Gras 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2018

Berichtdoor M H » do mei 10, 2018 08:58

Als je ton ds door de ganzen mist. Lukt het niet om gelijk op te gaan met de rest van nederland. Beetje makkelijk roepen als alles precies loopt zoals gewenst. Komt hier ook vast. goed.
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor ramos fan » do mei 10, 2018 08:59

opelmanta schreef:Dat is toch allemaal niet zo gek dat er nog gras staat. Vorige week dinsdag nog 15 á 20 mm, woensdag en donderdag donker. Vanaf zaterdag is het land pas een beetje goed begaanbaar. Zijn er met elkaar maar drie dagen geweest om te kuilen.

Dat er nog gras staat snap ik wel maar iemand die het er nu gemaaid heeft liggen snap ik niet.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor opelmanta » do mei 10, 2018 09:01

ramos fan schreef:Hier zondag rond de middag laten maaien door de loonwerker 40 ha in nog geen 4 uur met de bigM.
Kan die man wat mensen houden of doet hij het zelf? Overuren betalen komt bij loonbedrijven nog wel eens niet voor, 200 % uren zullen nog wel zeldzamer zijn.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor M H » do mei 10, 2018 09:03

ramos fan schreef:
opelmanta schreef:Dat is toch allemaal niet zo gek dat er nog gras staat. Vorige week dinsdag nog 15 á 20 mm, woensdag en donderdag donker. Vanaf zaterdag is het land pas een beetje goed begaanbaar. Zijn er met elkaar maar drie dagen geweest om te kuilen.

Dat er nog gras staat snap ik wel maar iemand die het er nu gemaaid heeft liggen snap ik niet.

Is hier 2 mm gevallen. Opgave was 0 mm. Morgen en zaterdag mooi weer. Kan je toch gemaaid hebben??
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor ramos fan » do mei 10, 2018 09:04

opelmanta schreef:
ramos fan schreef:Hier zondag rond de middag laten maaien door de loonwerker 40 ha in nog geen 4 uur met de bigM.
Kan die man wat mensen houden of doet hij het zelf? Overuren betalen komt bij loonbedrijven nog wel eens niet voor, 200 % uren zullen nog wel zeldzamer zijn.

Op zondag doen ze zoveel mogelijk zelf. Ik heb al tegen mijn loonwerker gezegd dat als ik op zondag wil ik begrijp dat het tarief omhoog gaat zodat de chauffeur 200% krijgt
ramos fan

Berichtdoor ramos fan » do mei 10, 2018 09:05

M H schreef:
ramos fan schreef:

Is hier 2 mm gevallen. Opgave was 0 mm. Morgen en zaterdag mooi weer. Kan je toch gemaaid hebben??

Hier in deze regio praat ik dan over was er sprake dat vandaag een regenachtige dag zou worden. Was maandag al sprake van
ramos fan

Berichtdoor Tinus78 » do mei 10, 2018 09:10

M H schreef:
ramos fan schreef:

Hier zoals het er nu naar uit ziet ook vanmiddag 2e helft maaien en zaterdag kuilen. Als voorspelde regen van zaterdag op zondag maar niet eerder komt. Loonwerker zit nog steeds meer dan vol deze week. En volgende week is nog erg onzeker maar in ieder geval geen vast droog weer
Tinus78

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Arie » do mei 10, 2018 09:35

jan.nl schreef:
Arie schreef:
G.U. schreef:Heb hier nog helemaal niks geen regen gehad

Dat komt nog wel als ik de buienradar zo bekijk.

Hier heb het ook geregend, nu droog, maar wel bewolkt. Moet wel rap een zonnetje door komen, anders word het morgenochtend vroeg geen gras rijden...

Waarom gewacht tot het gaat regenen,week mooi weer gehad :roll:

Loonwerker had niet eerder tijd. En helemaal geen week mooi weer gehad, 3 dagen. Was eerst hier de bedoeling om zaterdagmiddag te maaien, dat heb ik afgebeld. Was gewoon nog te nat. Was bagger op sommige plekken. Net het water weggezakt, daarmee had je alles gezegd.

Dr is hier in de regio voor maandag bijna niks gemaaid. Waar ze het wel gedaan hebben, daar reden ze op sommige plekken zwarte sporen. Nou dat wil je ook niet.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor auke » do mei 10, 2018 12:14

heb gewacht omdat ik niet wilde hakselen. snijwagen kon pas na donderdag. Donderdag leek droog te blijven alleen weinig zon.
straat was net een beetje nat dus dat is morgen met zon zo weer weg. is water wat aan de buitenkant zit.
Ander voordeel van woensdag maaien was dat het mooie weer icm koude nachten zorgde voor veel suiker in het gras. Gras wat maandag is gemaaid heeft geen zon gezien.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Henk » do mei 10, 2018 13:29

Loonwerkers konden het vaak zo snel allemaal niet weg krijgen.
Veehouders patsen dr zomaar 50 ha af in 1 keer. Dan is de loonwerker al 10 uur kwijt met kuilen he...
Nog 1 zo'n klant en je hebt bijna een etmaal vol...
Het was hier in de contreien iig weer nachtwerk her en der :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » do mei 10, 2018 14:36

Arie schreef:
Hier heb het ook geregend, nu droog, maar wel bewolkt. Moet wel rap een zonnetje door komen, anders word het morgenochtend vroeg geen gras rijden...

Waarom gewacht tot het gaat regenen,week mooi weer gehad :roll:

Loonwerker had niet eerder tijd. En helemaal geen week mooi weer gehad, 3 dagen. Was eerst hier de bedoeling om zaterdagmiddag te maaien, dat heb ik afgebeld. Was gewoon nog te nat. Was bagger op sommige plekken. Net het water weggezakt, daarmee had je alles gezegd.

Dr is hier in de regio voor maandag bijna niks gemaaid. Waar ze het wel gedaan hebben, daar reden ze op sommige plekken zwarte sporen. Nou dat wil je ook niet.

Dacht het al,gisteren ff vrij genomen en met m,n race fiets ook door alblasserwaard gekart,drukte van jewelste daar ,met man en macht werd er met opraapwagens gras naar de bult gereden.Viel me op dat veel boeren het nog zelf doen met klein spul..
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor h.groothuis » do mei 10, 2018 17:58

gistrmorgen 7:30 bigm begonnen te maaien maar ging tegen de middag kaduk en konden hem niet zo snel meer klaar krijgen...een 40 ha los....14 uur klaar met schudden en begonnen te harken 16 uur belt de lw dat 1 trein aangewerkt was omdat ze bij iedereen 8 ipv 5 ha/uur deden en heb toen maar gezegd dat ze wewl mochten komen,buurman ff geholpen plastic id silo maken en 17 uur hakselen om 19 uur 2e hakselaar dr bij en 21.30 40 ha weg....nog nooit zo snel 40 ha weggewerkt :roll: had wel gezegd als ze het op de bult niet afkonden ze maar even moisten wachten maar dat was ze prima toevertrouwd met 2 shovels op de kuil...nu volgende week nog een 24 ha maar dat kan pas na dinsdag....was anders vrijdag aan de beurt..
h.groothuis

Berichtdoor Henk » do mei 10, 2018 18:47

Veldperiode van 8-9 uur....dan mag er niet veel op liggen anders gaat ut groen de kuil in...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corjan » do mei 10, 2018 18:58

Hoe krijg je dat goed vast gereden met maar twee shovels :?: Zal wel super spul zijn zo snel :!: (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor auke » do mei 10, 2018 19:46

h.groothuis schreef: belt de lw dat 1 trein aangewerkt was omdat ze bij iedereen 8 ipv 5 ha/uur deden .

en iedereen heeft dik gras :shock:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer