Gras 2016

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2016

Berichtdoor Hindrik » di jan 24, 2017 08:57

Talis schreef:
M H schreef:weet iemand of je ruige mest op natuurland uit mag rijden voor 1-2 . ik dacht van wel, maar kon het niet vinden

Als het goed is wel. Mag alleen niet over de sneeuw uitgereden worden. Vorige week ook nog een hoek gedaan. bouwland mag ook maar moet direct ondergewerkt worden..

Ik denk dat je een fout maakt;
Vaste mest op bouwland jaarrond [veen en klei], vaste mest op grasland vanaf 1/2

http://www.rvo.nl/sites/default/files/2 ... 4-2017.pdf
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor G.U. » di jan 24, 2017 11:34

Vaste mest mag wel over de vorst itt drijfmest
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Talis » di jan 24, 2017 12:24

Hindrik schreef:
Talis schreef:
M H schreef:weet iemand of je ruige mest op natuurland uit mag rijden voor 1-2 . ik dacht van wel, maar kon het niet vinden

Als het goed is wel. Mag alleen niet over de sneeuw uitgereden worden. Vorige week ook nog een hoek gedaan. bouwland mag ook maar moet direct ondergewerkt worden..

Ik denk dat je een fout maakt;
Vaste mest op bouwland jaarrond [veen en klei], vaste mest op grasland vanaf 1/2

http://www.rvo.nl/sites/default/files/2 ... 4-2017.pdf

Maar als het goed is, mag je op natuurland wel het hele jaar. Valt niet onder graslandregels. Tenminste dat zei mijn loonwerker.
Talis

Berichtdoor M H » di jan 24, 2017 13:07

ik zou graag een linkje willen hebben waar staat dat het wel mag, krijg van steeds meer "deskundigen" te horen dat het nl niet mag
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Talis » di jan 24, 2017 14:46

in mijn pachtcontract staat alles met datums over maaien, beweiden en andere werkzaamheden en bij bemesten staat er: bemesten. uitsluitend vaste mest en max 15 ton per ha.. Vandaar dat ik vorige week gewoon uitgereden heb. Maar ik weet niet of natuurland onder regelgeving van rvo valt.
Talis

Berichtdoor Henk » di jan 24, 2017 15:07

Soms moet je gewoon kiezen voor eigen initiatief :yes: Durf te leven :!: Rij lekker je solids uit 8)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » di jan 24, 2017 16:16

Kets hier elke dag met de plaat en om de 6 week vaste mest, gelukkig geen datums :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor jurjen » di jan 24, 2017 19:50

Die nederlanders doen het zichzelf aan :yes: met mooi weer in de zomer zitten ze in de mest lucht te :x
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor hulsteins » wo jan 25, 2017 01:21

ik stuiter per ongeluk dit topic binnen
Henk schreef:Soms moet je gewoon kiezen voor eigen initiatief :yes: Durf te leven :!: Rij lekker je solids uit 8)

:lol: :lol: :mrgreen:
first , second or third degree humour :?: :lol: :lol:
alive and kicking
hulsteins

Beroep: opportunist
Interesses: hooi én stro maar weer

Berichtdoor Hindrik » wo jan 25, 2017 18:17

Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Maartes » wo jan 25, 2017 22:11

Aanpakken zulke lui.... verpesten het voor de rest
Maartes

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor sivert » do jan 26, 2017 21:11

Maartes schreef:Aanpakken zulke lui.... verpesten het voor de rest

Dat gebeurt ook wel, boetes voor teveel mest zijn pittig en ze zullen de betalingsrechten van 2014, 2015 en waarschijnlijk 2016 ook terug moeten betalen en daarbij zal er waarschijnlijk ook nog een strafrechtelijk proces volgen met nog een keer dikke boetes. Hier in de buurt was een akkerbouwer die een AID-er zou hebben mishandeld, hij is vorig jaar vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs waardoor een boete van iets meer dan 181.000 euro verviel. Dat is nog kinderspel vergeleken met wat dat soort bedrijven uithalen, met die flauwekul zorgen ze er voor dat andere boeren die zich wel aan de regels houden nog scherpere normen krijgen.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Wim R » do jan 26, 2017 22:01

sivert schreef:
Maartes schreef:Aanpakken zulke lui.... verpesten het voor de rest

Dat gebeurt ook wel, boetes voor teveel mest zijn pittig en ze zullen de betalingsrechten van 2014, 2015 en waarschijnlijk 2016 ook terug moeten betalen en daarbij zal er waarschijnlijk ook nog een strafrechtelijk proces volgen met nog een keer dikke boetes. Hier in de buurt was een akkerbouwer die een AID-er zou hebben mishandeld, hij is vorig jaar vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs waardoor een boete van iets meer dan 181.000 euro verviel. Dat is nog kinderspel vergeleken met wat dat soort bedrijven uithalen, met die flauwekul zorgen ze er voor dat andere boeren die zich wel aan de regels houden nog scherpere normen krijgen.

Plegen van een milieudelict staan forse boetes op. Daarin tegen wordt er in die branche ook bakken met geld verdient. Zit je eenmaal in die handel moet je heel stevig in je schoenen staan om er vanaf te blijven als je eenmaal aan het grote geld te hebben geroken.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Mellek » vr jan 27, 2017 00:10

Voeradviseur werkte eerder bij de Belgische grens, daar zagen ze ook de hele dag dezelfde mestauto de grens over gaan, en bij de eerste afslag weer terug naar NL, schijnt dat "mestexport" eerder heel makkelijk ging, weet niet of dat nu nog zo goed maar ik schrok er wel een beetje van.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor boer pieter » vr jan 27, 2017 07:47

Dat hoeft niet hier zijn ze ook al een week bezig met nest rijden geen kip die er naar kraait :lol: ik vind het nog te vroeg maar reken er maar op dat het volgende week los gaat
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Vorige

Keer terug naar Koe en voer