aan deel krachtvoer in het rantsoen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: aan deel krachtvoer in het rantsoen

Berichtdoor Petro Pelgrum » do dec 17, 2015 16:31

Als je dat rellen en opscheppen vind :lol:

Ik zou cv ook niemand aanraden nee :lol:
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor poekske » do dec 17, 2015 17:02

Hier wordt niet gewogen, behalve wat het botje geeft. 32kg gemiddeld melk
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor boer pieter » do dec 17, 2015 17:15

met hoeveel kv en wat zijn de gehaltes ken ook wel mensen met 32 liter maar hebben 350 vet tja
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » do dec 17, 2015 17:24

Hoeveel $ maak je per liter is toch meer interessant?
Flyinghollander

Berichtdoor poekske » do dec 17, 2015 17:25

400 340 gemiddeld. Hoeveel KV? Is perspulp KV? Anders max 8kg in botje en kilohalf aan voerhek
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor wijnbergen » do dec 17, 2015 17:46

Flyinghollander schreef:Hoeveel $ maak je per liter is toch meer interessant?

nee, enigste wat interessant is is $ per koe(plek), dus veel liters per koe x een lage kostprijs per liter.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor HoK » do dec 17, 2015 21:44

27,8 LTR met 4,40v en 3,63e met max 8 kg brok in de robot en 1,9 kg meel aan t voerhek. Wel gemiddeld 210 DIM. Van t zomer was die 230 dus een teken dat de problemen van vorig jaar opgeruimd worden of koeien weer droog gaan (y)
HoK

Berichtdoor Flyinghollander » do dec 17, 2015 21:59

wijnbergen schreef:
Flyinghollander schreef:Hoeveel $ maak je per liter is toch meer interessant?

nee, enigste wat interessant is is $ per koe(plek), dus veel liters per koe x een lage kostprijs per liter.

ander vraagje wat doen drachtige jersey aan prijs nu en zijn er ook jersey kalveren te koop?Vrouwelijke bedoel ik dus
Flyinghollander

Berichtdoor john verhaar » vr dec 18, 2015 03:33

boer pieter schreef:hier ook henk veel droog rond de 28 liter met 4,60 3,60 met 6 kilo kv is mij best genoeg ,als al dat crossen zo goed is john wat geven jou koeien en hoeveel kv voeren jullie dan

Pieter nogmaals het gaat hier om de $$$$$ moeten nog steeds een beetje ruwvoer aankopen goed dairy hay cost $200,00+ per ton drogestof en ik kan maisgluten kopen voor $135,00 per ton ds perspulp voor $86,00 per ton ds mais meel voor $145,00 per ton ds dus ben jij er maar trots op dat je koeien het met zo weinig kv afkunnen
En o,ja productie 32/33 kg 4,55 fat 3.80 protein
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor walmark » vr dec 18, 2015 04:06

3,80% protein :!: (y) (y) john
en dat is US eiwit, waar de ureum al van af is geteld :?:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor M H » vr dec 18, 2015 06:43

john verhaar schreef:
boer pieter schreef:hier ook henk veel droog rond de 28 liter met 4,60 3,60 met 6 kilo kv is mij best genoeg ,als al dat crossen zo goed is john wat geven jou koeien en hoeveel kv voeren jullie dan

Pieter nogmaals het gaat hier om de $$$$$ moeten nog steeds een beetje ruwvoer aankopen goed dairy hay cost $200,00+ per ton drogestof en ik kan maisgluten kopen voor $135,00 per ton ds perspulp voor $86,00 per ton ds mais meel voor $145,00 per ton ds dus ben jij er maar trots op dat je koeien het met zo weinig kv afkunnen
En o,ja productie 32/33 kg 4,55 fat 3.80 protein

De verhouding ligt hier beetje anders. En ruwvoer zal ook op moeten. Want verkoop maar eens wat. Wordt je niet blij van wat je krijgt.
Snijmais is rond de 15-16 cent per kg ds. Pulp rond de 22 cent per kg ds. Maïsmeel richting de 25 cent per kg ds. Alleen palmschilvers zitten rond de 15 cent. En maïsgluten is sinds fosfaatperikelen niet echt handig meer
M H

Berichtdoor kobonde » vr dec 18, 2015 09:23

MH, Als ik het mij goed herinner heb jij bij Driebruggen veengrond waar je allen maar gras kan verbouwen dus ik snap jouw
redenatie wel, maar ik denk dat je op de meeste plaatsen in NL meer kan verdienen doorharder te voeren met aangekocht
krachtvoer dan met veel ruwvoer en zo weinig moglijk krachtvoer.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » vr dec 18, 2015 09:55

is allemaal waar maar waar moet je met al dat ruwvoer heen, als je teweinig ruwvoer hebt dan is het altijd beter om kv te kopen ,land verhuren voor aardappels of mais verbouwen voor de biogas is allemaal niet intersant ,en met een lagere produktie en wat meer ruwvoer en minder ingekocht kv kun je ook wel geld verdienen :yes:
is allemaal wel leuk wat je schrijft john maar hoeveel kv voer je dan per koe als je randsoen 50% uit kv bestaat dan moet je ook wel veel liters per koe hebben anders kan het niet uit :no:
boer pieter

Berichtdoor Petro Pelgrum » vr dec 18, 2015 10:23

boer pieter schreef:is allemaal waar maar waar moet je met al dat ruwvoer heen, als je teweinig ruwvoer hebt dan is het altijd beter om kv te kopen ,land verhuren voor aardappels of mais verbouwen voor de biogas is allemaal niet intersant ,en met een lagere produktie en wat meer ruwvoer en minder ingekocht kv kun je ook wel geld verdienen :yes:
is allemaal wel leuk wat je schrijft john maar hoeveel kv voer je dan per koe als je randsoen 50% uit kv bestaat dan moet je ook wel veel liters per koe hebben anders kan het niet uit :no:

Je kunt ook minder ruwvoer verbouwen en graan verbouwen voor je koeien, heb je gelijk ook stro en kun je meer melk produceren :idea:
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor boer pieter » vr dec 18, 2015 10:59

heb je wel eens graan verbouwt petro word je niet rijk van ,en wat hebben jullie toch met die hoge produktie als je de kosten laag houd verdien je net zo veel en misschien wel meer
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer