Nieuwbouwstallen (deel 7)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwbouwstallen (deel 7)

Berichtdoor boer 19 » vr okt 27, 2017 21:10

Ja dat scheelt behoorlijk.
boer 19

Berichtdoor Richt » za okt 28, 2017 09:54

Flyinghollander schreef:ligt beetje aan opbrengst, maar ik betaal 22 euro de ton en daar verdienen we dan nog op. intern

Hier zit je gauw op 120€/ton vrij huis hele jaar door geleverd (95€ als je alles direct van het land laat leveren)

Maar komt tegenop dat je vastemest krijgt voor het akkerland, wat hier in de regio geen luxe is.
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 28, 2017 12:38

Richt schreef:
Flyinghollander schreef:ligt beetje aan opbrengst, maar ik betaal 22 euro de ton en daar verdienen we dan nog op. intern

Hier zit je gauw op 120€/ton vrij huis hele jaar door geleverd (95€ als je alles direct van het land laat leveren)

Maar komt tegenop dat je vastemest krijgt voor het akkerland, wat hier in de regio geen luxe is.

Dat scheelt ook behoorlijk. Daarom kan het hier ook wel uit, alleen het zijn een hoop handelingen meer en waarbij je ook nog druk bent met oogsten en balen en zaaien, dat is wel lastig.
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » za okt 28, 2017 16:03

Flyinghollander schreef:stro hun hele leven, poten niet veel problemen

Ben je wel constant aan het klauwen bekappen. Denk dat dit dan alsnog beter voor de klauwen is, zachte ondergrond + regelmatige knipbeurt. Weinig kneuzingen of andere klauwproblemen denk ik...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Flyinghollander » za okt 28, 2017 16:41

Henk schreef:

Ben je wel constant aan het klauwen bekappen. Denk dat dit dan alsnog beter voor de klauwen is, zachte ondergrond + regelmatige knipbeurt. Weinig kneuzingen of andere klauwproblemen denk ik...

:no: :no: :no: :no:
Flyinghollander

Berichtdoor bekapper » za okt 28, 2017 17:24

Henk schreef:

Problemen ontstaan niet door de vloer(tenzij die te ruw is). Ze ontstaan door voeding en stinkpoot. Als je die problemen niet hebt op gelijk welke vloer heb je geen bekapper nodig.
bekapper

Berichtdoor Corjan » za okt 28, 2017 18:54

Henk schreef:

Valt wel mee Henk hier komen ze ook met lange tenen van het stro af. Maar die slijten meestal wel weer af als ze op het beton komen :yes: Bekappen is bijna niet nodig :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor rvm » zo okt 29, 2017 10:58

Mijn jongvee heeft ook tot op het moment van afkalven in het stro gelopen, daarna op beton. Ik kan niet zeggen dat de hoeven eruit zagen als friese doorlopers toen ze van het stro afkwamen.
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor Gerben77 » di nov 14, 2017 21:56

Gerben77

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arno » wo nov 15, 2017 00:13

Hebben meer managers als koeien :wink: :lol:
Zon typisch verhaal van moeilijk doen als het makkelijk kan ,krijg je als een veearts meebeslist met 15 managers over een kalverhokkie ,veel te duur gebouw en zonde van het geld ,gewoon voldoende natuurlijke ventilatie ,het best is 1 kant volledig open ,en voila happy calves.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor W.A » wo nov 15, 2017 20:57

Arno schreef:Hebben meer managers als koeien :wink: :lol:
Zon typisch verhaal van moeilijk doen als het makkelijk kan ,krijg je als een veearts meebeslist met 15 managers over een kalverhokkie ,veel te duur gebouw en zonde van het geld ,gewoon voldoende natuurlijke ventilatie ,het best is 1 kant volledig open ,en voila happy calves.
Ze hebben hier eigenlijk toch alleen 2 open front stalletjes tegenover elkaar gezet?! Kwa kosten zal t dus weinig verschillen.. kwa luchstroom natuurlijk wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Vorige

Keer terug naar Koe en stal