Mais 2017

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Mais 2017

Berichtdoor Wim R » di apr 18, 2017 13:17

Henk schreef:
theo schreef:
Henk schreef:Tis weer zo mei dus tijd om maiszaad te bestellen :yes:
Wat is leuke mais (massa) voor de verkoop :?:

ZOEK JE NOG WAT HEB NOG EEN PARTIJ NIEUW HULK MAISZAAD (y) OVER :arrow: REACTIES :arrow: PB

Nooit van gehoord Hulk :oops: Tis vriendelijk aangeboden (y) maar voor dat beetje wat ik nodig heb informeer ik straks wel eff bij de local zaadsnuiter.
Zaaide voor mezelf altijd zetmeelrassen maar voor de verkoop is massa mss handiger.

Veel aardappelen staan Henk :?: :?: . Zijn heel veel aardappelen gezet hier :shock: :shock: . Gisteren een Belgische collega hier op bezoek gehad uit een gebied waar ook veel akkerbouw is en verklaarde hetzelfde.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Richt » di apr 18, 2017 13:22

Henk schreef:
theo schreef:
Henk schreef:Tis weer zo mei dus tijd om maiszaad te bestellen :yes:
Wat is leuke mais (massa) voor de verkoop :?:

ZOEK JE NOG WAT HEB NOG EEN PARTIJ NIEUW HULK MAISZAAD (y) OVER :arrow: REACTIES :arrow: PB

Nooit van gehoord Hulk :oops: Tis vriendelijk aangeboden (y) maar voor dat beetje wat ik nodig heb informeer ik straks wel eff bij de local zaadsnuiter.
Zaaide voor mezelf altijd zetmeelrassen maar voor de verkoop is massa mss handiger.

Jij denkt al precies zoals die paar mais op stam verkopers hier in de buurt, precies de reden waarom ik liever een keer overkuil dan spul op stam koop, ziet er altijd heel goed uit op het land maar valt altijd tegen in de analyse en ook in de melktank :lol:

Hier eens bellen wanneer ze het zaad leveren, is al sinds januari bestelt voor 2de helft april
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » di apr 18, 2017 13:37

Aardappels zijn abnormaal dit jaar. Waar ze het voer voor de koeien gaan halen dit jaar, geen idee...
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Wim R » di apr 18, 2017 13:42

poekske schreef:Aardappels zijn abnormaal dit jaar. Waar ze het voer voor de koeien gaan halen dit jaar, geen idee...

Bij de afgekeurde partijen bij een goed groei jaar. Ondanks dat het pootgoed stervens duur is veel aardappelen overal.
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jvt » di apr 18, 2017 14:22

poekske schreef:Aardappels zijn abnormaal dit jaar. Waar ze het voer voor de koeien gaan halen dit jaar, geen idee...

frieten voeren, nu ook. Eigenlijk te duur, maar wel (y) (y) voer. Schijnbaar aanbod genoeg, door veel groeischeuren door het grillige seizoen 2016 veel bruine vlekken op de frieten, worden er allemaal uitgegooid. Vanmorgen weer 35 ton gehad uit het heuvelland :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » di apr 18, 2017 14:32

Wim R schreef:
Veel aardappelen staan Henk :?: :?: . Zijn heel veel aardappelen gezet hier :shock: :shock: . Gisteren een Belgische collega hier op bezoek gehad uit een gebied waar ook veel akkerbouw is en verklaarde hetzelfde.

Krap 20 ha. Is allemaal contract.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » di apr 18, 2017 14:34

Richt schreef:
Jij denkt al precies zoals die paar mais op stam verkopers hier in de buurt, precies de reden waarom ik liever een keer overkuil dan spul op stam koop, ziet er altijd heel goed uit op het land maar valt altijd tegen in de analyse en ook in de melktank :lol:

Hier eens bellen wanneer ze het zaad leveren, is al sinds januari bestelt voor 2de helft april

Beter in de spiegel kijken, koper :wink: Als de mais kort is met dikke kolven mekkeren kopers dat er niks staat...
Ze willen bedonderd worden :idea: Er moet massa staan :yes:
Overkuilen heb je verliezen en is je winst ook weg :idea:

Henk

Berichtdoor Arie » di apr 18, 2017 17:35

Richt schreef:Jij denkt al precies zoals die paar mais op stam verkopers hier in de buurt, precies de reden waarom ik liever een keer overkuil dan spul op stam koop, ziet er altijd heel goed uit op het land maar valt altijd tegen in de analyse en ook in de melktank :lol:

En wij huren het land en zetten de mais er zelf op. Ingekuilde mais kopen ben ik ook geen fan van. Jaren gedaan, maar je mag er voor betalen en je hebt gewoon een zooitje verlies van voederwaarde. Er is niks beter dan eigen mais vers van het land zelf inkuilen.

Tevens een zooitje minder mestafvoer, ik teken het land gewoon in bij de meitelling :wink:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Richt » di apr 18, 2017 19:20

Henk schreef:
Richt schreef:

Beter in de spiegel kijken, koper :wink: Als de mais kort is met dikke kolven mekkeren kopers dat er niks staat...

Tja, als ze bedondert willen worden, dan kun je er zelf ook niks aan doen :lol:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Erikjan » di apr 18, 2017 19:28

Richt schreef:
Henk schreef:
Richt schreef:

Tja, als ze bedondert willen worden, dan kun je er zelf ook niks aan doen :lol:

Zoveel variatie is er niet in vem/kg ds. Dit is nog geen 10%. Als de kolf maar in verhouding is met de plant valt de voedingswaarde niet gauw tegen
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor Henk » wo apr 19, 2017 18:45

Gewoon maar weer Millesim besteld :yes:

Henk

Berichtdoor koeruben » wo apr 19, 2017 22:23

1/3 van het maisland zaaiklaar liggen. Volgende week beginnen te zaaien zoals het nu lijkt. (y)

Hier in de buurt niet veel aardappelen extra naar mijn idee. Wel heel veel suikerbieten.
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: boer in opleiding
Interesses: veehouderij

Berichtdoor jan.nl » wo apr 19, 2017 22:38

koeruben schreef:1/3 van het maisland zaaiklaar liggen. Volgende week beginnen te zaaien zoals het nu lijkt. (y)

Hier in de buurt niet veel aardappelen extra naar mijn idee. Wel heel veel suikerbieten.

Grond is nog veel te koud :yes: kan beter nog 2 weken wachten tot temp boven 20 is
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » wo apr 19, 2017 22:46

jan.nl schreef:
koeruben schreef:1/3 van het maisland zaaiklaar liggen. Volgende week beginnen te zaaien zoals het nu lijkt. (y)

Grond is nog veel te koud :yes: kan beter nog 2 weken wachten tot temp boven 20 is

Hier down souith ist heel de week maar amper aan 10 graden. En dan gaan ze in Grunn al mais zaaien... :shock:
Mais moet je in warme grond douwen :yes: Heeft ie 'n vliegende start (y)
Heb maisland allemaal al klaar liggen op vals zaaibed. Normaal ben ik er wat later mee maar deel van de waspeen heb ik later dus die percelen opgeschoven. Ben nu de laatste 10 ha aan het stronten. Loonwerker heeft ook nog voor 9 ha poep gebracht op wortelland. Mestputten zijn zo goed als leeg nu :yes:

Henk

Berichtdoor Henk » di mei 02, 2017 11:18

Gisteren de mais gezaaid :yes: Millesim, 12,5 ha, 93.000 pitten/ha met 24 kg N uit vloeibare kunstmest :yes:
Heb ingezoomd vanaf mn sleufsilo :) Vooraan perceel van 10 ha wat nog wacht op uitzaai van waspeen en nog klaar moet worden gemaakt. Daarachter maisperceel wat ik pas sinds 1 januari heb door ruiling langs de beek :yes:

Afbeelding

Ging perfect (y) en sinds een klein uurtje regenachtig (y) en dat komt hiero van pas :yes:

Henk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer