Gras 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2018

Berichtdoor boer pieter » di jun 05, 2018 18:09

doe ik denk met de tweede snee ook gewoon op 10 meter met band :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » di jun 05, 2018 18:41

Vinterland schreef:Hier wordt 't in een zwad gemaaid. Volgende dag inkuilen. Geen schudder of hark nodig zo.

Kuil je dan in met 25-30% ds :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » di jun 05, 2018 19:20

boer pieter schreef:doe ik denk met de tweede snee ook gewoon op 10 meter met band :yes:

Dat was hier ook een tijdje hot :yes: Maar vroeg gisteren aan de loonsnuiter en die zei alles tegenwoordig weer zo breed mogelijk afleggen zonder kneuzers.
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor auke » di jun 05, 2018 20:42

Vinterland schreef:Hier wordt 't in een zwad gemaaid. Volgende dag inkuilen. Geen schudder of hark nodig zo.

kan ik ook voor kiezen maar is het wel droog genoeg ? wil toch wel graag minimaal 30 %
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor auke » di jun 05, 2018 20:52

auke schreef:

kan ik ook voor kiezen maar is het wel droog genoeg ? wil toch wel graag minimaal 30 %

Loonwerker gebeld . was geen probleem zei hij. Vooral niet met dit weer en gewas.
Morgen dus in zwad maaien
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor h.groothuis » wo jun 06, 2018 08:19

Denk dat het ook geen probleem is :no: paar dagen ervoor droog en de 1-2 dagen zelf droog en dan hakkelen is het zo 35% :yes:..

Zou het ook wel willen maar de BIG-M vd loonwerker heeft geen vijzels :no: een nadeel wil ik wel noemen....als je land niet geheel mollen vrij is krijg je alles in het zwad, dan is een keertje schudden wel lekker denk ik....
h.groothuis

Berichtdoor Richt » wo jun 06, 2018 09:01

h.groothuis schreef:Denk dat het ook geen probleem is :no: paar dagen ervoor droog en de 1-2 dagen zelf droog en dan hakkelen is het zo 35% :yes:..

Zou het ook wel willen maar de BIG-M vd loonwerker heeft geen vijzels :no: een nadeel wil ik wel noemen....als je land niet geheel mollen vrij is krijg je alles in het zwad, dan is een keertje schudden wel lekker denk ik....

Das de reden dat wij toch 1 keer schudden, die beschermde mollen hier zorgen anders voor boel zand in de kuil :yes:

op zwad maaien is vooral mooi voor 1ste ronde, kan ie dat van de buitenkant mooi naar binnen werken, hoef je geen kanten te schudden
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor pinguin » wo jun 06, 2018 22:13

Nou hier vanmorgen gemaaid, vanmiddag alles geharkt maar was al droog zat! Morgenochtend kuilen. Vooral de geschoten hoeken leek wel hooi uurtje na maaien

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Erikjan » do jun 07, 2018 07:07

Richt schreef:
h.groothuis schreef:Das de reden dat wij toch 1 keer schudden, die beschermde mollen hier zorgen anders voor boel zand in de kuil :yes:

Carbid of toch vangen geen optie?
Erikjan

Beroep: boer
Interesses: Fleckvieh, bèta caseïne en alles rondom de boerderij.

Berichtdoor h.groothuis » do jun 07, 2018 07:08

Richt schreef:
h.groothuis schreef:Denk dat het ook geen probleem is :no: paar dagen ervoor droog en de 1-2 dagen zelf droog en dan hakkelen is het zo 35% :yes:..

Das de reden dat wij toch 1 keer schudden, die beschermde mollen hier zorgen anders voor boel zand in de kuil :yes:

op zwad maaien is vooral mooi voor 1ste ronde, kan ie dat van de buitenkant mooi naar binnen werken, hoef je geen kanten te schudden

Als ik eerlijk ben schud ik het kantzwad nu ook niet :oops:
h.groothuis

Berichtdoor Arie » do jun 07, 2018 07:30

h.groothuis schreef:
Richt schreef:

Als ik eerlijk ben schud ik het kantzwad nu ook niet :oops:

Ik ook niet. En dat geeft helemaal hardstikke niks 8)
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Richt » do jun 07, 2018 07:44

Erikjan schreef:
Richt schreef:
h.groothuis schreef:Das de reden dat wij toch 1 keer schudden, die beschermde mollen hier zorgen anders voor boel zand in de kuil :yes:

Carbid of toch vangen geen optie?

Naja, moet je niet gepakt worden :wink:

valt bij ons nog wel mee op meeste percelen, vooral waar weinig drijfmest komt zie je ze meer, bij intensief bemesten word het minder, houden ze op een of andere manier niet van :?:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » do jun 07, 2018 07:58

Mollen eten wormen dus als er geen wormen zitten dan heb je ook geen mollen. Wormen houden van een hoog organische stof gehalte in de grond. Wil je de mollen kwijt dan moet je geregelde de ploeg door je land trekken
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor poekske » do jun 07, 2018 08:20

Heeft Henk zeker nooit een mol :mrgreen:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor melker » do jun 07, 2018 08:24

MOllenvangen moet je in vroege voorjaar of in de winter doen, wanneer land kaal is. Heb hier professionele vanger die er ieder jaar een ca 500 uithaald, Eerste jaar dat hij hier begon een 2500 :shock:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer