prijsafspraken

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

prijsafspraken

Berichtdoor ramos fan » zo maart 06, 2016 10:30

ik zou een vracht aardappelvezels geleverd krijgen van duynie maar mapman belde op dat fabrieken stil gingen en niet meer kon leveren
ik mijn voerman gebeld vezels eruit en corngold erin kost bij forfarmers 1.70 %ds
ik bel naar duynie vraag wat corngold kost 1.80%ds ik zeg ik kan bij forfarmers goedkoper
zegt die kerel van duynie dat ie dat niet leuk vind want ze hebben afspraken gemaakt over de prijs en for farmers gaat er toch elke keer onder door.
zo houden ze het voer duur (n) (n) (n)
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Re: prijsafspraken

Berichtdoor Wim R » zo maart 06, 2016 11:46

ramos fan schreef:ik zou een vracht aardappelvezels geleverd krijgen van duynie maar mapman belde op dat fabrieken stil gingen en niet meer kon leveren
ik mijn voerman gebeld vezels eruit en corngold erin kost bij forfarmers 1.70 %ds
ik bel naar duynie vraag wat corngold kost 1.80%ds ik zeg ik kan bij forfarmers goedkoper
zegt die kerel van duynie dat ie dat niet leuk vind want ze hebben afspraken gemaakt over de prijs en for farmers gaat er toch elke keer onder door.

De basisprijs komt van de fabriek dacht ik. Komt dit niet enkel van uit koog op de Zaan. De een zal er de een een dubbeltje op doen en de ander niet. Iets verdienen doen ze er allemaal wel op. Transport zal ook wel via de fabriek lopen. Er lopen wel meer onderlinge afspraken waar wij totaal geen weet van hebben. Bijproducten zijn niet meer dan opgewaardeerde afvalproducten die door afspraken tot waarde gemaakt worden.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor poekske » zo maart 06, 2016 13:09

Hier ook al gezien. Die zogenaamde goedkope bijproducten kosten einde rit meer dan eersteklas grondstoffen. Goldjes, vezeltjes, protigold en al die shit, 1 hoop ellende (n) . Goed ruwvoer verbouwen of kopen, en rest de easy way :wink: doen, grondstoffen kopen (y) .vrachtje pulp, en graan of ccm bvb
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor HoK » zo maart 06, 2016 23:27

poekske schreef:Hier ook al gezien. Die zogenaamde goedkope bijproducten kosten einde rit meer dan eersteklas grondstoffen. Goldjes, vezeltjes, protigold en al die shit, 1 hoop ellende (n) . Goed ruwvoer kopen, en rest de easy way :wink: doen, grondstoffen kopen (y) .vrachtje pulp, en graan of ccm bvb

En nog wat H2O dr in :D
HoK

Berichtdoor edward28 » ma maart 07, 2016 14:33

In een dalende grondstoffenmarkt zijn bijproducten niet zo interessant in prijs.
edward28

Berichtdoor edward28 » ma maart 07, 2016 14:36

Firma's als Beuker en Hedimix hebben enkele jaren terug de belgen wat uit de markt geduwd door hogere prijzen te gaan bieden aan de voedings industrie in belgs en de boer zal dat wel betalen.....
Moet maar durven hé .....zou geen enkele belg meer mogen kopen aan die hollandse cowboys
edward28

Berichtdoor Henk » ma maart 07, 2016 15:13

ramos fan schreef:ik zou een vracht aardappelvezels geleverd krijgen van duynie maar mapman belde op dat fabrieken stil gingen en niet meer kon leveren

Waarom geen erwtenvezels ipv de aardappelvezels :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor ramos fan » ma maart 07, 2016 18:23

Henk schreef:

Waarom geen erwtenvezels ipv de aardappelvezels :?:

van horen en zeggen moeten ze minder smakelijk zijn maar nog geen ervaring mee
zal het de volgende keer eens voorleggen
ramos fan

Berichtdoor Henk » ma maart 07, 2016 21:28

Vindt erwtenvezels persoonlijk mooier dan apv. Tis een stuk droger ook dan apv maar het plakt wel 'n beetje.

Henk

Berichtdoor Wim R » ma maart 07, 2016 21:37

Henk schreef:Vindt erwtenvezels persoonlijk mooier dan apv. Tis een stuk droger ook dan apv maar het plakt wel 'n beetje.

Ook eens een paar vrachten gehad. Stinkt vreselijk (n) (n)
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Henk » di maart 08, 2016 12:13

Wim R schreef:
Henk schreef:Vindt erwtenvezels persoonlijk mooier dan apv. Tis een stuk droger ook dan apv maar het plakt wel 'n beetje.

Ook eens een paar vrachten gehad. Stinkt vreselijk (n) (n)

Zou best kunnen. Ik ruik niks meer na 3 x neus breken :)

Henk

Berichtdoor troppermmx » di maart 08, 2016 21:31

Een vrachtje granen laten komen,en dan laten pletten.perfekt voer... (y)
troppermmx

Beroep: Ik ben Molenaar en ben werkzaam in op een mobiele mengvoerfabriek,een Maal,plet en menginstallatie op basis van een 440pk Scania chassis

Berichtdoor Hindrik » wo maart 09, 2016 00:26

troppermmx schreef:Een vrachtje granen laten komen,en dan laten pletten.perfekt voer... (y)

Het prediken voor eigen parochie is blijkbaar niet voorbehouden aan melkveehouders in een fosfaatrechten discussie :mrgreen:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor kobonde » wo maart 09, 2016 09:03

troppermmx schreef:Een vrachtje granen laten komen,en dan laten pletten.perfekt voer... (y)

Niet in ranstoenen met veel zetmeel rijke majs, daar heb je eiwit en suikerrijke produkten nodig.
In grasrijke rantsoenen past het prima.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor ramos fan » wo maart 09, 2016 18:32

Ik zit hier naast een graanhandel en haal het zelf met de kieper.
Heb zelf een pletter die automatisch 500 kilo in een silo plet
Betaal 148 euro per ton
Wou zelf wel weer 5ha verbouwen maar voor dit geld kan ik het beter kopen
Als het nog goedkoper word sla ik wat in heb een silo voor 100ton
ramos fan

Volgende

Keer terug naar Koe en voer