Maisteelt 2019

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Maisteelt 2019

Berichtdoor kobonde » wo dec 12, 2018 17:53

Zoals als ik het lees mogen jullie tot 31 Okt nieuw hoofdgewas zaaien, en geldt 1 oktober alleen voor
een vanggewas als je pas in het voorjaar een nieuw hoofdgewas zaait. Je kan dus graan met gras zaaien en dit in het
voorjaar groen inkuilen of als GPS inkuilen en daar na heb je nog een paar snedes gras, als hoofdgewas niet mag.
Hier wordt bij na altijd graan als dekvrucht gebruikt bij grasinzaai en dat werkt prima. En het graan wordt als hoofdgewas
beschouwd ook al kuil je het in.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor opelmanta » do dec 13, 2018 07:42

Talis schreef:
MarcB schreef:Och kobonde, doe niet de moeite. Die Nederlandse boeren hebben de wijsheid in pacht en willen dood graag het wiel het opnieuw uitvinden. :lol: :lol:

niet zo uit de hoogte doen... voegt niks toe... Het is al een feit waaraan je niks meer kunt veranderen. En welk argument wil jij inbrengen dat je op 20 oktober nog prima gras kunt inzaaien wat ook nog voldoende kiemt en groeit..

Dank u. Als je dat Barenbrug graszaad met de zaaicombinatie zaait bij het maisland klaar maken dan zie ik het nut niet van de schoffel. Je bent alleen wat beperkt in de onkruidbestrijding.
het uit de mottenballen gehaalde merk Campina
opelmanta

Berichtdoor Henk » do dec 13, 2018 11:03

kobonde schreef:Zoals als ik het lees mogen jullie tot 31 Okt nieuw hoofdgewas zaaien, en geldt 1 oktober alleen voor
een vanggewas als je pas in het voorjaar een nieuw hoofdgewas zaait. Je kan dus graan met gras zaaien en dit in het
voorjaar groen inkuilen of als GPS inkuilen en daar na heb je nog een paar snedes gras, als hoofdgewas niet mag.
Hier wordt bij na altijd graan als dekvrucht gebruikt bij grasinzaai en dat werkt prima. En het graan wordt als hoofdgewas
beschouwd ook al kuil je het in.

(y) :yes: er zijn best mogelijkheden maar je moet van je vaste lijn af durven :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Vorige

Keer terug naar Koe en voer