Shredlage mais

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Shredlage mais

Berichtdoor gydo » do sep 01, 2016 15:07

boer pieter schreef:te droog vind ik ook niet goed gewoon omdat je dat niet goed vast krijgt zonder muren 40% plus maar te nat 25% heb je teveel sap afloop maar om precies 30 35 % te rammen valt ook niet altijd mee :no:

Tegenwoordig heb je van die apps op je telefoon om dat in te schatten. Klopt wel aardig :yes:
gydo

Berichtdoor boer pieter » do sep 01, 2016 15:14

(y) (y) hoe heet die app
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor gydo » do sep 01, 2016 16:13

Mais manager ofzo.
Volgens mij heeft limigrain(LG) en KWS zo'n app. En misschien zijn er nog meer maar die heb ik nooit geprobeerd
gydo

Berichtdoor Marcel V » do sep 01, 2016 16:18

gydo schreef:Mais manager ofzo.
Volgens mij heeft limigrain(LG) en KWS zo'n app. En misschien zijn er nog meer maar die heb ik nooit geprobeerd

pff, nog ff en je hebt een app nodig om te gaan schijten :? . Wat een kul zeg, je kunt toch zelf wel inschatten of de pit rijp is :yes:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor G.U. » do sep 01, 2016 16:46

Marcel V schreef:
gydo schreef:Mais manager ofzo.

pff, nog ff en je hebt een app nodig om te gaan schijten :? . Wat een kul zeg, je kunt toch zelf wel inschatten of de pit rijp is :yes:

:lol: indd als een app dat kan dan kun je dat zelf al helemaal
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor gydo » do sep 01, 2016 17:49

Blijkbaar gaan er toch een hoop boeren de mist mee in, ander zouden ze die dingen vast niet ontwikkelen :P
Ik vind het ook geen ruk voor stellen om een graskuil op het drogestof % te krijgen die ik wil. Maar toch zie ik nog weg vaak kuilen voorbij komen die meer op hooi lijken dan op ingekuild gras. Pieter geeft aan dat die het lastig vind, wat Is er dan mis mee om daar een app voor te gebruiken :?: ik vind iemand die zijn zwakke punten kent heel wat stoerder 8) als iemand die denkt dattie alles weet :roll:
gydo

Berichtdoor HoK » do sep 01, 2016 17:58

Die app is een goeie ondersteuning.
HoK

Berichtdoor boer pieter » do sep 01, 2016 18:18

en ik heb ook nog eens het na deel dat mijn koeien niet kunnen praten ,ik wil het gewoon niet strond nat in de bult hebben hebben en liever iets droger maar ook weer niet te droog er zijn straks weel mais demo dagen waar kws of lg een klein hakselaartje hebbben staan waar ze het ds gehalte mee kunnen bepalen ik vind dat wel handig om een indikatie te krijgen :yes: en ik ben blijkbaar niet de enige :no:
boer pieter

Berichtdoor Petro Pelgrum » do sep 01, 2016 19:12

Ik heb zelf een coster moister tester dus kan ik het zelf, hoef ik ook niet overal heen te kleppen :lol:
Petro Pelgrum

Berichtdoor Petro Pelgrum » do sep 01, 2016 19:14

Je hebt toch ogen gekregen Piet daarom is het niet nodig dat koeien praten. :roll:
Petro Pelgrum

Berichtdoor Henk » do sep 01, 2016 21:19

Kheb het hier een beetje gevolgd en begrijp dat het voor sommigen een manier is om meer melk uit de koe te krijgen.
Nu hebben er de laatste 10 jaar met grote regelmaat vernieuwingen voor gedaan en vinden ze blijkbaar elk jaar weer het beste van het beste uit (y) voor nog meer melk :yes:

Maar waarom stijgt dan de gemiddelde melkproductie hier de laatste jaren niet meer :?:
Volgens de theorie van de afgelopen 10 jaar zouden de koeien nu minimaal 20.000 liter moeten geven :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melkverwerker » do sep 01, 2016 21:55

Poor managers :lol: :lol: :lol:

inkoppertje
melkverwerker

Beroep: operator van melk naar poeder
Interesses: fokkerij en boomstammen door de bagger sjouwen

Berichtdoor kobonde » vr sep 02, 2016 07:10

Henk schreef:Kheb het hier een beetje gevolgd en begrijp dat het voor sommigen een manier is om meer melk uit de koe te krijgen.
Nu hebben er de laatste 10 jaar met grote regelmaat vernieuwingen voor gedaan en vinden ze blijkbaar elk jaar weer het beste van het beste uit (y) voor nog meer melk :yes:

Maar waarom stijgt dan de gemiddelde melkproductie hier de laatste jaren niet meer :?:
Volgens de theorie van de afgelopen 10 jaar zouden de koeien nu minimaal 20.000 liter moeten geven :yes:

Ik weet niet waar je op baseerd dat er geen produktie stijging is, hier in DK stijgt de produkie per koe elk jaar 3-400
liter. In Nl is men een beetje achter gaan lopen door dat er weing nieuw bloed in de sektor komt alle opvolging gaat
van vader op zoon tegen zeer gunstige voorwaarden. En hoeft er niet scherp geboerd te worden.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor G.U. » vr sep 02, 2016 08:01

De allergrootste cliche is dat je 10.000+ liter per koe moet melken om scherp te kunnen boeren
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » vr sep 02, 2016 08:10

:yes: :yes: :yes: :yes: slaat inderdaad nergens op
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer