Gras 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2018

Berichtdoor Arie » za jun 30, 2018 07:14

boer 19 schreef::no: dat ging om een shovel, dat ik de rekeningen niet krijg gezien is gewoon omdat ik niet degene ben die de rekeningen betaald.

Komen ze nog niet via de mail? Dan zie je ze wel voorbij komen als je beetje oplet ;)
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor kobonde » za jun 30, 2018 08:14

Jullie doen wel een beetje flauw naar boer 19, Er zijn heel veel boerezonen die meewerken en ook boeren die nauwelijks weten hoe het er finacieel voor staat op het bedrijf, niet weten dat aflossingen geen kosten zijn maar een vermogenspost.
Boeren zouden hun meewerkende zonen alle rekenigen moeten laten kontroleren.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Clown » za jun 30, 2018 08:33

Henk schreef:
Clown schreef:Heb vandaag mest gereden
Water bijgemengd en de injecteur wat dieper gezet zodat de mest in de grond zit.
Nadeel je kan niet zien waar je geweest bent .
Ik denk dat dit beter is als in augustus nog uitrijden omdat je nog een paar maand nawerking hebt van
Mest .

Als jij sleuven trekt van zeg 5 cm diep hoezo zie jij ze dan niet :?:
Mest rijden in augustus kan prima :yes: want gras oogsten in november is nog steeds niet verboden :wink:

2 cm komt eerst als dan het gras er weer over valt zie je het bijna niet liggen
In november krijgen wij het gras niet droog als we dan überhaupt nog op het land kunnen
Clown

Beroep: Veehouder
Interesses: National geographic

Berichtdoor W.A » za jun 30, 2018 11:03

kobonde schreef:Jullie doen wel een beetje flauw naar boer 19, Er zijn heel veel boerezonen die meewerken en ook boeren die nauwelijks weten hoe het er finacieel voor staat op het bedrijf, niet weten dat aflossingen geen kosten zijn maar een vermogenspost.
Ben eerlijk gezegt ook nooit zo op de hoogte van alle betalingen etc. Rekeningen van bijv.monteurs ,loonwerker en onderdelen worden een keertje op me'n buro gegooid. Waarop ik ze dan weer terug gooi als het klopt...
Ieder ze'n dingetjes toch?!

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor boer pieter » za jun 30, 2018 11:37

W.A schreef:
kobonde schreef:Jullie doen wel een beetje flauw naar boer 19, Er zijn heel veel boerezonen die meewerken en ook boeren die nauwelijks weten hoe het er finacieel voor staat op het bedrijf, niet weten dat aflossingen geen kosten zijn maar een vermogenspost.
Ben eerlijk gezegt ook nooit zo op de hoogte van alle betalingen etc. Rekeningen van bijv.monteurs ,loonwerker en onderdelen worden een keertje op me'n buro gegooid. Waarop ik ze dan weer terug gooi als het klopt...
Ieder ze'n dingetjes toch?!
toch heeft kobonde wel een punt heb nu ook weer een stage loper die helemaal niks weet van thuis ,mijn dochter is erg geintreseert in alles en dus ook van hoe het hier loopt finacieel :yes: ik heb daar ook geen moeite mee maar veel boeren in nl wel heb ik het idee ik zit in een deense studie groep met alleen denen en die zijn erg open ,heb jaren geleden ook in een nederlandse studie groep gezeten en als we dan eens over geld hadden kwam de helft niet :no:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » za jun 30, 2018 12:15

Dat is ook wel wat, dan zit je in een studiegroep waar je voor betaald en als het dan interessant wordt niet komen... :?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor W.A » za jun 30, 2018 12:21

Indd. Dan zou ik ook op de voorste rij zitten. Maar de telefoon rekening en het water etc. Da geloof ik wel

W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor Henk » za jun 30, 2018 12:28

Zijn denk zat plaatsen waar moeder de vrouw de administratie bij houdt :yes:
En de nukaatjes voert :yes: want ze zijn meestal secuurder dan mannen... (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » za jun 30, 2018 12:58

Tja maar alsje nie weet of je iets verdient, en waar je je geld laat liggen is er ook iets mis...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Arno » za jun 30, 2018 14:04

Nahja , rekeningen vertellen natuurlijk nix over wel of niet wat verdienen ,ook aflossingen niet trouwens.
Dus als farmer 19 1x per maand ff een profit and loss statement bekijkt weet hij meer als 90% van de mensen. :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor van wijk » za jun 30, 2018 20:40

Arno schreef:Nahja , rekeningen vertellen natuurlijk nix over wel of niet wat verdienen ,ook aflossingen niet trouwens.
Dus als farmer 19 1x per maand ff een profit and loss statement bekijkt weet hij meer als 90% van de mensen. :wink:

Kijk ik liever niet te vaak naar want de neventakken brengen de profit en de koeien de loss.. :D :D eerst door halflege stal en nu door groeistuipen..
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor sivert » za jun 30, 2018 21:17

Vandaag nog wat hooi laten persen, van 11 ha hadden we 68 grote pakken. Dit waren percelen waar koeien hadden gelopen en die dit jaar nog niet waren gemaaid.
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arie » za jun 30, 2018 23:51

W.A schreef:Indd. Dan zou ik ook op de voorste rij zitten. Maar de telefoon rekening en het water etc. Da geloof ik wel

Telefoon zal idd wel, water is best interessant om je daar zo nu en dan eens in te verdiepen :yes: Zo zitten wij er elk jaar achter heen te trekken om de rioolheffing terug te vorderen die we over water moeten betalen en onterecht is aangezien onze koeien niet op het riool aangesloten zitten :roll: Dat is 48 ct per kuub. Of je nou voor alleen prive verbruik betaald (150 kuub) of voor alles (3800 kuub) daar zit nog wel een heel gaatje tussen :shock:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Nix » zo jul 01, 2018 06:41

Elk jaar? Ik heb het denk 2 x aangegeven in een brief met een berekening. Het gaat tot nu elk jaar goed.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Berichtdoor G.U. » zo jul 01, 2018 09:04

Rioolheffingg op water?? Wie int dat dan, de vitens of de gemeente?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer