Melktaxi aanschaffen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Melktaxi aanschaffen

Berichtdoor Bertus19651 » di okt 20, 2015 12:02

Ik heb sinds kost deze melktaxi aangeschaft. http://mjs-stroe.nl/pages/nl/combitank.php
dit bevalt mij erg goed, en is een stuk goedkoper dan andere melktaxi's die op de markt zijn!
Deze heeft geen aandrijving maar wel als accessoire een trekhaak, dus ik koppel deze super makkelijk achter mijn shovel of zitmaaier.
Het handige hieraan is dat deze op accu de melk eruit pompt dus ik hoef niet eens van mijn machine af te stappen kan zo lang de voerbakken heen rijden. :), daarnaast is hij ook wel vrij makkelijk te duwen..
Mengen moet wel even bij het stopcontact maar dat doe je toch gelijk als je de melk gaat aanmaken. :cheers:

Verder mensen die evaringen hebben met melktaxi's ? of melkmengers?
Bertus19651

Beroep: Boer

Re: Melktaxi aanschaffen

Berichtdoor BsK » di okt 20, 2015 12:56

ja wij hebben ook eentje. 150 liter past erin.Ook hebben we pasteuriseren erop. :D De vriendin voert de kalveren en wil hem nooit meer kwijt Grote voordeel altijd op tempratuur en makkelijk in te stellen liters.
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor Bertus19651 » di okt 20, 2015 14:02

Kun je daarmee instellen hoeveel liter je per keer wilt geven en dat die dat elke keer automatisch doet?
en mag ik vragen wat voor merk jij heb ? :) (y)

In mijn melktaxi zit een losse verwarmingselement die je er ook uit kan halen wanneer je hem niet gebruikt.
Bertus19651

Berichtdoor BsK » di okt 20, 2015 14:20

Bertus19651 schreef:Kun je daarmee instellen hoeveel liter je per keer wilt geven en dat die dat elke keer automatisch doet?
en mag ik vragen wat voor merk jij heb ? :) (y)

In mijn melktaxi zit een losse verwarmingselement die je er ook uit kan halen wanneer je hem niet gebruikt.

Ja je slaat1 x op welke liters je wilt voeren en Dan staat dat in het geheugen en Dan kun je gewoon kiezen in die Van ons zit ook licht op de voorvoorkant scheelt een stuk in het donker
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor Bertus19651 » di okt 20, 2015 15:47

Ah oke, ja ik heb een GPI meter die moet je zelf weer op 0 zetten.
Maar deze koste € 2450,- dus dat is wel een verschil met wat de joune kost denk ik :lol:
Bedankt voor de info altijd leuk om te weten!
Bertus19651

Berichtdoor Sander » wo okt 21, 2015 12:01

hier wel uur per dag bezig kalveren voeren
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor h. groothuis » wo okt 21, 2015 12:20

Hier drinkautomaat....wil ik voor geen geld meer missen :no: alles halt z'n Eigen melk op vanaf dat ze ca een week oud zijn, op juiste temp en wanneer ze maar willen, alleen we hadden er een met automatische reiniging moeten kopen dat wordt enkel nog eens vergeten als ik denk dat ik het te druk heb 8)
h. groothuis

Beroep: veeh/akkb

Berichtdoor koeruben » wo okt 21, 2015 12:31

Sinds januari een melktaxi voor 240liter met pasteuriseren er op. Ik vind het ideaal, nu kan de gene die de koeien over doet de kalveren ook voeren onder het melken vroeger was daar tijd te kort voor. Gelukkig wel met aandrijving, want drukken dat gaat nog niet mee vallen denk ik.
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: boer in opleiding
Interesses: veehouderij

Berichtdoor teuntje93 » wo okt 21, 2015 19:46

Sander schreef:hier wel uur per dag bezig kalveren voeren

:lol: ja jij hep er nu natuurlijk een hele berg zitten
we doen zomaar iets...
teuntje93

Berichtdoor Sander » wo okt 21, 2015 22:55

gelukkig laatste 7 kalveren 6 stieren. hoeven die in elk geval geen kunstmelk :lol: ach zijn vast zat vrouwen die meer kalveren voeren dan ik nu, maar het is het goed vol.
Sander

Berichtdoor Corjan » do okt 22, 2015 01:37

Hoeveel werk zit er aan het schoonmaken van zo'n ding :?: Heb vanavond sinds 1894 weer eens kalveren gevoerd en vin dat melk klaarmaken en flessen schoonmaken maar een heel karwei :oops: :oops: :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor rvm » do okt 22, 2015 09:10

Corjan schreef:Heb vanavond sinds 1894 weer eens kalveren gevoerd

Da's wel lang geleden, ja :lol:
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » do okt 22, 2015 09:43

onnodig duur speeltje ik heb nu bijna 30 kalfjes aan de melk en dat duurt 10 min ,water in de mixer beetje poeder er bij minutje laten mixen en loop je er bij langs pannetjes vol en klaar is kees :lol: voor die paar kalfje die wij hebben is het volgens mij niet rendabel ,maar als je een paar 100 hebt zal het wel gemakkelijk wezen ,en meestal hebben we maar 10 tot 15 aan de melk bij het aan tal koeien wat wij hebben
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Sander » do okt 22, 2015 10:32

30 kalfjes in 10 minuten geloof ik niks van. als je alles ook netjes en schoon wilt houden. of doet je vrouw toch meer dan je denkt pieter :wink:
Sander

Berichtdoor MarcB » do okt 22, 2015 10:38

Sander schreef:30 kalfjes in 10 minuten geloof ik niks van. als je alles ook netjes en schoon wilt houden. of doet je vrouw toch meer dan je denkt pieter :wink:

kan makkelijk, als ze allemaal drinken en geen problemen.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Volgende

Keer terug naar Koe en voer