gmo vrij voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: gmo vrij voeren

Berichtdoor kobonde » vr sep 09, 2016 09:33

Wim, we zijn als boeren eigenaar van Arla, dus als er meer op de grote hoop komt is dat ook goed voor ons, wij kunnen
op ons bedrijf vrij goedkoop NON GM voeren dus er ekstra voor ons en voor alle boeren in Arla.
In de landen met sterke Coops krijgen de boeren het meeste voor de melk en waar het ieder voor zich en de melkfabriek
in particuliere handen is de melkprijs het slechts.

En daarnaast zijn er in DK een aantal kleine bedrijven die de niches pakken, en kunnen de boeren die zich niet in Arla
thuisvoelen daar terecht, maar zij zullen zich met hun uitbetaling aan Arla spiegelen, dus is het ook voor hun die niet
aan Arla leveren een voordeel dat het goed gaat met de grote Coops.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » vr sep 09, 2016 09:36

ach ik probeer het gewoon lukt het niet kun zo weer terug ga half soya half raap mengsel van atr voeren
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wim van ginkel » vr sep 09, 2016 09:46

kobonde schreef:Wim, we zijn als boeren eigenaar van Arla, dus als er meer op de grote hoop komt is dat ook goed voor ons, wij kunnen
op ons bedrijf vrij goedkoop NON GM voeren dus er ekstra voor ons en voor alle boeren in Arla.
In de landen met sterke Coops krijgen de boeren het meeste voor de melk en waar het ieder voor zich en de melkfabriek
in particuliere handen is de melkprijs het slechts.

En daarnaast zijn er in DK een aantal kleine bedrijven die de niches pakken, en kunnen de boeren die zich niet in Arla
thuisvoelen daar terecht, maar zij zullen zich met hun uitbetaling aan Arla spiegelen, dus is het ook voor hun die niet
aan Arla leveren een voordeel dat het goed gaat met de grote Coops.

ben ik helemaal met je eens :!:
geloof alleen niet zo in de goede bedoelingen van lidl
maar mischien gaan ze zich nu wel is van d'r goede kant laten zien :mrgreen:
soms ben ik er en soms niet
wim van ginkel

Interesses: vrouwen voeding economie

Berichtdoor Robert » vr sep 09, 2016 10:27

melk ligt nu voor 55 ct in de winkel.
Dan is 65 ct voor een 'speciaal' nog verschrikkelijk goedkoop.
als 5 ct naar de boer gaat dan is hij meer dan :P
Robert

Berichtdoor boer pieter » vr sep 09, 2016 11:48

dat zou mooi zijn maar in eerste instantie is het 1 euro :yes:
boer pieter

Berichtdoor BsK » vr sep 09, 2016 11:56

boer pieter schreef:ach ik probeer het gewoon lukt het niet kun zo weer terug ga half soya half raap mengsel van atr voeren

Wat kost dat per ton Boer Pieter???
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor boer pieter » vr sep 09, 2016 12:10

is een beetje moeilijk yarno ik had nog een lang contrakt lopen bij atr van soya en raap voor mij komt er een halve kroon bij maar gemiddeld denk ik 1,20 bij de dagprijs van soya op
boer pieter

Berichtdoor kobonde » vr sep 09, 2016 12:32

Robert schreef:melk ligt nu voor 55 ct in de winkel.

Robert, hier in DK is de øko melk soms goedkoper of de zelfde prijs als als de gewone.
De winkels doen dit om zich groen te profileren, dat is geen afspiegeling van wat Arla voor de melk krijgt.
Het zelfde geldt voor NON GM de keten betaalt er meer voor het kan best zijn dat de consument de zelfde prijs
moet betalen. Het gaat er om dat er meer geld naar ons toe stroomt of de het de konsument is die meer betaalt
of de keten die kiest hun avance te verminderen om zich te profileren maakt eigenlijk niet uit.
kobonde

Berichtdoor Petro Pelgrum » vr sep 09, 2016 13:57

boer pieter schreef:is een beetje moeilijk yarno ik had nog een lang contrakt lopen bij atr van soya en raap voor mij komt er een halve kroon bij maar gemiddeld denk ik 1,20 bij de dagprijs van soya op

Van die Gmo soja moet je ook meer van voeren, omdat er 5% minder eiwit in zit.

Kalvebrok is ook Gmo vrij?
Petro Pelgrum

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor walmark » vr sep 09, 2016 14:19

kobonde schreef:
Robert schreef:melk ligt nu voor 55 ct in de winkel.

Robert, hier in DK is de øko melk soms goedkoper of de zelfde prijs als als de gewone.
De winkels doen dit om zich groen te profileren, dat is geen afspiegeling van wat Arla voor de melk krijgt.
Het zelfde geldt voor NON GM de keten betaalt er meer voor het kan best zijn dat de consument de zelfde prijs
moet betalen. Het gaat er om dat er meer geld naar ons toe stroomt of de het de konsument is die meer betaalt
of de keten die kiest hun avance te verminderen om zich te profileren maakt eigenlijk niet uit.

Het is dus gewoon weer een grote PR stunt over de rug van de boeren (n)
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor kobonde » vr sep 09, 2016 14:42

Walmark de winkel ketens betalen meer voor Øko en NON GM, aan Arla en dus aan de boer, ze laten de konsument
niet altijd deze meer prijs betalen. Ze betalen dus zelf voor deze PR stunt en niet de boer.
kobonde

Berichtdoor boer pieter » vr sep 09, 2016 14:42

dat is maar net hoe je het bekijkt ,de retail vraagt er na en dan moet je als melkfabriek er op in spelen doe je dat niet mis je een deel van de melk handel ,ik denk dat er nog meer fabrieken er straks niet meer om heen kunnen, en het moeten kunnen aan bieden ,het zelfde met de veevoer boeren ,anders missen ze klanten ,en als je er nu wel of niet mee eens bent zo is het ,arla geeft nu 1 euro extra die kun je nu mee nemen, wil je het niet doe je het niet :yes:
boer pieter

Berichtdoor BsK » vr sep 09, 2016 14:48

ik zou mijn melkfabriek eens vragen wat ze er van vinden 8)
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor Robert » vr sep 09, 2016 16:03

als de super 't niet met een meerprijs kan verkopen, dan schieten ze zichzelf in de voet.
55 ct voor een liter melk geeft ook voor de super geen marge waar ze van kunnen bestaan.

Pas een stuk oude kaas bij de Lidl gekocht. Grote zwarte plasticlaag erop. Daaronder een gele korst. Dus wil ik wel ff kijken wat voor kaas dat was. Hebben ze de ronde kant eraf gefreesd. Op de verpakking staat Woerden, dus de fabriek is wel bekend.
Waarschijnlijk de kaas gedumpt naar de Lidl. Smaak is :? maar beter dan de Noordhollandse belegen :?
Robert

Berichtdoor arnoud » vr sep 09, 2016 21:19

In noord DE betalen de coops t SLECHTST (op n paar kleine goeie na) Alle particulieren leggen er een kmein beetje op bv 0,25ct ofzo en zo ligt DE gem. 3ct lager dan NL FR DK. En dan zeggen ze dat ze nog groter moeten om macht te hebben tegen de Supers
arnoud

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer