Voeding van kalveren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Voeding van kalveren

Berichtdoor Jan k » di jan 31, 2017 14:18

en juist daarom zijn wij met prominend begonnen, de prijs per aangemaakte liter is 24 ct heb ik me laten vertellen maar doordat ze er zoveel van opnemen zal het per kalf wat duurder zijn dan 2 of 3x daags. maar gezien de resultaten maakt het mij niet zoveel uit als het wat duurder voeren is. betere groei kun je mijnsziens niet halen!
Jan k

Berichtdoor Henk » di jan 31, 2017 14:28

Het kost dus ruim het dubbele van melkpoeder. Onbeperkt voeren zullen ze best harder groeien. Het gaat erom of je dat voordeel kunt uitbuiten :yes: Heb je hierdoor vaarzen die op 20 maanden kunnen afkalven dan kan dit een goede investering zijn (y)
ALVA in NL ligt al jaren net iets op de 24 mnd...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wijnbergen » di jan 31, 2017 14:38

Henk schreef:Het kost dus ruim het dubbele van melkpoeder. Onbeperkt voeren zullen ze best harder groeien. Het gaat erom of je dat voordeel kunt uitbuiten :yes: Heb je hierdoor vaarzen die op 20 maanden kunnen afkalven dan kan dit een goede investering zijn (y)

He Henk, de prijs is 21 cent per liter, dat was bij ons goedkoper dan de Alpuromelk die we hier voor hadden. lijkt me stug dat jouw melk maar 12 cent kost. Alva ligt volgens mij al jaren op 26 maanden in NL en niet op 24.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Talis » di jan 31, 2017 15:25

wijnbergen schreef:
Henk schreef:Het kost dus ruim het dubbele van melkpoeder. Onbeperkt voeren zullen ze best harder groeien. Het gaat erom of je dat voordeel kunt uitbuiten :yes: Heb je hierdoor vaarzen die op 20 maanden kunnen afkalven dan kan dit een goede investering zijn (y)

He Henk, de prijs is 21 cent per liter, dat was bij ons goedkoper dan de Alpuromelk die we hier voor hadden. lijkt me stug dat jouw melk maar 12 cent kost. Alva ligt volgens mij al jaren op 26 maanden in NL en niet op 24.

ja maar grappige is, elke boer die je vraagt zit rond de 24 mnd... Maar het landelijk gemiddelde zit al jaren op 26 mnd
Talis

Berichtdoor ruben13899 » di jan 31, 2017 16:47

Haha das meestal zo, hier wel echt op 24 maanden en over een aantal maanden nog lager.

We hadden klein stiertje tussen lopen, pa zei die doet toch niks.
Nu dieren van 15 maanden al 3 à 4 maanden drachtig (n) :?
ruben13899

Beroep: Melkveehouder in opleiding
Interesses: Fokkerij en voer

Berichtdoor Hookwood Holsteins » di jan 31, 2017 16:57

ruben13899 schreef:Haha das meestal zo, hier wel echt op 24 maanden en over een aantal maanden nog lager.

We hadden klein stiertje tussen lopen, pa zei die doet toch niks.
Nu dieren van 15 maanden al 3 à 4 maanden drachtig (n) :?

:D Hier ook al eens gehad dat er een pinkje op anderhalf jaar kalfde. Stiertje was amper een half jaar oud toen ie haar bevruchtte...
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Henk » di jan 31, 2017 17:55

wijnbergen schreef:

Klopt Rekenvoutje :oops: Prijs is 18 ct zag ik op de vactuur :)
ALVA idd iets op de 24 mnd. Las 2.1 jaar maar over die laatste maand zalle we niet steggele :wink:

Wat ik dr mee bedoel is dat iemand zn jv maximaal laat groeien maar het niet terug verdient omdat de vaars niks eerder kalft.
Zukke veehouders (de grote meerderheid) kunnen beter een goedkoper product voeren.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » di jan 31, 2017 18:41

Ik heb er naar geïnformeerd, want lijkt mij een mooi product voor hier, kans op fouten kleiner. Geen inverstering in melktaxi en scheelt personeel bij 1 daags. Maar eerst maar even zien.
Flyinghollander

Berichtdoor Hindrik » wo feb 01, 2017 00:04

Ad libb gevoerde gevoerde dieren zullen ook eerder het gewenste speen gewicht bereiken.
Dus eigenlijk moet je niet rekenen met kosten/dag maar met kosten/kg groei.
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Kim » wo feb 01, 2017 10:53

Heeft iemand ervaring met Vite Milk 40 mmp? http://kalvervoer.nl/merken/huismerk/vi ... allet.html

Voeren nu 2 jaar naar volle tevredenheid de premium van forfarmers ook met 40% magere melkpoeder maar dit is nogal wat goedkoper, richting de €40,- per 100 kg verschil :shock: .
Kim

Berichtdoor Sander » wo feb 01, 2017 12:15

bij volle tevredenheid zou ik nooit overstappen
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Talis » wo feb 01, 2017 13:08

Sander schreef:bij volle tevredenheid zou ik nooit overstappen

naar volle tevredenheid bereikt ooit het punt waarop prijs mee gaat spelen.. 400 euro per ton is geen klein verschil.
Talis

Berichtdoor Richt » wo feb 01, 2017 13:47

Wij gaan nu sprayfo Royal (50mmp) voeren, zaten op de 30mmp variant, maar vind groei wat tegenvallen, zit momenteel 12€ verschil in dus als ze beter groeien is dat het me wel waard.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Erik S. » do feb 02, 2017 14:35

zijn ruim jaar geleden overgegaan op Tentofok 30 MMP, bestel via farmers4all, goedkoopste spul met magere melkpoeder wat ik kon vinden en harder gaan voeren

resultaat, hoger poeder verbruik, zelfde kosten, betere kalveren :cheers:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer