Mais 2018

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Mais 2018

Berichtdoor kobonde » wo okt 03, 2018 08:00

boer 19 schreef:Als het onze eigen mais was had het misschien wel gekund, maar in dit geval gaat de verkoper er niet mee akkoord denk ik want dan heeft hij te weinig voereenheden denk ik :wink:

Meestal is het zo als je het vraagt en de prijs/voederenheid iets verhoogd zodat de verkoper er niks bij in schiet dat er veel kan.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » wo okt 03, 2018 08:16

dan heb je zelf wel dure voereenheden :? het is wel ongeveer 3000 fe minder per ha en als je het voer nodig hebt dan kun je beter alles hakselen

1500 als ik die grafiek goed lees.
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor boer 19 » wo okt 03, 2018 10:48

boer pieter schreef:dan heb je zelf wel dure voereenheden :? het is wel ongeveer 3000 fe minder per ha en als je het voer nodig hebt dan kun je beter alles hakselen

1500 als ik die grafiek goed lees.

Ja dure voereenheden, veel land op afstand en alles in loonwerk. We kunnen die extra mais opzich wel gebruiken na zo'n jaar.
boer 19

Berichtdoor kobonde » wo okt 03, 2018 12:00

Tja, dat is het probleem van grote bedrijven, het voer is duurder door grotere transport afstanden van het voer en de
mest, juist bij langere afstanden is het intersant de stengel wat alleen maar strø is op het land te laten.
Dat Loonwerk het voer duurder zou maken is een denkfout die mensen die hun eigen mechanisatie en tijd niet mee rekenen
maken zeker grote lappen grond kan een LW met grote machines goedkoper doen dan je zelf kan.
kobonde

Berichtdoor boer 19 » wo okt 03, 2018 12:22

Dat is hier in de omgeving het grote probleem, door de veels te kleine hoekjes grond wordt zo'n grote machine eerder onhandig dan rendabel
boer 19

Berichtdoor G.U. » wo okt 03, 2018 12:34

Wat zijn bij jullie de kleinste perceeltjes dan? Hier is dat 1 ha met greppels om de 12 meter
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer 19 » wo okt 03, 2018 12:39

G.U. schreef:Wat zijn bij jullie de kleinste perceeltjes dan? Hier is dat 1 ha met greppels om de 12 meter

Ik meende 0,3 hectare
boer 19

Berichtdoor kobonde » wo okt 03, 2018 15:26

Percelen van minder dan 1 Ha, kun je beter braak laten liggen of verhuren, want dat kan nooit uit om die te gaan bewerken
kobonde

Berichtdoor boer 19 » wo okt 03, 2018 15:45

Mis je de eu støtte ook
boer 19

Berichtdoor poekske » wo okt 03, 2018 15:49

kobonde schreef:Percelen van minder dan 1 Ha, kun je beter braak laten liggen of verhuren, want dat kan nooit uit om die te gaan bewerken

Mag West Vlaanderen stoppen met boeren, want er zijn er veel die meer percelen dan hectares hebben
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor kobonde » wo okt 03, 2018 17:47

boer 19 schreef:Mis je de eu støtte ook

Nee hoor, MFO brak, krijg je gewoon EU støtte,of als je verhuurt natuurlijk niet voor minder dan de EU steun.
Ik heb een stukje van 0.8 dat gebruikt een buurman om paardehooi te maken, ik krijg zelf de EU steun en 500 kr van hem.
kobonde

Berichtdoor Henk » wo okt 03, 2018 19:09

kobonde schreef:Percelen van minder dan 1 Ha, kun je beter braak laten liggen of verhuren, want dat kan nooit uit om die te gaan bewerken

:lol: de grootste onzin die ik lately gehoord heb :lol: maar het zal er wel mee te maken hebben dat jij met handen en voeten gebonden bent aan een loonwerker met giga-groot ijzer... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » wo okt 03, 2018 19:10

Dat probleem hebben wij ook een beetje... Dat gebonden zijn.
boer 19

Berichtdoor MarcB » wo okt 03, 2018 19:24

Henk schreef:

:lol: de grootste onzin die ik lately gehoord heb :lol: maar het zal er wel mee te maken hebben dat jij met handen en voeten gebonden bent aan een loonwerker met giga-groot ijzer... :wink:

Das is streek/land gebonden.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Flyinghollander » wo okt 03, 2018 19:29

De regel in waar ik was in Rusland, als de trekker er niet kan draaien met zaaimachine werd er niet gezaaid. Kost veel te veel tijd. Maar ja praat je ook over genoeg land, dat het niks uitmaakt of je een 100 ha braak hield
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer