Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor Henk » vr jul 14, 2017 14:06

Arno schreef:
Henk schreef:Heeft weldegelijk vol gestaan. Maar altijd leuk om te horen dat ze het 5000 km verderop beter weten :wink:

Nee hoor, ik snap de keus wel, vind lege stallen gewoon een triest gezicht.

Heb je 100% gelijk in Arno.

Ondertussen hebben we niet stil gezeten en zijn we nieuwe lijnen aan het uitzetten :yes: Geluk bij een ongeluk is dat wij de nieuwe weg kunnen inrichten zoals we zelf willen, bij wijze van spreken gaan we rentenieren op de Bahama's :mrgreen:
Maar dat gaat niet gebeuren. Je moet een doel in je leven hebben :yes: en de handjes laten wapperen zolang het kan en je het leuk vindt :yes:

Ondertussen genieten we elke dag van onze vrijheid :) Ipv 6 tot 8 werken we nu van 8 tot 6 :) plus een paar tandjes lichter dan voorheen :yes: Na 40 jaar koetjes gemolken te hebben, mis ik het melken geen seconde.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » vr jul 14, 2017 15:56

Hier bij mij in het dorp is ook een gestopt met melken.zijn koeien worden nu gemolken door een jonge jongen samen met zijn vriendin .ze hebben de koeien gekocht en huren de stal en ze kopen het voer per voeder eenheid . loopt als een tierelier.is dat niet wat voor jou Henk zie je hier toch meer komen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor john jakobs » vr jul 14, 2017 17:02

of nood stal als iemand moet verbouwen of asbest verwijderen. zijn er nie zoveel waar je zo dik 200 koeien in kunt jagen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor john verhaar » vr jul 14, 2017 20:30

boer pieter schreef:Hier bij mij in het dorp is ook een gestopt met melken.zijn koeien worden nu gemolken door een jonge jongen samen met zijn vriendin .ze hebben de koeien gekocht en huren de stal en ze kopen het voer per voeder eenheid . loopt als een tierelier.is dat niet wat voor jou Henk zie je hier toch meer komen

Dit vind ik echt een mooi :idea: jong mensen echt aan de gang helpen (y) (y)
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor poekske » vr jul 14, 2017 22:19

helaas zijn er niet veel zulke gevallen die graag jonge mensen helpen , veel belangerijker om iedereen tot de laatste drup uit te melken (n)
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Corjan » vr jul 14, 2017 23:36

Tzal allemaal wel :wink: Denk dat nog steeds vooral hoeveel geld er uitgesleept kan worden de doorslag geeft :!: Denemarken en US mischien draaiend meer waard :?: In NL grond verhuur of wat hollandse groenten verbouwen in de gebouwen aantrekkelijker :!: :mrgreen:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor van wijk » za jul 15, 2017 09:14

john jakobs schreef:of nood stal als iemand moet verbouwen of asbest verwijderen. zijn er nie zoveel waar je zo dik 200 koeien in kunt jagen

Als Henk een uurtje fietst kan ie op 4 locaties 1200 lege boxen tellen.......met dank aan de fosfaatregels.
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor G.U. » za jul 15, 2017 11:23

van wijk schreef:
john jakobs schreef:of nood stal als iemand moet verbouwen of asbest verwijderen. zijn er nie zoveel waar je zo dik 200 koeien in kunt jagen

Als Henk een uurtje fietst kan ie op 4 locaties 1200 lege boxen tellen.......met dank aan de fosfaatregels.

Of voor als er een tent ergens affikt. Kun je bij verzekering melden dat je je toko daarvoor beschikbaar stelt
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » za jul 15, 2017 11:48

ik vind het wel een goede oplossing als je geen opvolgers hebt
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » za jul 15, 2017 12:47

poekske schreef:helaas zijn er niet veel zulke gevallen die graag jonge mensen helpen , veel belangerijker om iedereen tot de laatste drup uit te melken (n)

Wat ben je toch negatiev, het kan best een win win zijn, Er zijn volop kansen voor jonge mensen.

Ik snap wel dat Henk geen koeien meer wil melken, maar je kan toch sammenwerken met een jonge boer die de stal huurt
en voer koopt voor een prijs gerelateerd aan de melkprijs. Tevens behoud je dan het recht om dieren te houden op het
bedrijf.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor poekske » za jul 15, 2017 13:34

kobonde schreef:
poekske schreef:helaas zijn er niet veel zulke gevallen die graag jonge mensen helpen , veel belangerijker om iedereen tot de laatste drup uit te melken (n)

Wat ben je toch negatiev, het kan best een win win zijn, Er zijn volop kansen voor jonge mensen.

Ik snap wel dat Henk geen koeien meer wil melken, maar je kan toch sammenwerken met een jonge boer die de stal huurt
en voer koopt voor een prijs gerelateerd aan de melkprijs. Tevens behoud je dan het recht om dieren te houden op het
bedrijf.

Da bedoelde ik dus dat er niet veel zijn die het doen zoals boer Pieter zegt
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Henk » za jul 15, 2017 14:08

boer pieter schreef:Hier bij mij in het dorp is ook een gestopt met melken.zijn koeien worden nu gemolken door een jonge jongen samen met zijn vriendin .ze hebben de koeien gekocht en huren de stal en ze kopen het voer per voeder eenheid . loopt als een tierelier.is dat niet wat voor jou Henk zie je hier toch meer komen

Het is iig wel een verfrissend idee (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Corstiaan » do jul 20, 2017 11:55

quarantaine stal voor export vaarzen misschien ook nog wel een optie :idea:
Corstiaan

Beroep: Rundveedierenarts
Interesses: Veehouderij