Aardstralen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met huisvesting.

Moderator: Moderators

Aardstralen

Berichtdoor Niels » zo apr 21, 2019 04:31

Wat zijn aardstralen of wateraders precies en wat is het hoe zijn de negatieve effecten hiervan te voorkomen?
Niels

Re: Aardstralen

Berichtdoor G.U. » zo apr 21, 2019 06:28

Volgens wikipedia is het volksgeloof en fraude.... :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Antbo » zo apr 21, 2019 17:06

G.U. schreef:Volgens wikipedia is het volksgeloof en fraude.... :roll:

G.U. wat zou u doen als je morgen een nieuwe stal zou bouwen en de melkproductie per koe gaat met 3 duizend liter naar beneden in de nieuwe stal en dat met dezelfde koeien en voer .
je vervangingspercentage met 15 a 20 % stijgt
Antbo

Berichtdoor boer pieter » zo apr 21, 2019 17:57

ik heb het wel eens eerder geschreven je moet eerst zelf in de shit zitten om het echt te kunnen begrijpen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Roderick » zo apr 21, 2019 18:06

Antbo schreef:

G.U. wat zou u doen als je morgen een nieuwe stal zou bouwen en de melkproductie per koe gaat met 3 duizend liter naar beneden in de nieuwe stal en dat met dezelfde koeien en voer .

Wat daar aan de hand is weet ik niet, maar heeft weinig met aardstralen te maken :no: , klinkt meer als heel erge stray voltage.
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Niels » zo apr 21, 2019 19:20

Roderick schreef:
Antbo schreef:

Wat daar aan de hand is weet ik niet, maar heeft weinig met aardstralen te maken :no: , klinkt meer als heel erge stray voltage.

Dat zou dan weer duiden op verkeerde aarding in de stal, want als je werkelijk alle ijzeren delen langer dan 1 meter aan elkaar verbind met elkaar, de spanten en de meterkast, dan geef je stray voltage geen kans. Zelfs als er 230 volt op de ligboxen staat, als de spanning hetzelfde is in de hele stal dan heeft de koe er geen last van.
Niels

Berichtdoor Antbo » zo apr 21, 2019 23:36

Roderick schreef:
Antbo schreef:

Wat daar aan de hand is weet ik niet, maar heeft weinig met aardstralen te maken :no:.

het heeft wel degelijk met negatieve of storende invloeden vanuit de aarde of het aards magnetisch veld te maken .
Antbo

Berichtdoor Niels » ma apr 22, 2019 04:50

Antbo, is dat dan gewoon electrische spanning wat uit de aarde komt of heb jij het idee dat het iets anders is?
Storende invloeden vanuit de aarde klinkt wel wat vaag.
Niels

Berichtdoor Rob MB » di apr 23, 2019 08:57

Je gelooft er in of niet. Hard bewijs is er niet.

Veel van de dienstverleners hebben een niet goed geld terug policy dus als je het goed doet kun je er geen buil aan vallen.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor Antbo » di apr 23, 2019 14:40

Niels schreef:Antbo, is dat dan gewoon electrische spanning wat uit de aarde komt of heb jij het idee dat het iets anders is?
Storende invloeden vanuit de aarde klinkt wel wat vaag.

Ik heb vorig jaar een ingenieur en een prof gesproken en die noemden het negatieve invloeden vanuit de aarde .
als je over aardstralen praat krijg je als antwoord dat deze niet te meten zijn met elektronische meters ,
met elektronische meters meet men de transversale golven .
maar dat je de longitudinale golven niet kunt meten met elektronische meters wordt nooit gezegd , je kan ze wel meten met een wichelroude ( zie Dipl.-Ing. Reiner Gebbensleben.;hij noemt het HyperSchall )
https://slideplayer.org/slide/1318048/
http://www.biosensor-physik.de/biosenso ... schall.htm

en mijn ervaring is dat er bij sommige wateraders heel veel longitudinale golven aanwezig zijn , en longitudinale golven zijn informatie dragers , is dit negatieve informatie , ballast dan kan dit storend zijn voor mens , dier en planten .
Antbo

Berichtdoor Mellek » wo jun 05, 2019 19:55

Niels schreef:Storende invloeden vanuit de aarde klinkt wel wat vaag.

Lieden lijken het altijd een beetje vaag te houden, waarom weet ik niet precies, maar ik heb me er een tijdje in verdiept, het is gewoon Kosmische straling, dus straling vanuit de ruimte, en die wil naar het midden van de aarde maar weerkaatst soms op bepaalde zaken relatief dicht onder de aardkorst, bijvoorbeeld water of gas of olie en als je daar net boven woont, of sterker nog slaapt.. 'S nachts in het donker is de kosmische straling het sterkste, en ga je plat liggen word je dus flink opgeladen, daarom moei ook nooit een waterbedde of electrische deken kopen, word je flink opgeladen. Umts wifi 5G is allemaal peanuts vergeleken daarbij, maar schijnt het wel te versterken. Als je dit vaag vind, dan denk eens aan een kompas, hoe kan er zo'n sterke magneet op de noordpool zitten, en dan is er nog eb en vloed ook allemaal dingen die je, volgens mij, niet met moderne apparatuur kunt aantonen, zelfs zwaartekracht daar heb je geen apparaat voor nodig.
Koeien zijn nog effen wat gevoeliger als mensen, ook omdat zijn niet de hele dag op schermpjes zitten te loeren en met zo'n wifi ontvanger in de buze lopen.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Keer terug naar Koe en stal