Moderator: Moderators
jan.nl schreef:Staat hier al mooie maai snee,minstens 30 cm, heb graag nog wat meer zon,en hogere temp maar ook is silo nog niet leeg![]()
Volgende week maar aan de gang gaan.
M H schreef:jan.nl schreef:Staat hier al mooie maai snee,minstens 30 cm, heb graag nog wat meer zon,en hogere temp maar ook is silo nog niet leeg![]()
Volgende week maar aan de gang gaan.
Percelen waar geen ganzen gezeten hebben halen hier ook rond 25 cm.
Vooral waar nu nog maar 12 cm staat zie je het gras weer verkleuren en groeit het nu weer minder als de goeie percelen
Sander schreef:knal je ze zelf toch af.
Sander schreef:knal je ze zelf toch af.
M H schreef:Dat zal de tijd leren. Taxateur komt. Daarom is voor mij het ganzen probleem ook zeer serieus. En leg ik daar veel meer wakker van dan ammoniak of fosfaat. Wij hebben er immers last van
En her en der nog een aantal hoeken in Nederland
Maar zeg 15000 melkveehouders niet. En zoals je bijvoorbeeld nu in Friesland ziet is dat het idee is dat de schade minder vergoedt wordt. En dat die honderd duizenden ganzen maar effe afgeschoten moeten worden. En dat nu natuurclubs zeggen
Barst maar. Bij ons gebeurd niets.
Of zoals zuid holland, die zomerschade niet betaald. Maar wel miljoenen besteedt op nog geen km afstand van ons. Om een ganzen paradijs in te richten.
Tis een hele strijd. Die je maar met een paar man aangaat. Kost veel energie en ergernis. Doe je het niet. Sta ik 3-0 achter tov mijn collega's iets verder weg. Die geen last hebben.
Enige kans is streekgebonden ganzenkaas
M H schreef:Dat zal de tijd leren. Taxateur komt. Daarom is voor mij het ganzen probleem ook zeer serieus. En leg ik daar veel meer wakker van dan ammoniak of fosfaat. Wij hebben er immers last van
Maar zeg 15000 melkveehouders niet. En zoals je bijvoorbeeld nu in Friesland ziet is dat het idee is dat de schade minder vergoedt wordt. En dat die honderd duizenden ganzen maar effe afgeschoten moeten worden. En dat nu natuurclubs zeggen
Of zoals zuid holland, die zomerschade niet betaald. Maar wel miljoenen besteedt op nog geen km afstand van ons. Om een ganzen paradijs in te richten.
Tis een hele strijd. Die je maar met een paar man aangaat. Kost veel energie en ergernis. Doe je het niet. Sta ik 3-0 achter tov mijn collega's iets verder weg. Die geen last hebben.
Bij ons hebben we een proef gehad met een vaste laser, is zeer goed bevallen. Vanaf half december stond die er en er hebben 2 keer ganzen gezeten toen het ding stuk was. Ik heb dat apparaat nu overgenomen, wel met korting trouwens.
jan.nl schreef:M H schreef:Dat zal de tijd leren. Taxateur komt. Daarom is voor mij het ganzen probleem ook zeer serieus. En leg ik daar veel meer wakker van dan ammoniak of fosfaat. Wij hebben er immers last van
Reeuwwijkse plassen kaas van maken,wel mooi gebied daar(voor de burger).Kleine kaasjes maken en laden in de schuit,verkoop . midden in de touristische route ,burger betaal je makkelijk 25 euro voor kg...
Dat is een strijd die veel mooier is..
M H schreef:jan.nl schreef:M H schreef:Dat zal de tijd leren. Taxateur komt. Daarom is voor mij het ganzen probleem ook zeer serieus. En leg ik daar veel meer wakker van dan ammoniak of fosfaat. Wij hebben er immers last van
Reeuwwijkse plassen kaas van maken,wel mooi gebied daar(voor de burger).Kleine kaasjes maken en laden in de schuit,verkoop . midden in de touristische route ,burger betaal je makkelijk 25 euro voor kg...
Dat is een strijd die veel mooier is..
Klopt Jan.nl, zo sta ik er ook in. Maar is nog effe niet zover. En dan moet je nu wel zorgen dat je het hoofd boven water houdt. En is die vergoeding ook terecht. Ook als ik er exclusieve kaas van kan maken. Want de schade is er.
Maar we gaan idd proberen meer kansen te maken van de beperkingen die er hier zijn. En dat maakt alles idd een heel stuk leuker. UITDAGINGEN genoeg.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten