Kunstmest

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Kunstmest

Berichtdoor Niels » vr jan 27, 2017 16:36

Voor zover ik weet gaat alles hier in bigbags. Meest 750 kg maar ook 500 kg komt voor.
Niels

Berichtdoor kobonde » vr jan 27, 2017 17:34

Niels schreef:Voor zover ik weet gaat alles hier in bigbags. Meest 750 kg maar ook 500 kg komt voor.

Je zal het toch ook los gestort kunnen krijgen, hier huren we een 8 tons getrokken strooier van de leverancier en
vullen vanuit de opslag loods. Gaat veel sneller dan dat gekloot met die bigbags.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Henk » vr jan 27, 2017 18:02

kobonde schreef:
Niels schreef:Voor zover ik weet gaat alles hier in bigbags. Meest 750 kg maar ook 500 kg komt voor.

Je zal het toch ook los gestort kunnen krijgen, hier huren we een 8 tons getrokken strooier van de leverancier en
vullen vanuit de opslag loods. Gaat veel sneller dan dat gekloot met die bigbags.

Da's leuk assie in de buurt zit. Waar ik eerst woonde zat ook op een kilometer of 3 een km depot. Ideaal wanneer je wat kas tekort kwam of als je kalk wilde gaan strooien :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Niels » vr jan 27, 2017 19:06

Drie zakken tegelijk in de shovel. Als je die tegelijk open snijd zit de strooier precies mooi vol. Loonwerker komt met GPS en automatische sectieafsluiting. Dan ga je toch niet zelf zo'n lompe strooier ophalen en mee rond rijden?
Niels

Berichtdoor Mellek » vr jan 27, 2017 20:14

Hier kan ook een akkerbouwer voor je KM spuiten, maar ben er geen fan van ivm. verzuring v.d. grond. Gewoon even met pendelstrooier en vicontrol.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor boer pieter » vr jan 27, 2017 20:31

Ik laat het ook gewoon strooien en ook 3 bigbags per strooier met gps (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor koeruben » zo jan 29, 2017 13:37

kobonde schreef:

Word het dan niet hard als het een paar maand in de schuur ligt?
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: boer in opleiding
Interesses: veehouderij

Berichtdoor bertus » zo jan 29, 2017 13:57

ff afdekken. 8)
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » zo jan 29, 2017 20:17

En ff plastic onder leggen en op de wanden hangen. Beton is zomaar weg door kunstmest
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » ma jan 30, 2017 09:45

kobonde schreef:

Hier doen ze alleen los gestort, of zelf uit de bulk opslag ophalen, leuk als je begin van het jaar veel nodig bent, maar opslag kost wel weer veel ruimte, big bags kun je nog even stapelen in de hoek van een schuur zonder beton wanden.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor wijnbergen » ma jan 30, 2017 14:42

Ik strooi t liever zelf, niet om de kosten maar dan zie je je land ook nog eens...
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henk » di jan 31, 2017 10:42

koeruben schreef:
kobonde schreef:

Word het dan niet hard als het een paar maand in de schuur ligt?

Plus door chemische reactie met buitenlucht neemt de bemestingswaarde af :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor RvP » wo maart 08, 2017 08:06

hier mensen ervaring met NEXT fertilizer meststoffen? is vloeibare kunstmest. benieuwd of er hier gebruikers van zijn?
www.vruchtbarebodem.nl
RvP

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor APPELMOES » zo maart 19, 2017 12:11

In het verleden voor de eerste snede een paar percelen gedaan,de helft met 100kgN/ha uit next en de andere helft met 80kgN/ha uit kas,op het oog kon ik geen verschil zien

loonwerker had voor next toen ook maar 2-3 vaste klanten,bij de rest was het meestal éénmalig
APPELMOES

Berichtdoor Richt » zo maart 19, 2017 17:34

APPELMOES schreef:In het verleden voor de eerste snede een paar percelen gedaan,de helft met 100kgN/ha uit next en de andere helft met 80kgN/ha uit kas,op het oog kon ik geen verschil zien

loonwerker had voor next toen ook maar 2-3 vaste klanten,bij de rest was het meestal éénmalig

Op het zelfde perceel geprobeerd of verschillende percelen?
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer