gmo vrij voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: gmo vrij voeren

Berichtdoor boer pieter » zo aug 28, 2016 14:24

Laat maar jongens jullie maken het allemaal veel te ingewikkeld ik probeer het gewoon en als het niet wil dan zien we dan wel weer .niet geschoten is altijd mis
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo aug 28, 2016 14:43

boer pieter schreef:Waarom moet je er meer van voeren als je het uitrekent hoef ik niet meer tevoeren alleen anders

Dus in die palmpit en zonnepit zit net zoveel eiwit en energie als in soja? 8)
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo aug 28, 2016 14:49

boer pieter schreef:Laat maar jongens jullie maken het allemaal veel te ingewikkeld ik probeer het gewoon en als het niet wil dan zien we dan wel weer .niet geschoten is altijd mis

Dat bedoel ik altijd met dat gekloot om het rantsoen elke keer te veranderen.
Als het minder gaat lopen en daar ben ik van overtuigt ben je weer een lactatie verder om de koeien weer op produktie te krijgs en alles wat meer met de koe te maken heeft.
En dan zitten de boete te klagen over chronisch botulism, toksines en andere merkwaardige redenen dat het niet loopt.
Ga maar eens heel constant voeren dan kun je ook sparen op dat zand wat je voert.

Piet maak het toch niet zo ingewikkeld en voer gewoon elke dag hetzelfde.
Petro Pelgrum

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo aug 28, 2016 14:53

boer pieter schreef:Waarom moet je er meer van voeren als je het uitrekent hoef ik niet meer tevoeren alleen anders

Uitrekend?

Je hebt toch geen kuilanalyses, wat kun je dan rekenen?
Petro Pelgrum

Berichtdoor M H » zo aug 28, 2016 14:54

Petro Pelgrum schreef:Hier ook ff uitgerekend, met gmo vrije soja die duurder is blijft er niks meer over.
Halen we de soja eruit en andere eiwitbronnen erin bv palmpit en zonnebloempit dan gaat de melkproduktie zakken doordat deze produkten slecht verteerbaar zijn en minder energie en eiwit bevatten zodat je hier zo een kilo per koe meer moet gaan voeren.
En dan kost het zelfs geld.

Palmpitschilfers zie je toch hopelijk niet als eiwitbron, in vergelijk met soja. Zit geen 200 ruw eiwit in. Daarmee ga je het in ieder geval niet redden. Als soja gmo vrij zo weinig meer kost, kan het toch altijd uit, wanneer je 1 cent per liter meer opbrengt.
M H

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo aug 28, 2016 15:11

Ik niet maar Piet wel
Petro Pelgrum

Berichtdoor Richt » zo aug 28, 2016 15:40

Zonnebloempit en palmschilfers kun je van verre niet vergelijken met HP soja, zit iets van 40% minder ruwe eiwit in, moet je dus bult meer van voeren wil je de koeien op zelfde niveau voeren, en sowieso zijn het gewoon (n) producten
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Petro Pelgrum » zo aug 28, 2016 16:15

(y) :yes:

Daarom doen ze die produkten ook i d brok :mrgreen:
Petro Pelgrum

Berichtdoor boer pieter » zo aug 28, 2016 18:14

analyses heb je niet nodig elke mapman heeft wel een gemiddelde van dit jaar in zijn computer ,
Richt schreef:Zonnebloempit en palmschilfers kun je van verre niet vergelijken met HP soja, zit iets van 40% minder ruwe eiwit in, moet je dus bult meer van voeren wil je de koeien op zelfde niveau voeren, en sowieso zijn het gewoon (n) producten

heb ik nooit gezegt je moet alleen anders voeren er zijn genoeg kv blendingen die 30 % eiwit hebben zonder soya,
verder vind ik dat jullie er veel te zwaar aan tillen, ik ken er genoeg die deze zelfde brok van atr voeren met goede resultaten
dat het gmo vrij produceren wel leeft hier is wel duidelijk sprak net de tankauto chauffeur en die zei dat er erg veel animo is hier ,komt misschien ook wel omdat we dicht bij duitsland zitten waar ze er al veel verder mee zijn
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor wijnbergen » zo aug 28, 2016 18:42

Klopt, hier over de grens bij de Lidl zit op alle zuivel sinds n maand of 2 een gmo vrij label, ook bij de huismerken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor kobonde » zo aug 28, 2016 18:45

Het leeft hier helemaal niet, het is bedoeld voor de Duitse markt waar er blijkbaar vraag naar is, de Denen die er
wel in op gaan kopen Økomelk die is al vrij van GMO voer.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor walmark » zo aug 28, 2016 20:44

Divide and conquer (n)
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Roderick » zo aug 28, 2016 22:22

Arno schreef:Begint hier ook te komen rodrico ,melkfabrieken beginnen langzaaman om melk van koeien die non gmo voer krijgen te vragen.
Heeft weinig met angst te maken ,het is meer een promotie verhaal ,als je een non gmo sticker op je yoghurt kunt plakken onderscheid je je van de andere yoghurts. :idea:

Kun je wel weer allemaal aan meedoen :yes: .......maar als het volgende is dat ze geen melk meer willen hebben van "factory Farms"........... :?:
Ga jij dan 2900 koeien opruimen, onder het motto da die overgebleven 100 koeien zo wel lekker veel ruimte hebben. :?: :wink: :mrgreen: :roll:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Petro Pelgrum » ma aug 29, 2016 07:43

Jappie schreef:Wanneer is de VTF dag in DK? Moeten nodig bij Petro kijken :yes:

Daar hoef er geen vtf dag voor te zijn, je bent zo ook wel welkom :wink:
Petro Pelgrum

Berichtdoor Petro Pelgrum » ma aug 29, 2016 07:50

boer pieter schreef:voer nu toch al 50 % gmo vrij moet alleen nog een goede a brok vinden ,het gaat vooral om de soya ,

Voer je die a brok in de melksstal?
Petro Pelgrum

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer