mollen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

mollen

Berichtdoor Harm59 » zo feb 17, 2013 19:16

Hoe zorgen jullie dat er zo min mogelijk mollen zijn?
kunnen hier blindelings klemmen zetten en je zet hem gegarandeerd in een hoop op gang (n)
dachten aan vergassen maar hoe?
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Re: mollen

Berichtdoor coen dp » zo feb 17, 2013 19:23

ff met de landrol langs de slootkanten rijden :idea: en waar dan nieuwe ritten komen de klem er op zetten :yes:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor jorrit » zo feb 17, 2013 20:28

mollenvanger in huren :idea: :mrgreen:
jorrit

Beroep: weekend boer
Interesses: fokkerij,torensilo's en mechanisatie

Berichtdoor boerevoer » zo feb 17, 2013 22:37

opa 's zijn daar meestal heel erg goed in :yes:

int voorjaar eens met weidesleep rondrijden voor schade wat te herstellen (y)
boerevoer

Berichtdoor Jozef » zo feb 17, 2013 23:31

In bosrijke omgeveningen kom je er nooit af. Hier vorig jaar meer dan 180 gevangen/ laten vangen. Tegenwoordig zetten we rondom het stuk in de klemmen. Zorg dat je de hoofdgangen vindt! Deze zitten altijd dicht bij sloot- of boskanten. Afgelopen voorjaar een hoofdgang gevongen in het bos. Hebben we een hele hoop mollen gevangen. (y)
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Troost » ma feb 18, 2013 09:25

Klemmen in de hoofdgangen is (y) maar die gangen vind ik vaak lastig te vinden. Maar goed, ben ook maar een amateurtje wbt mollenvangen. Zet zelf de klem meestal in de rit tussen twee verse hopen in en maak de omliggen hopen vlak zodat goed te zien is waar de mol actief is wanneer ik 'm niet heb weten te vangen. Werkt goed maar is wel arbeidsintensief. Op deze manier gaat het makkelijker :yes: :mrgreen: : http://m.youtube.com/#/watch?v=Zk5sFq86 ... 62lQ&gl=NL
Troost

Beroep: gelegenheidsboer
Interesses: vee

Berichtdoor karst-jan » ma feb 18, 2013 09:47

haha. ideaal.
hier altijd klemmen in de verse molshopen en klemmen in de rillen naar het water. hier komen ze het vaakst langs. meestal paar dagen intensief op 1 stuk en dan naar een volgende. zet er meestal rond de 15 klemmen en vang er een dikke 100 per jaar.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor G.U. » ma feb 18, 2013 13:51

Op hoeveel ha? hier meestal tegen de 200 mollen per jaar op 100 ha, maar krijgen ze er nooit allemaal uit... ook elk jaar nieuwe mollen uit de bermen en gemeente grond :evil: Zet altijd de klem in een verse rail.. Als je het goed wilt doen moet je er wel elke dag bij langs en genoeg klemmen zetten onder het motto van beter een klem teveel dan een te weinig en niks vangen..
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor Henk » ma feb 18, 2013 13:59

Laatste jaren zie nooit geen ritten meer :no: en dat zijn juist de plaatsen waar je ze moet vangen.
Laatste jaren nog maar sporadisch een mol gevangen.
Trouwens, toevallig vanmoggel de graspercelen na gelopen, heb ik een perceel met een molshoop van 1 x 1 mtr en ruim 40 cm hoog :shock: :shock: Heeft dat me de vorst te maken dat mollen dan bv 1 gang naar boven constant gebruiken of zo :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor coen dp » ma feb 18, 2013 14:11

Henk schreef:Laatste jaren zie nooit geen ritten meer :no: en dat zijn juist de plaatsen waar je ze moet vangen.
Trouwens, toevallig vanmoggel de graspercelen na gelopen, heb ik een perceel met een molshoop van 1 x 1 mtr en ruim 40 cm hoog :shock: :shock: Heeft dat me de vorst te maken dat mollen dan bv 1 gang naar boven constant gebruiken of zo :?:

buurman heeft een kruiwagentje grond gedumpt denk :?: :wink:
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor Henk » ma feb 18, 2013 14:12

coen dp schreef:
Henk schreef:Laatste jaren zie nooit geen ritten meer :no: en dat zijn juist de plaatsen waar je ze moet vangen.

weet je zeker dat een buurman niet een kruiwagentje grond gedumpt heeft :?: :wink:

Dan issie gek dat ie da 300 mtr de wei in kruit... :mrgreen: :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boerevoer » ma feb 18, 2013 14:59

gebeurt hier ook, heb men vader nog horen zegen dat hun nest daar in de buurt moet zitten ... ??
ben zelf nog ni onder de grond weest kijken wat of waarom :wink:
boerevoer

Berichtdoor Arie » ma feb 18, 2013 16:50

Dat is een nesthoop, alhoewel 1 bij 1 wel erg groot is. Met de schop uit graven, als je snel genoeg ben heb je em misschien wel te pakken :P
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Arie » ma feb 18, 2013 16:53

karst-jan schreef:haha. ideaal.
hier altijd klemmen in de verse molshopen en klemmen in de rillen naar het water. hier komen ze het vaakst langs. meestal paar dagen intensief op 1 stuk en dan naar een volgende. zet er meestal rond de 15 klemmen en vang er een dikke 100 per jaar.

Hier met ongev. 25 klemmen, als ik ff fanatiek bezig ben zijn er wel dagen bij dat ik er 10 of 12 heb 8)
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor karst-jan » ma feb 18, 2013 18:30

G.U. schreef:Op hoeveel ha? hier meestal tegen de 200 mollen per jaar op 100 ha, maar krijgen ze er nooit allemaal uit... ook elk jaar nieuwe mollen uit de bermen en gemeente grond :evil: Zet altijd de klem in een verse rail.. Als je het goed wilt doen moet je er wel elke dag bij langs en genoeg klemmen zetten onder het motto van beter een klem teveel dan een te weinig en niks vangen..

ik vang op 20 HA. op de 6 ha maisland zet ik nooit klemmen en op het huurland word voor mij gedaan. :yes:
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Volgende

Keer terug naar Koe en voer