANTIE IS ER GEEN SPRAKE
KZOU ZEGGEN KOOP DAT NOOIT
MAAR JA IK STA ER NU WEL MEE
boumatic

Volgende

Keer terug naar Koe en voer