douchewater - drinkwater (cambodja))

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

douchewater - drinkwater (cambodja))

Berichtdoor diesel » ma apr 06, 2015 11:08

Hallo, ik ben woonachtig op het platteland van cambodja en ben bezig een stal te bouwen 5 bij 6. ik ben van plan om met 2 koeien en hun 2 kalfjes te beginnen. De koeien zullen overdag buiten zijn , savond in de stal vanwege diefstal. De koeien zullen puur alleen gras krijgen, en niet voor de melk gebruikt worden. Ongeveer 6 maanden lang is hier droogte, dus ook het water is schaars. Ik zit met het idee om douchewater en afwaswater te gebruiken als drinkwater voor de koeien. Is dit aan te raden? of absomuut niet vanwege shampoo resten ed.? koeien wotden dus niet voor de melk gehouden, puur fok en voor het vlees.

Iemand nog tips?
diesel

Re: douchewater - drinkwater (cambodja))

Berichtdoor G.U. » ma apr 06, 2015 12:05

Eeeeeuh :roll: zou jij dat graag willen drinken? Koeien moeten schoon en fris water hebben, net als jij :yes: :wink:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor john verhaar » ma apr 06, 2015 12:29

Helemaal geen koeien gaan houden,onderdat soort omstandigheden pas een vlees geit veel beter
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor diesel » ma apr 06, 2015 12:59

Koeien zijn hier een goede bron van inkomsten.voor de mensen. Sommige gezinnen onderhouden 1 koe, een familie lid gaat dan elke dag opzoek met de koe naar groen gras. Echt uitlaten dus. Je kunt het houden van koeien hier totaaal niet verglijken met nederland. Meeste koeien hier zijn vel over.bot. maar de prijzen hier liggen echt hoog. Kalfjr van paar maanden oud kost 700$. een volwassen koe 2000 $+. En dan praat ik over cambodjaanse koeien wat dus bot is. Ikzelf denk dat daar genoeg $ in te pakken is door de koeien.voldoende gras te geven zodst ze op een gezond gewicht blijven en uiteindelijk ook meer opbrengen.

En mijn vraag van het afval water komt voort uit dst hier geen riolerong is, ik ben tussen het huis en de koeienstal () onder 1 dak een wc en keuken en douche aan het maken. Een grote zinkput is uiteraard een oplossing, maar is zonde van het water, vandaar mijn vraag ofde koeien het kunnen drinken. Enigste verontreiniging is de shampoo. Het grondwater is hier ook van befenkelijk niveau, en alle koeien drinken dat ook.
Ik dacht misschirn dat een koe vers water nodig heeft(schoon) vanwege goede afgifte van melk. Maar in mijn geval geven de koeien dus zoiezo geen melk.
diesel

Berichtdoor bertus » ma apr 06, 2015 13:26

:shock: :no: lijkt me niet gezond.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor G.U. » ma apr 06, 2015 13:59

Sowieso voor de penswerking lijkt het mij funest om zeepwater op te voeren. Dan is grondwater je beste optie lijkt mij
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Sander » ma apr 06, 2015 16:36

vies water in rietveldje en dan weer aftappen?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor walmark » ma apr 06, 2015 17:41

don't quit your day-job :?
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Robert » ma apr 06, 2015 17:57

Water eerst opslaan en daarna door de grond later zuiveren kan, blijkt http://www.eautarcie.org/nl/04a.html

Of koken en de waterdamp weer afkoelen en opvangen.
heb je mooi schoon water, maar je moet het bos wel kappen.
Robert

Keer terug naar Koe en voer