Mengwagen of alternatief

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Mengwagen of alternatief

Berichtdoor Henk » di sep 05, 2017 11:13

Kijk en dat is het verschil Pieter. Jij begint op voorbaat al 25/ uur voor jezelf te rekenen.
Probleem is dat je daar geen bal aan hebt wanneer de melkprijs 25 ct is.
Dan tellen brandstofkosten versus loonvoerkosten :idea:

Ga ik dieper op jou mening in moeten we onszelf de vraag stellen of je zelf nuttiger bezig bent terwijl de loonsnuiter voert.
Maar dat geldt voor alles wat je uit besteedt :yes:

25 euro per uur aan jezelf toekennen wanneer je wat met de bezem loopt te vegen, koffie zit te lebberen, beetje staan gapen naar degene die het werk doet, ouwehoeren of extra bijkomend werk hebt te doen, is wel heeeeel makkelijk :yes:

Ooit 2 dagen door de coop laten voeren toen onze menger kaduuk was. Bijkomend werk voor mij was stro buiten voor de kuil gooien voor de pinken omdat de menger niet vlot voor het stro binnen kon komen. Beetje mais los peuteren om mineralen ed op te schudden zodat die miereneter dat ook mee pakt. Sojaschroot zelfde verhaal omdat die binnen in een bunker zit.

Allemaal onnodig werk wanneer ik zelf voer :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » wo sep 06, 2017 15:58

Ja met vertragingsbak en die gebruiken we ook (y) . voer momenteel 1500-1800kg kuilgras beetje afhankelijk van hoe fanatiek ze in de weide zijn, Totaal 3100-3400kg. Heb er ook al een keer 3,5t kuilvoer met een beetje mais ingehad om te testen wat er mogelijk was, tot 3ton kon die het nog goed aan (y) . In het seizoen dat de koeien niet meer in de weide lopen, hebben we ook de beschikking over een wat zwaardere trekker om eventueel te mengen, dus dat loopt wel los.

20m3 ,die zit dan toch maar half vol bij 3500 kg :?:
Dan zal het idd wel lukken met 75 pk :yes:
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor postma friesland » wo sep 06, 2017 17:38

Jup of je voert hooi. Heb op dit moment 4000 kg in een 11 kuubs mixer. Dan morst hij niet. Dan komt er nog een 500 liter wei en 500 liter water bij.

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor john jakobs » wo sep 06, 2017 18:01

over het voer van die andere boer maak ik me niet zoan zorgen wel dat die wagen door alle stallen rijd en zo een ziekte me kan brengen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor melker » do sep 07, 2017 15:07

Is eigenlijk alleen echt erg bij botulisme in voer, zoals hier vlakbij verleden jaar.

Wij hebben er hier ook wel eens de 110 pk voor mengwagen, doe je hem half vol en op helft minder toeren duurt allemaal wel 4 maal zo lang :(
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hans van Bergen » vr sep 08, 2017 10:55

Sander schreef:
Hookwood Holsteins schreef:
Hans van Bergen schreef::shock: wissik nie nee. Wah maken ze daar :?: site :?:

https://www.zinger.nl/

:no: ik woon niet in borger he

concurrent van zinger. maar kwalitatief veel beter. Broekema eeserveen. niet die van gu, das een mechanisatiebedrijf in groene trekkers. overigens ook goedkoper dan zetor nog :P
Gewoon een mecha bedrijf met een lasapparaat zonder website :roll: In 2017 :roll: en dat zet jij tegenover Peecon :roll: :roll:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » vr sep 08, 2017 12:40

nee dat doe jij. ik weerleg gewoon jouw stelling dat in drenthe geen machines gemaakt worden. Broekema staat of stond ook altijd op de rai overigens.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » vr sep 08, 2017 16:37

welke hal :?:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Sander » vr sep 08, 2017 19:03

waarschijnlijk erg interessant om te weten maar geen idee hans
Sander

Interesses: fokkerij

Vorige

Keer terug naar Koe en voer