Gras 2019

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met voeding.

Moderator: Moderators

Re: Gras 2019

Berichtdoor wijnbergen » wo mei 08, 2019 20:33

Hier ook maandag het gras eraf
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Henryw » wo mei 08, 2019 20:47

poekske schreef:33ton aan 90%ds? Is 29.7ton ds gedeelt door 6ha, is net geen 5ton ds per ha. En hans heeft 23 april gemaaid, das 2 weken geleden dus...

Maar hans zit ook heel wat zuidelijker dan Noord-Drenthe. dus dat is ook 2 weken vroeger.

Hier (overijssel) vorige week gekuild en 2 weken terug. Tussendoor (weekend van koningsdag) was er wat regen gevallen en 2e keer maaien was de opbrengst denk ik wel bijna dubbele van de 1e keer.
En stoppels kwamen er vorige week al wit onder weg (en we maaien wel op 6-7 cm).
We moeten ook nog wel wat maaien, maar blij dat meeste al in de kuil zit.
Henryw

Berichtdoor poekske » wo mei 08, 2019 21:00

Er zit per bedrijf enorm verschil hier ook in gras opbrengst
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » do mei 09, 2019 09:38

jan.nl schreef:
Henk schreef:
jan.nl schreef:Weer heb je niet in de hand,maar maaitijd stip wel. :yes:

Dat moet je mij es uitleggen Jan :yes: Of maai jij op de kalender, ongeacht het weer :?:

Als de zon schijnt gaan we maaien Henk :yes: En idd ik bestel het hele circus meestal een week van te voren,met tijden erbij...
Is het weer spelbreker dan schuiven we iets op.Heb maar 2 dgn nodig :yes:
Kan ik ook makkelijker het dicht maken plannen..daarna ff :cheers:
Maak ook gelijk planning wie er begint met poep rijden,kunstmest doe ik weer zelf :yes:

Jij bent iig beter in plannen dan ik Jan :yes: :oops:
Daarom doe ik het van ermoei allemaal maar zelf, hoef ik niks te plannen :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Henk » do mei 09, 2019 09:41

poekske schreef:Er zit per bedrijf enorm verschil hier ook in gras opbrengst

Per perceel zelfs :idea: Wat vorig jaar van de droogte heeft geleden wil het gras veel minder dan andere percelen.

Denk da'k volgende week misschien ook ga maaien om te kuilen. Ik ben wat trager dan de gemiddelde boer :wink: dus ik wil minstens 4 droge dagen hebben :yes: en anders wacht ik gewoon :yes:

Henk

Berichtdoor pinguin » do mei 09, 2019 11:59

Nou die 4 dagen ga je krijgen... Mijn weerbericht geeft na zaterdag tot juni geen noemenswaardige neerslag .... Ben daar niet zo heel blij mee

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Hindrik » do mei 09, 2019 23:15

pinguin schreef:Nou die 4 dagen ga je krijgen... Mijn weerbericht geeft na zaterdag tot juni geen noemenswaardige neerslag .... Ben daar niet zo heel blij mee

Hier ook nog veel te droog, van alle voorspelde water is weinig tot niks gekomen de laatste tijd, en wat er gevallen is is allang weer verdampt met die NO wind
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Talis » vr mei 10, 2019 04:42

Hier as donderdag kuilen. en van het beloofde water is maar weinig terecht gekomen laatste weken. Totaal zon 35 mm ong..
Talis

Berichtdoor jvt » vr mei 10, 2019 08:49

Hier gaan we drukke week tegemoet, wij hebben wel het beloofde water ontvangen en ook de koude, afgelopen zondag nog hagel en sneeuwbuien, hadden vormselfeest van onze jongste, heteluchtkanonnen in de tent moeten zetten. Planning maandag beginnen met maisland klaarleggen en gauw genoeg zaaien, woensdag gras maaien, zaterdag weg. 24 uurs kuil is mooi, maar lukt niet met 90 ha, volle dag maaien, donderdag schudden en vrijdag ook, vrijdagmiddag beginnen met harken en zaterdagmorgen beginnen met hakselen, of vrijdagmiddag zelfs al een gedeelte
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor jan.nl » vr mei 10, 2019 09:20

jvt schreef:Hier gaan we drukke week tegemoet, wij hebben wel het beloofde water ontvangen en ook de koude, afgelopen zondag nog hagel en sneeuwbuien, hadden vormselfeest van onze jongste, heteluchtkanonnen in de tent moeten zetten. Planning maandag beginnen met maisland klaarleggen en gauw genoeg zaaien, woensdag gras maaien, zaterdag weg. 24 uurs kuil is mooi, maar lukt niet met 90 ha, volle dag maaien, donderdag schudden en vrijdag ook, vrijdagmiddag beginnen met harken en zaterdagmorgen beginnen met hakselen, of vrijdagmiddag zelfs al een gedeelte

Gras maaien/kneuzen hoef je niet te schudden,heb je je gras een dag eerder weg :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor poekske » vr mei 10, 2019 09:22

jan.nl schreef:
jvt schreef:Hier gaan we drukke week tegemoet, wij hebben wel het beloofde water ontvangen en ook de koude, afgelopen zondag nog hagel en sneeuwbuien, hadden vormselfeest van onze jongste, heteluchtkanonnen in de tent moeten zetten. Planning maandag beginnen met maisland klaarleggen en gauw genoeg zaaien, woensdag gras maaien, zaterdag weg. 24 uurs kuil is mooi, maar lukt niet met 90 ha, volle dag maaien, donderdag schudden en vrijdag ook, vrijdagmiddag beginnen met harken en zaterdagmorgen beginnen met hakselen, of vrijdagmiddag zelfs al een gedeelte

Gras maaien/kneuzen hoef je niet te schudden,heb je je gras een dag eerder weg :yes:
in Nederland misschien met altijd wind, maar bij Joost :no: lukt in w vlaanderen zelfs niet om zonder schudden een normale snede te doen droge
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » vr mei 10, 2019 12:39

pinguin schreef:Nou die 4 dagen ga je krijgen... Mijn weerbericht geeft na zaterdag tot juni geen noemenswaardige neerslag .... Ben daar niet zo heel blij mee

Ow dan kan ik eventueel hooi maken :D
Vanmorgen laatst gegraasde perceel km en poep gereden. Bij de laatste vracht begon het flink te regenen (y)

Henk

Berichtdoor jan.nl » zo mei 12, 2019 10:29

Niet zo over in zitten,elk jaar is weer anders,op dit moment is het weer groeizaam,eind volgende week komt er warmte en regen... :yes:
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor auke » zo mei 12, 2019 10:51

Maandag gaat hier alles eraf. Staat bij huis een dik pak op. Woensdag alles in de kuil. Ben niet zo bang voor te laag eiwit etc. Is pas half mei en er is nog geen aar te zien.

Donderdag komt de loonwerker N strooien, vrijdag poep erop en dan over 4 weken weer los
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor boer pieter » zo mei 12, 2019 13:25

MaaienAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en voer